کد خبر: ۶۰۱۵۰۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
از زمان حمله به عراق، برای نخستین بار است که نیروهای امریکایی در عربستان مستقر می‌شوند

هدف آمریکا از اعزام نیروی نظامی به عربستان چیست؟ جنگی قریب‌الوقوع پیش‌روی خاورمیانه است؟

این استقرار نیرو در حالی صورت می‌گیرد که روابط میان تهران و واشنگتن تیره‌تر شده است و ریشه این موضوع به خروج امریکا از برجام با فرمان ترامپ و وضع تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران از سوی واشنگتن باز می‌گردد.
هدف آمریکا از اعزام نیروی نظامی به عربستان چیست؟ جنگی قریب‌الوقوع پیش‌روی خاورمیانه است؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- اعزام نیروهای نظامی امریکایی به عربستان سعودی نگرانی‌ها درباره احتمال آغاز جنگ با ایران را افزایش داده است. از زمان سرنگونی حکومت تحت رهبری صدام در عراق این برای نخستین بار است که نیروهای نظامی امریکایی در پادشاهی عربستان مستقر می‌شوند.

‌به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شبکه خبری "دویجه وله" با اشاره به تایید خبر استقرار نیروهای امریکایی در عربستان سعودی از سوی فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) و دولت ریاض اشاره می‌کند که برخی از منابع رسانه‌ای امریکایی ادعا کرده‌اند که دستکم 500 سرباز امریکایی در پایگاه هوایی در جنوب ریاض مستقر خواهند شد.

این شبکه خبری می‌نویسد این استقرار نیرو در حالی صورت می‌گیرد که روابط میان تهران و واشنگتن تیره‌تر شده است و ریشه این موضوع به خروج امریکا از برجام با فرمان ترامپ و وضع تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران از سوی واشنگتن باز می‌گردد.

این شبکه خبری آلمانی با اشاره به توقیف متقابل نفتکش‌های ایرانی و بریتانیایی از سوی دو کشور این پرسش را مطرح می‌کند که آیا جنگی قریب الوقوع پیش‌روی ایران قرار دارد؟ "هوشنگ حسن یاری" تحلیلگر سیاسی در کالج نظامی سلطنتی کانادا به "دویچه وله" می‌گوید تنش در خلیج فارس در حال افزایش است و حمل و نقل دریایی در آنجا خطرناک‌تر از گذشته شده است.

این شبکه خبری می افزاید: "برخی از کارشناسان معتقدند که کنترل بر حوزه نفت یکی از دلایل اصلی درگیری امریکا و ایران است. او می‌افزاید: "من باور دارم این دقیقا همان چیزی است که ایران درصدد دستیابی به آن است. اگر کشورهای خارجی تصمیم بگیرند که از تنگه هرمز عبور و مرور را به دلایل مسائل امنیتی انجام ندهند ایران بدون بستن تنگه به هدف خود خواهد رسید".

"آندریاس کریگ" پروفسور کینگز کالج لندن نیز می‌گوید که استقرار نیروهای امریکایی در عربستان بخشی از موضع‌گیری تازه است و امریکا درصدد است تا گزینه نظامی را در مورد ایران تقویت کند. او البته معتقد اگر استقرار صرفا درباره پانصد نیروی نظامی امریکایی در عربستان باشد این چندان نیروی زیادی در صورت جنگ با ایران نخواهد بود.

"کریگ" اشاره می‌کند که ممکن است یک اسکادران هوایی در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان نیز مستقر شود.

"دویچه وله" می‌افزاید: "پایگاه شاهزاده سلطان در عربستان محل نگهداری هزاران نیرو و جنگنده امریکایی از سال 1991 بوده است؛ زمانی که عملیات "طوفان صحرا" پس از حمله عراق به کویت صورت گرفت و تا زمانی که در سال 2003 میلادی امریکا به عراق برای سرنگون ساختن حکومت تحت رهبری صدام حمله کرد".

این شبکه خبری با اشاره به هشدار داده شده از سوی مقام‌های آلمانی و فرانسوی، علاوه بر مقام‌های بریتانیایی درباره افزایش تنش در خلیج فارس به نقل از "پائولو کاساکا" یکی از اعضای پرتغالی پارلمان اروپا در فاصله سال‌های 1999 تا 2009 میلادی می‌نویسد: "دولت ترامپ پیشنهاد مذاکره بدون قید و شرط را به ایران ارائه کرده با این حال، مقام‌های ایرانی این پیشنهاد را رد کرده‌اند". او می‌گوید"ایران انتظار همدلی بیشتر جامعه بین‌المللی به خصوص اروپایی‌ها را با خود دارد".

مدیر پروژه ایران در گروه بین‌المللی بحران اما به "دویچه وله" می‌گوید: "یک مواجهه نظامی میان ایران و امریکا به نفع تندروها است."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
2
26
بیچاره مردم.گیر .....افتادن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
14
یعنی استقرار 500 نیرو در عربستان نشانه ی جنگه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
7
8
سایت آفتاب باز هم در حال القاء احتمال حمله به ایران است! آیا این کار از سر دلسوزی است؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
15
9
از جنگ خبری نیست.امریکا و نوکرانش دست از پا خطا کنند پایگاههای امریکا در منطقه و سرزمین اشغالی آماج حملات ایران قرار می گیرد.
رضافلاح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
1
2
اینقدر شما رسانه ای شلوغش می کنید یارو تو اونور دنیا نشسته از روی بیکاری میاد مثلاً نظر میده بابا هیچ خبری نیست اگه می تونستن همون اول یه .... اما حالا دیگه قدرتمونو دیدن هیچ .. نمی تونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
1
1
آمریکا نیازی به جنگ نداره ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
3
0
احتمالا آمريكا به بهانه ايران به عربستان نيرو پياده مي كند و قتي موقعيت مهيا شد با يك كودتا مثل تركيه پرونده آل سعود را ببندد و كلا عربستان را به دست بگيرد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
1
0
آمریکا این سربازها رو آورده اونجا تا از جیب پر پول عربستان خرجشون بده و اونارو پروار کنه به اسم آمادگی و احتمال جنگ خرج همین پانصد سرباز به همراه نگهداری تجهیزات نظامی اونا هر روز کلی هزینه داره که منافع اون مال آمریکا میشه هزینه مال عربستان شیرده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین