کد خبر: ۶۱۹۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

خودشیفته‌ها کمتر به افسردگی دچار می‌شوند

اگر نارسیسیست یا خودشیفته هستید و عاشق عکس سلفی انداختن از خود، دستکم در یک مورد نگران نباشید: شما در خطر کمتری برای ابتلا به افسردگی قرار دارید.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- بررسی تازه‌ای که در دانشگاه "کوئینز بلفاست" ایرلند انجام شده نشان می‌دهد خودشیفتگی ممکن است برای سلامتی مفید باشد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روان‌شناسان باور دارند افراد خودشیفته کمتر در معرض افسردگی قرار دارند چرا که این ویژگی آنان باعث ایجاد مقاومت روانی می‌شود.

خودشیفته‌ها کمتر به افسردگی دچار می‌شوند

بر اساس این ارزیابی، افراد خودشیفته توانایی خاصی برای عبور از چالش‌ها به منظور دست یافتن به منابعی که حق خود می‌دانند پیدا می‌کنند.

خودشیفتگی در این مطالعه به دو دسته تقسیم شده است: افراد به شدت خودشیفته که فاقد فروتنی هستند و دوست دارند بر دیگران غلبه کنند و کسانی که آسیب‌پذیرند و به دنبال جلب توجه دیگران هستند.

نتیجه نشان داد که گروه اول، سرسخت‌تر هستند و افسردگی در آنها کمتر است.

نارسیسیسم برگرفته از واژه یونانی نارسیس یا نرگس است. او مرد جوان خوش‌چهره‌ای بود که از عشق اخو (اکو) دوری کرد و به همین خاطر محکوم به عشق ورزیدن به تصویر چهره خود در آب شد. نام گل نرگس برگرفته از این افسانه است. نارسیس وقتی به عشق خود (چهره انعکاس یافته خود) نمی‌رسد، آن‌قدر غمگین بر لب چشمه می‌نشیند تا تبدیل به گل می‌شود.

خودشیفته‌ها کمتر به افسردگی دچار می‌شوند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین