کد خبر: ۶۰۱۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

در صورت تایید شورای نگهبان: سود و جریمه از تسهیلات بانکی حذف می‌شود

نمایندگان مجلس با حذف سود و جریمه مضاعف از تسهیلات بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی موافقت کردند که بر این اساس، بانک‌ها مکلف هستند نسبت به استرداد مازاد پرداختی توسط مشتری اقدام کنند.
در صورت تایید شورای نگهبان: سود و جریمه از تسهیلات بانکی حذف می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان در جلسه علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران غیر جاری شبکه بانکی کشور را با ۱۶۶ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر تصویب کردند.

بر اساس ماده واحده این طرح به منظور حمایت از رونق تولید و تسهیل تسویه بدهی غیر جاری دریافت کنندگان تسهیلات ریالی از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی، چنانچه تسهیلات گیرندگانی که تمام یا بخشی از از بدهی سررسیدشده خود را تا پایان سال ۱۳۹۷ پرداخت نکرده اند، مانده بدهی خود را مطابق ضوابط این ماده واحده محاسبه شده، حداکثر تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۸ نقدا تسویه نمایند.

کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی موظف هستند حسب تقاضای تسهیلات گیرنده، در محاسبه مانده بدهی وی ملاک محاسبه بدهی متقاضیان مشمول این قانون «قرارداد اولیه است) در صورتیکه قرارداد اولیه یک یا چند نوبت از طرقی مانند انعقاد توافقنامه، قرارداد جدید یا اعطای تسهیلات جایگزین امهال شده باشد، آخرین قرارداد و یا توافقنامه قبل از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۳‬ «قراداد ملاک محاسبه» تلقی ومحاسبه مانده بدهی مشتری بر اساس آن انجام می‌شود.

براساس تبصره ماده واحد این ماده در خصوص دیون مربوط به تسهیلات اعطایی، بعد از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۳‬ ملاک محاسبه بر اساس این قانون اولین قرارداد بعد از تاریخ یادشده است.

جزئیات بیشتر را در اینجا بخوانید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین