کد خبر: ۶۲۳۰۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
رسیدن به بدنی عضلانی یا چاق شدن، برای برخی افراد دشوار و بسیار سخت است. میوه‌ها اولین گروه مواد غذایی نیستند که برای افزایش وزن و حجیم کردن بدن از آن‌ها استفاده می‌شود اما برخی از آن‌ها به دلیل کالری بالایی که دارند می‌توانند سبب افزایش وزن شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

از سوی دیگر میوه‌ها حاوی انواع مختلف ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. آن‌ها را میتوان به دو دسته خشک و تازه دسته بندی کرد.

موز


افزایش وزن با میوه‌های تازه و خشک!

بهترین گزینه برای افزایش وزن، موز است. یک موز به اندازه متوسط می‌تواند حاوی مقادیر زیر باشد:
۱۰۵ کالری
۱ گرم پروتئین
۰.۴ گرم چربی
۲۷ گرم کربوهیدرات
۳ گرم فیبر
۲۶% موز ویتامین B۶
۱۳% موز منگنز
موز راحت‌ترین خوراکی در دسترس که می‌توان آن را با شیر یا مواد پرکالری دیگر مانند کره بادام زمینی مخلوط کرد.

آووکادو

افزایش وزن با میوه‌های تازه و خشک!


آووکادو دارای مواد مغذی بسیار و همچنین کالری بالا و چربی سالم است و انتخاب خوبی برای کسانی است که به دنبال افزایش وزن هستند.
نصف یک آووکادو متوسط حاوی مواد زیر است:
۱۶۱ کالری
۲ گرم پروتئین
۱۵ گرم چربی
۸.۶ گرم کربوهیدرات
۷ گرم فیبر
۱۷.۵% ویتامین K
همچنین دارای مقدار زیادی پتاسیم، ویتامین K C B۵ B۶ است.

انبه

افزایش وزن با میوه‌های تازه و خشک!


انبه یک میوه بسیار خوشمزه و پرکالری مانند موز است. یک پیمانه انبه (۱۶۵گرم) دارای مقادیر زیر است:
۹۹ کالری
۱.۴ گرم پروتئین
۰.۶ گرم چربی
۲۵ گرم کربوهیدرات
۳ گرم فیبر
۶۷% ویتامین C
همچنین یک منبع بسیار عالی برای مس و انواع ویتامین‌ها مانند A,B,E است. برای تاثیر بهتر و بیشتر انبه می‌توان آن را با موادی مانند نارگیل ترکیب کرد و یک اسموتی تهیه کرد تا تاثیر بیشتری برای افزایش وزن داشته باشد.

میوههای خشک

افزایش وزن با میوه‌های تازه و خشک!

کشمش
کشمش، انگور خشک شده است که انواع و اندازه‌های مختلفی دارد. کشمش منبع بسیار خوبی از مس، منیزیم، منگنز و ویتامین B است. ۲۸گرم کشمش حاوی مقادیر زیر است:
۸۵ کالری
۱ گرم پروتئین
۰.۱ گرم چربی
۲۲ گرم کربوهیدرات
۱ گرم فیبر

برگه زردآلو

افزایش وزن با میوه‌های تازه و خشک!


زردآلو یک میوه بسیار خوش خوراک است که هم به صورت تازه و هم خشک مصرف می‌شود. ۲۸ گرم از آن دارای مقادیر زیر است:
۶۷ کالری
۰.۸ گرم پروتئین
۰.۱ گرم چربی
۱۸ گرم کربوهیدرات
۲ گرم فیبر
همچنین به دلیل داشتن بتاکاروتن و لوتئین و زاکس‌انتین برای سلامتی چشم و بهبود بینایی بسیار مفید است.

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین
x