کد خبر: ۶۱۷۳۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
وزیر دفاع آمریکا نیز روز یکشنبه در دیداری از پیش اعلام نشده وارد کابل شده بود

سفر ناگهانی مقامات ارشد آمریکایی به افغانستان؛ پلوسی هم پس از اسپر به کابل رفت

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و شماری از اعضای ارشد کنگره ایالات متحده در سفری از پیش اعلام نشده روز یکشنبه به افغانستان سفر کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به افغانستان پس از سفر وی به اردن انجام شد. نانسی پلوسی در جریان سفر غیرمنتظره خود به افغانستان با اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور و فرماندهان ارشد نظامی آمریکا در افغانستان دیدار کرد.

وی در جریان سفر به اردن با ملک عبدالله، پادشاه این کشور درباره بحران سوریه و روند برقراری صلح در خاورمیانه گفتگو کرده بود.

سفر ناگهانی مقامات ارشد آمریکایی به افغانستان؛ پلوسی هم پس از اسپر به کابل رفت

هیاتی که نانسی پلوسی را در جریان سفر به افغانستان همراهی می کرد از هشت عضو دموکرات کنگره و یک عضو جمهوریخواه آن تشکیل شده بود. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که پس از دونالد ترامپ و مایک پنس، سومین شخصیت حکومتی مهم در ایالات متحده محسوب می شود در جریان سفر به افغانستان با عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز دیدار کرده است.

اشرف غنی و عبدالله عبدالله دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بودند که در روز ۲۸ سپتامبر (ششم مهر/میزان) برگزار شد. هر دوی آنها مدعی پیروزی در این انتخابات شده اند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز روز یکشنبه در دیداری از پیش اعلام نشده وارد کابل شده بود.

نانسی پلوسی در دیدار با اشرف غنی ضمن ستایش از دستاوردهای زنان افغانستان در سالهای اخیر تاکید کرد که واشنگتن اجازه نخواهد داد که افغانستان بار دیگر به «لانه تروریستها» تبدیل شود.

سفر مقامات ارشد آمریکایی به افغانستان در حالی انجام می شود که به دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن نظامیان کشورش از سوریه نگرانی‌هایی در مورد میزان تعهد واشنگتن به متحدان خود از جمله دولت افغانستان پدید آمده است.

روابط بین نانسی پلوسی و دونالد ترامپ در هفته های اخیر بر سر تحقیقات مقدماتی برای استیضاح رئیس جمهوری ایالات متحده به شدت بحرانی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
abed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
1
افغانستان مظلوم که هر روز کشته میده خدا بدادش برسه تاکی ای کسانیکه که ادعای دین دارید انصاف داشته باشید
لواسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
1
1
مشاوران پلوسی نگران فریب کاری روسیه در کابل بودند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین