کد خبر: ۶۰۱۸۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

این رژیم غذایی می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند

مطالعه در افراد نشان داد که چربی‌سوزی بیش از بازه زمانی 26 ساعته می‌تواند باعث کاهش وزن شود.
این رژیم غذایی می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- شش ساعت در روز زمان برای غذا خوردن و در نهایت صرف آخرین وعده غذایی در روز در ساعت 2 بعد از ظهر! شاید در ظاهر شبیه به شکنجه به نظر رسد اما برخی از پژوهشگران معتقدند که این رژیم غذایی می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند و باعث سرکوب اشتها شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" در گزارشی با اشاره به این نوع رژیم غذایی سخت‌گیرانه می‌نویسد: "پنجره غذایی در بازه زمانی شش ساعت، از ساعت 8 صبح نشان می‌دهد که نخوردن مواد غذایی در این مدت زمان می‌تواند سبب کاهش هورمون‌های مرتبط با گرسنگی شود. مطالعه در افراد نشان داد که چربی‌سوزی بیش از بازه زمانی 26 ساعته می‌تواند باعث کاهش وزن شود.

این روزنامه می‌نویسد: "این تحقیق توسط پژوهشگران دانشگاه آلاباما بیرمنگام انجام شده است. ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر زمانی است که می‌توانید مواد غذایی مصرف کنید بدون آنکه که ترسی از افزایش وزن داشته باشید. پژؤوهشگران بر روی 11 مرد و زن که نیازمند کاهش وزن بودند و بین 20 تا 45 سال سن داشتند این پژوهش را انجام دادند".

این روزنامه می‌نویسد: "آنان در دو زمان‌بندی رژیم غذایی مختلفی را آزمایش کردند؛ نخست سه وعده غذا در روز طی 12 ساعت بین ساعت 8 صبح تا 8 بعدازظهر و استراتژی دوم تنها شش ساعت بین ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر به افراد ارائه شد. مشخص شد که استراتژی دوم به چربی‌سوزی کمک قابل توجهی کرده است. پژوهشگران می‌گویند خوردن غذا در ساعات ابتدایی روز هماهنگ با ساعت داخلی بدن انسان است".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین