کد خبر: ۶۰۹۹۷۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
"امانوئل بن"، دیپلمات فرانسوی مسئول بازگرداندن ایران و امریکا پای میز مذاکره شد

با اخراج بولتون، مشاور مکرون برای نجات برجام وارد کارزار شده است| او کیست؟

"این او بود که برای دیدار غافلگیرانه "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در جربان برگزاری نشست جی - ۷ برنامه‌ریزی کرده بود. با این حال، مقام‌های امریکایی دوست نداشتند که مدیریت وضعیت در دست فرانسه باشد. مکرون با بهره‌گیری از "بن" که به زبان عربی و فارسی مسلط است و در امور خاورمیانه تخصص دارد، او را مسئول بهبود روابط ایران و امریکا کرده است".
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- "امانوئل بن" دیپلمات فرانسوی از سوی مکرون رییس جمهوری فرانسه، مسئول بازگرداندن ایران و امریکا پای میز مذاکره شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شبکه خبری "بلومبرگ" در گزارشی می‌نویسد: "این او بود که برای دیدار غافلگیرانه "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در جربان برگزاری نشست جی - ۷ برنامه‌ریزی کرده بود. با این حال، مقام‌های امریکایی دوست نداشتند که مدیریت وضعیت در دست فرانسه باشد. مکرون با بهره‌گیری از "بن" که به زبان عربی و فارسی مسلط است و در امور خاورمیانه تخصص دارد، او را مسئول بهبود روابط ایران و امریکا کرده است".

با اخراج بولتون، مشاور مکرون برای نجات برجام وارد کارزار شده است| او کیست؟

این شبکه خبری می‌نویسد: "مارتین کوئنسز" کارشناس امور خاورمیانه در اندیشکده صندوق مارشال آلمان ‌گوید: "این تغییری محوری در تمرکز فرانسه بر روی خاورمیانه است. به نظر می‌رسد مکرون در حوزه خاورمیانه فعال‌تر خواهد شد".

این شبکه خبری می‌افزاید: "انگلا مرکل" در آلمان درگیر مشکلات داخلی است و بریتانیا درگیر برگزیت یا خروج از اتحادیه اروپاست. در نتیجه، مکرون در ماه‌های آینده تمرکزش در خارج از اروپا و اهداف مرتبط با آن خواهد بود. او در سخنرانی‌ای در جمع سفرای فرانسه در تاریخ ۲۷ آگوست اشاره کرد که سیاست خارجی دولت او تاثیرگذاری بر نظم جهانی از طریق کارت‌هایی است که در اختیار دارد و عدم تسلیم در برابر هر نوع سرنوشتی است.

او نزدیک به ۱۸ بار از واژه "جسارت" استفاده کرد. به نظر می‌رسد او این جسارت را در دعوت‌اش از ظریف به فرانسه برای مذاکره در حاشیه نشست جی - ۷ نشان داد. دفتر مکرون اخراج "جان بولتون" مشاور تندروی امنیت ملی کاخ سفید را نشانه‌ای خوب می‌داند. اخراج او در تاریخ دهم‌ سپتامبر فرصت‌های تازه‌ای را برای احتمال دیدار میان مقام‌های ایرانی و امریکایی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد فراهم می‌سازد. طبق برنامه فرانسوی، دولت ایران مجاز خواهد بود در ازای پایبندی به تعهدات‌اش در برجام، بخشی از صادرات نفت خود را از سر گیرد. ترامپ نیز در مقابل با لغو بخشی از تحریم‌ها موافقت خواهد کرد. سه منبع آگاه در گفتگو با بلومبرگ این موضوع را تایید کردند.

اولین نشانه میانجی‌گری فرانسه در ماه ژوئن بود. آن زمان بن به تهران سفر کرد. ماه پس از آن، زمانی که ایران اعلام کرد محدودیت خود در غنی‌سازی اورانیوم طبق برجام را نقض خواهد کرد، مکرون بار دیگر دیپلمات با تجربه خود را به تهران فرستاد تا مستقیما با روحانی صحبت کند. "هنری روم" تحلیلگر موسسه اوراسیا می‌گوید: "مکرون در تلاش است تا حداقل خواسته‌ها و انتظارات ایران و حداکثر آن امتیازی که امریکا می‌تواند بدهد را درک کرده و میان آن دو توازن ایجاد کند. فرانسه به عنوان میانجی و واسطه عمل می‌کند".

این شبکه خبری در ادامه می‌افزاید: "تهران مکانی آشنا برای "بن" بود. تهران جایی است که در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی او در سفارت فرانسه به عنوان مشاور مشغول کار شد و سپس به عربستان و لبنان رفت و در آنجا به فعالیت خود ادامه داد. فارغ ار تلاش برای نجات برجام، مکرون به دنبال بهبود روابط با روسیه است. او به سفرای فرانسوی گفته فرانسه و روسیه در اروپا هستند و بدون کمک روسیه امکان حل و فصل بحران‌ها وجود ندارد؛ اگرچه او مداخلات سایبری روسیه در امور سایر کشورها و سرکوب مخالفان داخلی ضدپوتین را محکوم کرده است".

این شبکه خبری در ادامه اشاره می‌کند مکرون نه در لیبی و نه در مورد مانع شدن از خروج امریکا از برجام و توافق اقلیمی پاریس نتوانست کاری انجام دهد. در نتیجه مصر است بتواند در مورد روابط ایران و امریکا به نتیجه‌ای دست یابد.

این شبکه خبری در پایان می‌نویسد: "فرانسه می‌تواند درها را بگشاید با این حال، نمی‌تواند روحانی و ترامپ را مجبور به وارد شدن به اتاق کند. به نظر می‌رسد ملاحظات سیاسی در دو کشور ایران و امریکا است که تعیین‌کننده اصلی بازی خواهند بود. با این حال، مکرون به طور مداوم با ترامپ و روحانی در ارتباط است و تلاش می‌کند تا مهندسی اوضاع را در دست گیرد.‌

"روم" می‌گوید: "مقر سازمان ملل می‌تواند پازلی لجستیکی و یا یک کابوس باشد.‌ بستگی دارد که چگونه به آن نگاه می کنیم. ممکن است شانس موفقیت در آنجا پایین باشد".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
1
0
همچین می گن برجام آب توی هفت تا دریا می خشکه داشته باشید که از این کلاه گشادی گذاشتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
1
0
الکی سر کاریه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
فقط عتیقه که پسر مهران مدیری است دیگه طبلیقش نکن
پاسخ ها
اردکانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
مدیری تجارت را از محبوبیت ترجیح داده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
رسانه ها منتظر دیپلماسی اقای "بن "
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
به ما چه ربطی داره
دلار بر میگرده ۴۰۰۰؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین