کد خبر: ۶۳۶۴۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
طرح مجلس سنای آمریکا برای محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران

واکنش ترامپ به محدودیت اختیارات برای جنگ با ایران: سیگنال اشتباه نفرستید

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در واکنش به رای گیری قریب‌ الوقوع سنا درباره این قطعنامه، با انتشار توئیتی از سنای آمریکا خواست که به این قطعنامه رای ندهد.
آفتاب‌‌نیوز :

مجلس سنای آمریکا به‌زودی طرح محدود کردن اختیارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور برای جنگ احتمالی با ایران را بررسی می‌کند.

این قعطنامه پیش از این در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده و برای تبدیل شدن به قانون به رای سنا نیاز دارد هر چند احتمالا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آنرا وتو می‌کند.

واکنش ترامپ به محدودیت اختیارات برای جنگ با ایران: سیگنال اشتباه نفرستید

این قطعنامه با ابتکار تیم کین، سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا آماده شده است و از رئیس جمهوری ایالات متحده می‌خواهد که قبل از هر گونه اقدام نظامی علیه ایران از کنگره مجوز بگیرند.

سناتور تیم کین روز چهارشنبه با اعلام اینکه هشت سناتور جمهوریخواه در حمایت از این قطعنامه به دموکرات‌ها پیوسته‌اند، تاکید کرده بود که این قطعنامه از حمایت ۵۱ عضو سنا برخوردار است. قطعنامه‌ای که قرار است روز پنجشنبه در سنا به رای گذاشته شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در واکنش به رای گیری قریب‌ الوقوع سنا درباره این قطعنامه، با انتشار توئیتی از سنای آمریکا خواست که به این قطعنامه رای ندهد.

وی افزود: «ما در ارتباط با ایران خیلی خوب عمل می‌کنیم و اکنون زمان ضعف نشان دادن نیست. آمریکایی‌ها با قاطعیت از حمله ما به (سردار شهید) سلیمانی... حمایت می‌کنند. اگر دست من بسته شود ایران فرصت مانور به‌دست می‌آورد و این سیگنال خیلی بدی به ایران است.»

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر و در جلسه توجیهی کنگره پس از سردار  سلیمانی، اطلاعاتی که کاخ سفید به آنها ارائه کرده بود را مبهم، ناکافی و بدون ارائه جزئیات ارزیابی کرده بودند با این حال دونالد ترامپ در واکنش گفت که تماس‌های زیادی با او گرفته شده است که این جلسه را «بهترین جلسه توجیهی» دانسته‌اند.

تیم کین در پاسخ به ادعای دونالد ترامپ و برخی از هوادارانش مبنی بر اینکه تصویب قطعنامه محدود کردن اختیارات آغاز جنگ با ایران به معنای ارسال سیگنال ضعف به ایران و سایر مخالفان بالقوه آمریکاست گفت که واقعیت کاملا برعکس این ادعاست و تصویب این طرح ارسال پیام قدرت است.

مایک لی، سناتور جمهوریخواه از ایالت یوتا نیز به این طرح پیوسته و با اینکه از سیاست خارجی ترامپ از جمله درباره ایران، حمایت می‌کند اما در عین حال گفت که کنگره نمی‌تواند از مسئولیتی که قانون اساسی برای امور جنگ و صلح برعهده‌اش گذاشته شانه خالی کند.

او گفت: «با این قطعنامه ما در پی این هستیم که بگوییم هرگونه اقدام نظامی علیه ایران باید مجوز داشته باشد و از طریق صحیح و از مجرای کنگره بگذرد.» وی همچنین گفت که این اقدام نه نشانه ضعف که نشانه قدرت آمریکاست.

مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای بی اثر کردن وتوی قعطنامه توسط دونالد ترامپ به رای دو سوم اعضای هر دو مجلس نیاز دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین