کد خبر: ۶۴۰۵۹۱
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
راه‌اندازی بیمارستان صجرایی با ۱۲۰ تخت در رشت

نماینده وزیر بهداشت: ۲۰۰ نفر در گیلان بخاطر ابتلا به کرونا فوت شده‌اند/ شرایط کشور جنگی است/ مردم در خانه بمانند

محمدحسین قربانی نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه شرایط کشوری مانند دوران دفاع مقدس جنگی است، گفت: کشور درگیر یک ویروس و دشمن نامرئی به نام کرونا شده و مردم باید مانند دوران دفاع مقدس همراهی و همکاری لازم را انجام داده و به سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس کمک کنند. هنوز عده‌ای از مردم خطر این ویروس مرموز را متوجه نشده و در خیابان‌های استان تردد می‌کنند به همین دلیل اگر مردم در خانه‌های خود نمانده و خود قرنطینه‌ای را انجام ندهند شاید مجبور شویم از قوه قهریه برای برخورد با افراد استفاده کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت استان گیلان با اشاره به آماده شدن بیمارستان صحرایی سپاه قدس گیلان در بیمارستان رازی گفت: بیمارستان صحرایی سپاه با ۱۲۰ تخت در بیمارستان رازی رشت آماده پذیرش بیمار است.

محمدحسین قربانی نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه شرایط کشوری مانند دوران دفاع مقدس جنگی است، گفت: کشور درگیر یک ویروس و دشمن نامرئی به نام کرونا شده و مردم باید مانند دوران دفاع مقدس همراهی و همکاری لازم را انجام داده و به سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس کمک کنند.

نماینده وزیر بهداشت: ۲۰۰ نفر در گیلان بخاطر ابتلا به کرونا فوت شده‌اند| شرایط کشور جنگی است

به نوشته باشگاه خبرنگاران، وی تنها راه‌حل شکست ویروس کرونا را قطع زنجیره انتقال آن دانست و گفت: هنوز عده‌ای از مردم خطر این ویروس مرموز را متوجه نشده و در خیابان‌های استان تردد می‌کنند به همین دلیل اگر مردم در خانه‌های خود نمانده و خود قرنطینه‌ای را انجام ندهند شاید مجبور شویم از قوه قهریه برای برخورد با افراد استفاده کنیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با اشاره به تأمین ۲۲ میلیارد تومان به استان گیلان برای تهیه تجهیزات بیمارستانی افزود: استان گیلان برای تجهیز و تأمین امکانات درمانی و بیمارستانی خود به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی از آن تأمین و ۲۸ میلیارد تومان دیگر در همین هفته به استان گیلان داده می‌شود.

قربانی از آماده شدن بیمارستان سیار سپاه قدس گیلان در بیمارستان رازی خبر داد و بیان کرد: با تلاش‌های فراوان سپاه قدس گیلان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان سیار ۱۲۰ تخت خوابه در بیمارستان رازی آماده و از امروز پذیرش بیمار در آن آغاز می‌شود.

وی با اذعان به اینکه زیرساخت‌های احداث بیمارستان شب صحرایی در لاکان آماده شده، تصریح کرد: با اقدامات و پیگیری‌های انجام‌شده زیرساخت‌های احداث بیمارستان صحرایی در بخش لاکان آماده و در صورت احساس نیاز استان در مدت‌زمان ۴۸ ساعت راه‌اندازی می‌شود.

عضو قرارگاه مرکزی ستاد مبارزه با کرونا کشور با تأکید بر اختصاص تخت‌های پشتیبان در هتل المپیک رشت بیان کرد: بیمارستان‌های رشت ۲۰۰ تخت پشتیبان را در هتل المپیک این شهرستان برای بیماران کرونایی در نظر گرفته‌اند تا بتوانند این بیماران دوره نقاهت خود را بعد از مرخصی شدن در این بخش بگذارند.

قربانی با بیان اینکه در تمام بیمارستان‌های استان یک‌بخشی را به بیماران کرونایی یا مشکوک به کرونا اختصاص داده‌شده است، گفت: مقرر شد دو بیمارستان تازه تأسیس در شهرستان تالش و لنگرود هرکدام با ۲۰۰ تخت هر چه سریع‌تر تجهیز شده و به بیماران خدمات دهند.

وی با اذعان به اینکه تمام بیماران کرونایی در گیلان به‌صورت پراکنده بستری هستند، افزود: در قم یک بیمارستان جامع ۵۰۰ تختخوابی برای بیماران کرونایی اختصاص پیداکرده است، ولی متأسفانه در گیلان بیماری کرونا پراکنده بستری هستند.

با هر زبانی که بتوانیم به مردم می‌گوییم در خانه‌های خود بمانند

محمد حسین قربانی همچنین در جلسه فوق العاده کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت گفت: از نخستین روز شیوع کرونا به استاندار گفتم به عنوان یک سرباز در کنار شما هستم و اکنون نیز به عنوان یک سرباز خادم مردم گیلان هستم.

وی با اشاره به اینکه دکتر شادنوش برای مدیریت بحران کرونا تجربیات مناسبی داشت افزود: وی با فضای نامطلوب در گیلان مواجه گشت و از سویی با ابتلای رئیس دانشگاه علوم پزشکی به گیلان مسئولیت این نهاد نیز بر عهده ایشان قرار گرفت.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان شرایط گیلان را در شیوع ویروس کرونا نامطلوب دانست و افزود: مدیرکل بهداشت جهانی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اکنون زمان تعریف، بهانه گیری و تسلیم شدن نیست و وقت تحرک و عمل است. تنها راه نجات از بحران ویروس کرونا این است زنجیره شیوع این ویروس را قطع کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه زیرساخت‌های گیلان مناسبت نیست افزود: استان قم یک بیمارستان جامع با ۵۰۰ تخت را برای درمان بیماران کرونا اختصاص داده، ولی در گیلان بیماران کرونایی به صورت پراکنده بستری هستند.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان تاکید کرد: هنوز نتوانسته ایم مردم را قانع کنیم یک دشمن تمام عیار در رو به روی ما قرار گرفته و با هر زبانی که بتوانیم به مردم می‌گوییم در خانه‌های خود بمانند.

وی آمار فوت شدگان مبتلا به کرونا در گیلان را بالغ بر ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: حدود ۸۰۰ الی ۹۰۰ نفر در گیلان به این ویروس آلوده شده اند.

توضیح قربانی درباره مرگ 200 نفر در گیلان

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مقابله با کرونا در گیلان گفت: نیمی از مبتلایان به بیمارهای حاد تنفسی که طی گذشته در بیمارستان های گیلان بستری شده بودند، تا کنون بهبود یافته و ترخیص شده اند.

محمد حسین قربانی روز یکشنبه در گفت و با ایرنا افزود: در ١٥ روز گذشته تعداد بیماران ورووی به مراکز درمانی استان به دلیل مشکلات حاد تنفسی چهار هزار و ٥٤٩ نفر بوده که خدمات لازم را دریافت کردند و از این تعداد ٢ هزار و ٢٦١ نفر بهبود یافته و مرخص شده اند. بر اساس گزارش ها تا ساعت ١١ ظهر امروز در مجموع یک هزار و ٧٩٣ بیمار در این رابطه در بیمارستان های گیلان بستری هستند. در این میان٢٠٠ نفر فوتی داشتیم که عمده آنها دارای عفونتهای تنفسی بودند اما بدون مشخص شدن نتیجه آزمایشات و کیت‌های تشخیص نمی توان علت فوت آنها را بیان کرد.

وی در ادامه همچنین خبر داد که ۱۵ هزار کیت تشخیصی کرونا توسط خیرین شرق گیلان که مقیم آلمان بودند تامین شده و با هماهنگی‌های انجام شده به زودی به استان وارد می شود.

قربانی استفاده از ظرفیت خیرین و مردم را از جمله ضرورت ها و برنامه های مدیریت و مقابله با کرونا در استان عنوان و اظهار کرد: خیرین ایرانی مقیم خارج کشور و در داخل ایران از ظرفیت های خوب برای کمک به مدیریت این وضعیت هستند.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مقابله با کرونا در استان با تاکید بر اینکه مشارکت و همکاری مردم در مقابله با این ویروس بسیار مهم است، اضافه کرد: اگر مردم همکاری کنند در این شرایط می توانیم ظرف یک هفته حلقه اتصال ویروس را قطع کنیم در غیراینصورت با بسیج تمامی امکانات اعم از بسیج، ارتش، سرباران خط مقدم و غیره جوابگو نخواهیم بود بنابراین همکاری مردم بسیار اهمیت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۴
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
3
34
200 تا فقط تو گیلان؟ دم خروس و ببینیم یا قسم حضرت عباسو!
چرا دروغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
2
31
آمار این فرد با آمار سخنگو تفاوت دارد.
اینهایی که از دادن یک آمار صحیح عاجز هستند چرا این همه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
2
40
دویست نفر فقط درگیلان؟؟؟پس یعنی امار وزارت بهداشت برای سراسر کشور دروغه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
در متن،نماینده وزیر نگفته بر اثر کرونا
As
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
2
24
وزارت بهداشت میگه تا ۱۸ اسفند ۱۹۴ نفر بر اثر کرونا در کل کشور کشته شده اند اما نماینده وزیر بهداشت همین روز تعداد کشته های گیلان بر اثر کرونا را ۲۰۰ نفر اعلام کرد. چه فاجعه ای در گیلان داره اتفاق می‌افتد. وزارت بهداشت داروهای ویژه درمان کرونا و تجهیزات به گیلان بفرسته.ای مسولین پایتخت نشین به داد گیلان برسید....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
2
29
میگم چجوری در گیلان 200 بر اثر کرونا فوت شدند و در کل کشور 194 نفر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
همون لطف خداست که مدتهاست شامل حال ملت صبور ایران شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
26
در نظر داشته باشید که هر روز شما قدر چهارده روز یعنی دوره کمون کرونا در افرادی که امروز آلوده می شوند از کرونا عقب می افتید
نمی دانم چرا رمل و اسطرلاب می اندازید
ایا باید تعداد مبتلایان ما از چین یک میلیاردی بیشتر شود و کشتگانمان هم بیشتر؟
واقعا کسی که پلاک ماشینش را که مال قم است دستکاری می کند تا برود رشت باید بیندازید زندان انفرادی
کسی را که الان به فکر مسافرت است چون اقامتگاه ها تخفیف می دهند یا قیمت بلیط ارزان شده بگیرید بیندازید زندان
اینها ارزش این که با آنها مدارا کنید و یا برایشان استدلال بیاورید ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
11
این آمارها چرا اینقدر متنافض است. یکی گفته در کل کشور فقط ۱۹۴ نفر فوتی داریم، یکی دیگه میگه فقط در گیلان ۲۰۰ نفر فوتی در اثر کرونا داریم! با این وضع مردم چطوری با آمارها اعتماد کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
بخاطر اینکه ظرفیت پذیرش و انجام تست کرونا ندارن و بیمارانی که قبل از تست بر اثر کرونا میمیرن ولی چون تست نشدن یا جواب تست نیومده و فوت شدن جزو بیماران کرونایی حساب نمیشن و علتش فوت تنگی نفس یا خفگی ثبت میشه ن کرونا
به همین راحتی
As
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
15
حدود ۱۰ نفر از پزشکان و پرستاران گیلان فوت کردند. ۲۰۰ نفر از مردم گیلان کشته شدن. کشتار در گیلان نزدیکه، به داد گیلان برسید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
9
ايشان نماينده وزارت بهداشت است
چرا آمار متناقض با وزارت بهداشت مي دهد!!
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
2
سلام بسیار واضحه امار وزارت بهداشت اونایی هستن که تست کرونا مثبت داشتن بستری بودن بعدهم فوت کردن ولی اونایی که با تنگی تنفسی که از علاءم این ویروس هستش مراجعه وفوت کردن وتست هم ندادن جزو امار فوتی بدون ویروس هستن هم وزارت بهداشت درست میگه هم نماینده مجلس .هر چی هست همین جوری داره درو میکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
2
3
خوب متن را نمیخوانید و فوری میرید نظر میدید. میگه ۲۰۰ نفر در اثر عارضه حاد تنفسی مرده اند و چون آزمایش نشده اند معلوم نیست چندتاش کرونایی بوده اند. اون ۱۹۴ تا مطمئن هستند که در اثر کرونا فوت شده اند ولی این ۲۰۰ تا شاید در اثر کرونا شاید هم مثلا ذات الریه فوت شده اند.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
4
4
در این میان٢٠٠ نفر فوتی داشتیم که عمده آنها دارای عفونتهای تنفسی بودند اما بدون مشخص شدن نتیجه آزمایشات و کیت‌های تشخیص نمی توان علت فوت آنها را بیان کرد. نگفته حتما کرونائی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
3
ایشون همون فردی هستند که گفته بودند پارازیت ها هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمیکنند،دوستانی که 200 فوت در گیلانم رو قبول دارند پس مشکل ساز نبودن پارازیتم قبول دارند دیگه
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
8
خداوند متعال به داد مردم نجیب گیلان برسد .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
2
13
خستع نباشید به برادرانی که تصمیم گرفتن با نبستن مرز با چین و قرنطینه نکرد قم ویروس رو مهمان عید مردم بکنند و بعدش از مردم طلبکار هم بشن و تهدید بکنند. شما اگر همون اول قم رو قرنطینه میکردید که کار به اینجا نکشه نه اینکه عنبر نسارا برای مردم تجویز کنید
Nima
|
Canada
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
9
کارکرد مجلس
چیست؟

فقط چشم گفتن؟
مجلس قانون وضع کند در زمینه استان هایی که بیشترین تعداد مبتلا را دارند تا قرنطینه شوند.

بعد دولت اجرا کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
خود مجلسیان در تغطیلات تشریف دارند
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
3
دولت سه استان شمالی را منطقه بسته وقرنطینه اعلام کند تا از ورود مسافران ومردم به این استانها جلوگیری شود.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
5
دولت در بعضی مراکز استانها وشهرهایی که بحث کرونا جدی ست حکومت نظامی اعلام کند.برخی از مردم ما هنوز سطح هشدارشان پایین است وخطر را درک نمی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
4
آفتاب عزیز!
تیتر با متن مطابقت ندارد.
----------------------------
برابر متن،نماینده وزیر نگفته است ظرف مدت اخیر 200نفر بر اثر کرونا در گیلان فوت کرده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
1
بندگان خدا. درمورد همه جی نظرمیدن. اگه تا اخر متن خونده باشین گفته شد 200نفر مردن ولی هنوز تست کرونا ازشون گرفته نشده ببینند که کرونا بود یا مشکلات ریوی دگه. خوب گیلان چون منطقه رطوبت خیز وسردسیریه زودتر به کرونا وبیماریهای ریوی مبتلا میشن وزودتر جان خودشون از دست میدن. خدا خودش به دادشون برسه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین