کد خبر: ۶۱۲۵۹۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

چند نکته درباره سخنرانی روحانی

قرار نیست برجام که همان قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت است، فراموش شود. شاکله آن می‌بایست حفظ گردد. هرچند می‌توان شاهد تغییراتی دوباره در آن بود.
آفتاب‌‌نیوز :

غلامعلی دهقان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، در یادداشتی نوشت: هفتمین سخنرانی حسن روحانی در چند نکته درباره سخنرانی روحانیمجمع‌عمومی سازمان‌ملل حاوی نکاتی بود که به آنها اشاره می‌شود:

۱. قرارنیست داستان کره شمالی درباره ایران تکرار شود. در آن مورد، عکس یادگاری گرفته شد؛ ولی تحریم‌های کره‌شمالی به پایان نرسید. پس، عکس یادگاری پس از رفع تحریم‌ها و مذاکره.

۲. قرارنیست ایران به دنبال بمب اتم برود. تضمین آن نظارت مستمر آژانس بین‌المللی اتمی و مهمتر از آن، فتوای عالی‌ترین مقام سیاسی-مذهبی کشور.

۳. قرار نیست برجام که همان قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت است، فراموش شود. شاکله آن می‌بایست حفظ گردد. هرچند می‌توان شاهد تغییراتی دوباره در آن بود.

۴. قرار نیست حق و حقوق همسایگی مورد غفلت قرار گیرد. ایران معتقد است اول همسایه بعد خانه و برای همین انتظار دارد دیگر همسایگان هم اینگونه فکر کنند. همسایگان نباید اول از بیگانگان کمک و مساعدت بطلبند.

۵. قرار است باب مذاکره همچنان باز باشد. مذاکره‌ای از موضع عزت و حفظ کرامت ایرانی، نه از روی زور و اجبار. اول، رفع تحریم و پذیرش قطعنامه شورای‌امنیت و دوم، مذاکره.

چند نکته درباره سخنرانی روحانی

واقعیت این است مذاکره رسانه‌ای عملا شروع شده و راه دیپلماسی بسته نیست. قضیه آرامکو نشان داد حالا رقیبان بیش از گذشته به دیپلماسی فکر می‌کنند؛ هرچند حرف دیگری بزنند.

دیدار غیرمترقبه خانم مرکل با حسن روحانی نشان از این موضوع دارد.

منبع: راهبرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین