کد خبر: ۶۰۵۱۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه؛

ایران به دنبال جنگ نیست ولی به هرگونه تجاوزی سریع و کوبنده پاسخ می‌دهد

سید عباس عراقچی گفت: ایران در تاریخ معاصر خود آغازگر هیچ جنگی نبوده و پس از این هم نخواهد بود اما در دفاع از خود کمترین تردیدی به خود راه نمی دهد و به هر متجاوزی سریع و کوبنده پاسخ خواهد داد.
ایران به دنبال جنگ نیست ولی به هرگونه تجاوزی سریع و کوبنده پاسخ می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالخریس المشهری رئیس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی، امنیتی و دفاعی مجلس نمایندگان اندونزی با معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سید عباس عراقچی ضمن استقبال از گسترش همه جانبه روابط با اندونزی، سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران را تشریح و اعلام کرد که تقویت توانمندی های دفاعی ایران جنبه بازدارندگی داشته و علیه هیچ کشور دیگری نیست.

ایران به دنبال جنگ نیست ولی به هرگونه تجاوزی سریع و کوبنده پاسخ می‌دهد

او افزود: ایران در تاریخ معاصر خود آغازگر هیچ جنگی نبوده و پس از این هم نخواهد بود اما در دفاع از خود کمترین تردیدی به خود راه نمی دهد و به هر متجاوزی سریع و کوبنده پاسخ خواهد داد.

معاون سیاسی وزارت خارجه در زمینه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و ادعاهای بی اساس آمریکا اظهار داشت: طبق فتوای مقام معظم رهبری، ما هرگونه استفاده غیر صلح آمیز از سلاح های کشتار جمعی را حرام و مردود می دانیم اما با توانمندی دانشمندان خود، این فناوری را بصورت بومی در قالب یک برنامه صلح آمیز توسعه داده ایم.

عراقچی در مورد تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، تاکید کرد: این تحریم ها غیرقانونی است و ماهیت ضد انسانی دارد اما ایران مصمم است آنرا تبدیل به فرصتی برای تحول در اقتصاد ملی نماید.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اندونزی نیز ضمن تمجید از خودباوری و استقلال کشورمان، بر تعمیق همکاریهای پارلمانی بین دو کشور تاکید و آمادگی اندونزی را برای همکاری در همه زمینه ها از جمله مبارزه با افراطی گری و تروریسم اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
0
1
ایران به دنبال جنگ نیست .
یک عده خودسرانه طلبه خارجی تربیت میکنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
0
1
فشم هم خوش آب و هواست و هم امن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین