کد خبر: ۵۹۸۸۵۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
علاقه‌مندی جهانی نسبت به بازدید از ایران نسبتا در حال افزایش است

افزایش درخواست گردشگران خارجی برای سفر به ایران، علی‌رغم فشارها و تهدیدات دولت آمریکا

"برخلاف افزایش تنش در روابط ایران و امریکا در دوران زمامداری ترامپ، تنها برخی از گردشگران امریکایی در مورد برنامه‌ریزی سفر خود خود به منظور سفر به ایران تجدیدنظر کرده‌اند. شرکت‌های گردشگری برگزارکننده تور اشاره می‌کنند که ایران مقصدی امن و همراه با مهمان‌نوازی شهروندان‌اش حتی برای گردشگران امریکایی است."
افزایش درخواست گردشگران خارجی برای سفر به ایران، علی‌رغم فشارها و تهدیدات دولت آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس اقتصادی- سایت "اسکیفت" (Skift) که سایتی امریکایی و فعال در زمینه انتشار اخبار مرتبط با گردشگری و سفرهای خارجی است در گزارشی اشاره می‌کند که علیرغم فشارهای دولت امریکا، درخواست گردشگران خارجی برای برگزاری تورهای سفر به ایران در حال رشد بوده‌اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این سایت می‌نویسد: "برخلاف افزایش تنش در روابط ایران و امریکا در دوران زمامداری ترامپ، تنها برخی از گردشگران امریکایی در مورد برنامه‌ریزی سفر خود خود به منظور سفر به ایران تجدیدنظر کرده‌اند. شرکت‌های گردشگری برگزارکننده تور اشاره می‌کنند که ایران مقصدی امن و همراه با مهمان‌نوازی شهروندان‌اش حتی برای گردشگران امریکایی است. همزمان با افزایش تنش لفظی میان ایران و امریکا و افزایش احتمال خطر وقوع جنگ میان دو کشور، شرکت‌های گردشگری اشاره می‌کنند که تقاضای سفر به ایران در میان امریکایی‌ها قدری کاهش یافته است و برخی از آنان برنامه سفر خود به ایران را لغو کرده‌اند. با این حال، تقاضا از نقاط دیگر جهان برای سفر به ایران با رشد بیشتری همراه بوده است".

"جانت مور" فعال در حوزه گردشگری و برگزارکننده تورهای مسافرتی به ایران در طول 20 سال گذشته می‌گوید: "اکثر پرسش‌های گردشگران از ما درباره ضریب امنیت در ایران و مسائل سیاسی در آن کشور بوده است. در ماه های اخیر اما پرسش‌ها و ابهامات در این‌باره جدی‌تر بوده است. گردشگران نگران شعارهای پرزیدنت "ترامپ" رییس‌جمهوری امریکا و "جان بولتون" مشاور امنیت ملی او هستند. آنان نمی‌خواهند به جایی بروند که خطر درگیری نظامی در آنجا وجود دارد".

او می‌گوید: "از آنجا که روند گرفتن ویزا برای سفر به ایران بسیار وقت‌گیر است ما پروسه مربوط به آن را اغاز کرده‌ایم. باید ببینیم در دو هفته آینده چه اتفاقی می‌افتد تا شفاف‌تر به پرسش‌های گردشگران و ابهامات آنان پاسخ دهیم".

شرکت Journeys International که از سال 2015 میلادی به ایران تورهای مسافرتی دارد، می‌گوید در ماه‌های اخیر علاقه گردشگران به منظور سفر به ایران در حال رشد بوده است. او می‌گوید: "برخی از گردشگران امریکایی قصد سفر به ایران را ندارند و برنامه جایگزینی دارند. آنان علیرغم آن که احساس می‌کنند ایران احتمالا هنوز کشور امنی است قصد دارند برنامه سفر به ایران را به تعویق انداخته تا همه چیز آرام شود".

این سایت در ادامه می‌نویسد: "Kim McCabe مدیر ارتباطات در G Adventures دفتر مسافرتی‌ای که تورهای 14 سفر به ایران را برگزار می‌کند می‌گوید که خرید تورها توسط گردشگران امریکایی در سال جاری به میزان 14 درصد کاهش یافته است. با این حال، او اشاره می‌کند که در همان فاصله زمانی گردشگران غیرامریکایی درخواست‌های‌شان برای سفر به ایران افزایش یافته است". او می‌گوید: "علاقه‌مندی جهانی نسبت به بازدید از ایران نسبتا در حال افزایش است".

افزایش درخواست گردشگران خارجی برای سفر به ایران علیرغم فشارها و تهدیدات دولت آمریکا

در این میان Jenny Gray مدیر برگزارکننده تورها به مقصد ایران در شرکت مسافرتی Intrepid Travel که مقر آن در استرالیا است و به تازگی تورهای مختص زنان را برای ایران برگزار می‌کند، می‌گوید مورد چندانی در کنسل کردن برنامه سفر از سوی گردشگران نداشته است. او می‌گوید: "مشتریان با ما تماس می‌گیرند و درباره وضعیت ایران می‌پرسند. با این حال، اکثر درخواست‌های گردشگران انجام شده‌اند و درخواستی برای لغو سفر نداشته‌ایم".

این سایت در ادامه می‌نویسد: " وزارت خارجه امریکا از سال 1979 میلادی به اتباع امریکایی و شرکت‌های گردشگری هشدار داده که در ایران خطر گروگان‌گیری، آدم‌ربایی و بازداشت شهروندان امریکا وجود دارد. با این حال، مدیران تورهای گردشگری که با "اسکیفت" صحبت کرده‌اند به شدت مخالف این نظر رسمی دولت امریکا هستند و می‌گویند به آنان ثابت شده که ایران جای امنی برای سفر است و مردمان مهمان‌نوازی از جمله در قبال گردشگران امریکایی دارد. "گری" می‌گوید: "اغلب از ایران تصویری ارائه شده به عنوان کشوری که روی خوشی نسبت به گردشگران از خود نشان نمی‌دهد. واقعیت اما دقیقا غیر از این است. ایرانیان مردمانی گرم و با رفتاری دوستانه هستند و مشتاق پذیرایی از خارجی‌ها هستند".

"پولاک" برگزار کنند دیگر تورهای گردشگری به ایران می‌گوید حتی یک مورد مسئله‌ساز و دارای مشکل هم در جریان سفر گردشگران به ایران نداشته است. او می‌گوید: "ایرانیان بسیار کنجکاو هستند و از گردشگران سوال می‌پرسند. آنان درک می‌کنند که گردشگران امریکایی بازتاب دهنده رفتار دولتمردان امریکایی نیستند".

این سایت در ادامه می‌نویسد: "امریکایی‌ها کمتر از 1 درصد از 6.5 میلیون گردشگر جهانی به ایران را در هر سال تشکیل می‌دهند.

طبق گزارش سازمان گردشگری جهانی سازمان ملل متحد، علاقه امریکایی‌ها برای سفر به ایران رو به رشد بوده است. در گزارش آن نهاد امده است که تعداد گردشگران امریکایی سفر کرده به ایران در فاصله سال‌های 2014 تا 2016 میلادی با رشدی 62 درصدی همراه بوده است".

این سایت می‌نویسد: "تقاضا برای سفر به ایران با افت و خیز همراه بوده است. چهار سال پیش تقاضا در نقطه‌ای عالی قرار داشت. در سال 2017 میلادی مشکلاتی ایجاد شد، زمانی که ترامپ ممنوعیت سفر مسلمانان و اخذ ویزا توسط آنان را برای سفر به امریکا اعلام کرد. در آن زمان برخی برنامه سفر به ایران را لغو کردند. با این حال، علیرغم ناکامی‌ها، شرکت‌های گردشگری در مورد رشد سفر گردشگران به ایران در بلندمدت خوش‌بین هستند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
2
12
قیمت پول سه برابر فقیرتر شده .
خارجی ها سه برابر احساس غنی بودن و تمایل به سفرایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
3
15
علت افزایش درخواست گرشگران
کاهش ارزش پول ماست حتی برای عراقی ها هم خیلی مفت شده چه برسه به اروپا و ....
دلت رو بیخودی شاد نکن
سالاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
2
10
یه چیزی بگید با عقل و چشم جور در بیاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
1
9
ما تبدیل به هند پنجاه سال پیش شده ایم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
2
8
یه چیزی بگین باور کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
1
8
وقتی افزایش گردشگری معنی دارد که مثلا اعلام کنید ماهی 3 میلیون توریست وارد کشور می شد حالا شده ماهی چهار میلیون
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
8
1
ایران آماده ورودگردشگران خارجی است، اما با حفظ امنیت. "ثبت مهر ورود" گردشگران نباید حذف شود وگرنه هر جاسوسی به نام گردشگر وارد ایران می شود.
اسماعيل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
3
1
يك خارجي با دو هزار دلار مي تواند در ايران در هتل پنج ستاره ساكن شود و شاهانه در ايران خوشگذراني كند
دليلش را نمي دانم ولي فكر كنم ربطي به وعده دولت در مورد ارزش پول ملي ندارد
دولت بي تدبير بي اميد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین