کد خبر: ۶۰۷۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷

تحلیل نشریه فرانسوی از تغییر لحن ترامپ در قبال ایران

یک نشریه فرانسوی نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفت که وزیر امور خارجه ایران با توافق کامل او در حاشیه اجلاس گروه ۷ مورد استقبال قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه «لا نوول رپوبلیک» روز دوشنبه در تحلیلی با عنوان این که "دونالد ترامپ در اجلاس گروه ۷ لحن خود در مورد ایران را تغییر داد" این اظهارات را نشانه دلجویی ظاهری ترامپ پس از افزایش تنش های تابستان امسال در خلیج فارس دانست و نوشت: سفر غیرمنتظره محمدجواد ظریف به بیاریتز به نظر می رسد نقطه عطفی در این مساله پیچیده باشد. ظریف تنها با رئیس جمهوری فرانسه و دیپلمات ارشد او، ژان ایو لو دریان ملاقات کرد که پیش تر در روز جمعه با آنها دیدار کرده بود.

این سفر از سوی رئیس جمهوری آمریکا تایید شد. دونالد ترامپ گفت امانوئل مکرون اجازه من را برای این کار خواست و من به او گفتم اگر این چیزی است که شما می خواهید، انجام دهید. او گفت: من در جریان همه کارهایی که مکرون انجام داد، بودم و با آن موافقت کردم.

تحلیل نشریه فرانسوی از تغییر لحن ترامپ در قبال ایران

این نشریه فرانسوی نوشت: مستاجر کاخ سفید با عنوان این که ملاقات با دیپلمات ارشد ایران خیلی زود است گفت تمایلی به دیدار با رئیس دستگاه دیپلماسی ایران که از اول ماه اوت هدف تحریم های آمریکا قرار گرفته ندارد.

وزیر امور خارجه ایران گفته بود که او برای ملاقات با رئیس جمهوری آمریکا به کاخ سفید دعوت شده بود اما او از این کار امتناع ورزید. ترامپ از طرف خود همواره گفته که با وجود سیاست "فشار حداکثری" بر مساله هسته ای ایران و تشدید تنش های نظامی که باعث ترس از درگیری در خلیج فارس می شود آماده گفت و گو با تهران است.

تحلیل نشریه فرانسوی از تغییر لحن ترامپ در قبال ایران

در سال ۲۰۱۸، ترامپ از توافق وین خارج شد تا مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود و دوباره تحریم های سنگینی که اقتصاد ایران را خفه می کند دوباره اعمال کرد. تهران با شکستن این توافق، به تعارف اروپایی ها پاسخ داد.این اقدام ها باعث تشدید تنش ها در خلیج فارس شد که در آن یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی هم توسط ایران ساقط شد.

این نشریه به اظهارات امروز ترامپ اشاره کرد و نوشت: دونالد ترامپ که خواستار توافق جدید و بسیار الزام آور است اطمینان داد که "ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم" اما "ما یک ایران ثروتمند جدید را می خواهیم" و ایرانی که "هسته ای نیست".

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز گذشته(یکشنبه) به «بیاریتز» محل برگزاری نشست سران «گروه ۷» در فرانسه رفت و در آنجا با امانوئل مکرون رئیس جمهوری و ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه و نمایندگانی از آلمان و انگلیس ملاقات کرد.

نشست «گروه ۷» به میزبانی فرانسه با حضور سران آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا، آلمان و ژاپن روز شنبه هفته جاری گشایش یافت و امروز(دوشنبه) پایان می یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین