کد خبر: ۶۰۳۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

هادی رضوی چگونه بازداشت شد؟

اسدالله مسعودی مقام در حاشیه اولین جلسه رسیدگی به پرونده جدید پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: بعد از صدور حکم پرونده به دادسرای جرایم اقتصادی ارجاع شد و صبح دیروز حکم جلب هادی رضوی صادر شد.این متهم شب گذشته_ دوشنبه_ توسط ضابطان دادگستری و اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب دستگیر و روانه زندان شد.
آفتاب‌‌نیوز :

قاضی مسعودی مقام پس از اتمام نخستین جلسه دادگاه ۲۴ متهم پتروشیمی در جمع خبرنگاران در رابطه با زمان و نحوه بازداشت هادی رضوی احدی از متهمان بانک سرمایه که به ۲۰ سال حبس محکوم شده است، اظهار کرد: بعد از صدور حکم پرونده به دادسرای جرایم اقتصادی ارجاع شد و صبح دیروز جلب آقای رضوی صادر شد و طبق اطلاعات واصله دیشب توسط ضابطین دادگستری، اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حدود ساعت ۸ و نیم یا ۹ شب به بعد دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی در رابطه با آخرین وضعیت سایر پرونده‌های مطرح در شعبه سوم دادگاه های ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی نیز عنوان کرد: تحقیقاتی که باید برای احراز رقم در پتروشیمی و میزان سوء استفاده های اخلال در نظام اقتصادی انجام می شد مراحل انتهایی است و سعی می‌کنیم از انتهای نرداد ماه متهمین را برای اخذ آخرین دفاع احزار کنیم.

هادی رضوی چگونه بازداشت شد؟

براساس گزارش رسانه‌ها، وی افزود: در رابطه با پرونده گروه آقای جهانبانی در دو هفته آینده وقت رسیدگی تعیین می شود.

قاضی مسعودی مقام تصریح کرد: در رابطه با بقیه پرونده ها در حوزه پتروشیمی پرونده رشوه کارکنان اداره صمت آخرین دفاع روز گذشته اخذ شد و رای در حال صادر شدن است. پرونده هایی که در حوزه موبایل آخرین دفاع هفته آینده اخذ و تصمیم گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اختلاف زمان میان صدور رای و ابلاغ آن گفت: متاسفانه آراء شعب ما حدود ۲۰۰ یا ۳۰۰ صفحه است و قطعا ما پرونده های متعدد داریم. من تصدی شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر کارکنان دولت و مقامات قضایی و شعبه سوم را داریم. این تداخل وجود دارد و ارجاعات مرونده ما زیاد است و هر پرونده که بالای ۲۰۰ صفحه رای است باید تایپ و ادیت شود تا اشکال رقمی نداشته باشد. هر پرونده یک تا دو هفته طول می کشد تا مراحل تایپ و بارگزاری در سیستم انجام شود.

قاضی مسعودی مقام افزود: برخی مواقع متهمین ادله ای می آورند که نیاز داریم استعلام و صحت و سقم را ارزیابی کنیم. اگر ما یک شعبه داشته باشیم قطعا به سرعت انجام می شود ولی ما دو شعبه سنگین کشور را داریم. شعبه ۶۸ شاید به جهت پرونده های مهم اقتصادی، قضات و کارکنان اداری کشور محسوب می شود.

قاضی مسعودی مقام ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: ما خواهان صداقت در بیان مطالب بدون جناح بندی و بدون توجه به سابقه و گذشته متهم و آنچه به آن از حیث اتهامی منتسب می شود و انعکاس جریان دادگاه هستیم و تا حالا در این دادگاه ها بیشتر آنچه دیدم مبتنی بر صداقت و درستکاری بوده است.

وی در رابطه با سامان مدلل یکی دیگر از متهمین بانک سرمایه گفت: با توجه به ادغام دادسراها در جرایم اقتصادی، این دادسرا و دادستان تهران مکلف هستند به سزعت نسبت به پرونده آقای مدلل اقدامات خود را انجام دهند و تحقیقات مقدماتی شان پایان بپذیرد و در صورت ادعاهای مطروحه کیفرخواست صادر و در غیر این صورت منع تعقیب او را صادر کنند.

وی افزود: اظهار نظر باید بر اساس محتویات پرونده باشد ولی ایشان جزء متهمان پرونده بانک سرمایه است که تاکنون پرونده‌اش به این دادگاه ارجاع نشده است.

هفته گذشته غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه گفته بود: هادی رضوی متهم ردیف اول پرونده بانک سرمایه به ۲۰ سال حبس، رد مال همچنین ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است.
پیشتر رسول امیرقهرمانی نماینده دادستان تهران در دومین جلسه دادگاه بانک سرمایه گفته بود: سیدمحمدهادی رضوی متهم ردیف اول این پرونده با پول معلمان سواری مازراتی یا بنز اس ۵۰۰ خریداری ‌کرده است و گفته می‌شود که با تشریفات در خیابان ها رفت و آمد می کرده است.

به گفته وی، متهم در خیابان فرشته ملکی از سید محمد امامی می‌خرد و خودروی سوزوکی یا تویوتا راوفور و موتورسیکلتی خریداری می‌کند که برابر با ۱۰ پراید مدل ۵۰ میلیون تومانی کنونی قیمت دارد. همچنین رضوی طبق گزارش بانک مرکزی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ضمانت دریافت کرده است. ۱۰۷ میلیارد تومان از بانک سرمایه تسهیلات و ضمانت گرفته و ۱۰۴ میلیارد تومان هم از بانک‌های دی، اقتصادنوین، مسکن، تجارت و صادرات دریافت کرده است.

نماینده دادستان گفته است: رضوی از طریق شرکت های رهپویان کوثر و آتیه سازان فاطمی برای دریافت تسهیلات بهره می‌برده و از شرکت شایگان تجارت آتیه برای استفاده از ضمانت نامه ها استفاده می کرده است. همچنین در مهر سال ۹۱ درخواست می کند که ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کند که ۲ و نیم میلیارد تومان مصوب می‌شود ولی یک ماه و نیم بعد ۷۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات به حسابش واریز می شود.

قهرمانی همچنین می گوید: رضوی به همراه دلاویز و امامی ملکی در نوشهر به مساحت ۷۸ هزار و ۷۵۰ متر خریداری می‌کند که در واقع سه ویلای لوکس بوده و هر ویلا متعلق به یکی از این افراد است. رضوی ملکی در خیابان آفریقا به متراژ ۴۵۶ متر خریداری می کند و در خیابان احمد قصیر نیز پنج طبقه آپارتمان می خرد که هر طبقه ۲۶۰ متر بوده و آن را به نام خود ثبت می کند. البته او به نام منشی خود یعنی زهرا شریف کاظمی خانه و خودرو نیز خریده است.

به گفته نماینده دادستان، رضوی بیش از صد ورود و خروج به کشور داشته که ۵۰ مورد آن خروجی به کشورهایی مانند ترکیه، ایتالیا، آلمان، اتریش، امارات و اوکراین بوده که در برخی موارد با خانم شریف کاظمی همراه شده است.

وی افزود: طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور رضوی مبلغ قابل توجهی برای ارز دریافت کرده و به اسم سرمایه گذاری در واقع برای سفرهای خارجی اختصاص داده است.

رسول قهرمانی، نماینده دادستان تهران در پرونده بانک سرمایه نیز از اجرای حکم هادی رضوی و انتقال او به زندان خبر داد و گفت: حکم هادی رضوی شب گذشته اجرا و وی بازداشت و به زندان منتقل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
15
مگه داماد وزیر زندان بره ، زهی خیال باطل ، هرچی مرتضوی زندان رفت ( با پاسپورت و اجازه خروج از کشور ) ایشان هم میره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین