کد خبر: ۶۴۰۶۸۷
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
سلامت مردم مهم است و با خیالات نمی‌توان سلامت مردم را به بازی گرفت

ناهماهنگی در تصمیم‌گیری‌ها برای مقابله با کرونا؛ چه کسی نگذاشت قم قرنطینه شود؟

«چرا قرنطينه نمي‌كنيد؟» حالا به اين پرسش كه «چرا منع ورود به استان‌هايي با وضعيت بحراني صادر نمي‌كنيد؟» تبديل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

در روزهاي نخستين كه پس از گذشت يك ماه از شناسايي اولين مبتلايان به كرونا، مسوولان تصميمات جدي‌تري در مورد اين بيماري اتخاذ كردند، بحث قرنطينه استان‌هايي با وضعيت بحراني مطرح شد. اين پيشنهاد اگرچه از سوي كارشناسان مورد تاكيد قرار مي‌گرفت اما مخالفاني هم داشت كه معتقد بودند زيرساخت‌ها و روساخت‌هاي لازم جهت برقراري قرنطينه در شهرها وجود ندارد. پيشنهاد ديگري كه به عنوان راهكار جلوگيري از شيوع بيماري مطرح شد، منع ورود به استان‌هاي بحراني يا در مرز بحران بود. پس از اعلام تعطيلي چندين روزه مدارس و دانشگاه‌ها با وجود سير صعودي ابتلا به كرونا در كشور و به خصوص در استان‌هاي شمالي، مسير‌هاي منتهي به اين شهرها از مسافران خالي نشد. از همين‌رو اين تصميم اتخاذ شد كه ورودي برخي شهرها و شهرستان‌ها تنها براي بومي‌ها قابل تردد باشد.

اين اتفاق اما آن‌طور كه بايد و شايد رخ نداد. در فضاي مجازي تصاوير و ويديوهايي منتشر شد كه نشان از ناهماهنگي ميان مقامات و مسوولان استاني با نيروهاي انتظامي و قضايي داشت. در روزهاي اخير ويديوهايي در فضاي مجازي از آمل كه از جمله شهرهاي شمالي در خطر ابتلاي هر چه بيشتر است و البته خيلي از جمعيت غيربومي نيز به اين استان‌ها روان شده‌، منتشر شد كه نشان مي‌داد فرماندار منع ورود به استان را لغو كرده و رييس پليس براي آرام كردن مردم تلاش دارد اين رفت‌و‌آمد را متوقف كند. در واقع در برخي شهرها و شهرستان‌ها اين تصميم‌گيري بر عهده فرمانداري‌ها گذاشته شده است. چه آنكه ديروز فرماندار آبادان اعلام كرد براي جلوگيري از شيوع غيرقابل كنترل كرونا و به دليل شرايط خاص حادث شده، اجازه ورود هيچ گردشگري را به اين شهر نمي‌دهد. همچنين مقامات استاني كرمان نيز تصميمي مشابه اتخاذ كردند. علاوه بر اين شهرهايي چون همدان، عسلويه، بروجرد و ... نيز در همين شرايط قرار دارند.

ناهماهنگی در تصمیم‌گیری‌ها برای مقابله با کرونا؛ چه کسی نگذاشت قم قرنطینه شود؟

پيش از اين فروش بليت و تور گردشگري براي جزيره كيش ممنوع اعلام شده ‌بود. علاوه بر اين شهرهايي چون اصفهان نيز اعلام كردند در ايام عيد هيچ كدام از امكانات نوروزي سال‌هاي گذشته همچون اسكان مهمانان نوروزي در مهمان‌سراها، مدارس و... امكان‌پذير نيست و پذيراي گردشگران نيستند. آن‌طور كه به نظر مي‌رسد تصميم‌گيري‌هايي از اين دست اساسا از مركز و محل ستاد مبارزه با كرونا اتخاذ نمي‌شود و كاملا بر عهده استان‌ها و شهرها قرار داده شده است. اين عدم تصميم‌گيري از مركز و اعمال در سراسر كشور در كنار مزيت «در نظر گرفتن شرايط به خصوص شهر يا استان» معايبي چون بي‌برنامگي ميان مقامات و دستورات متعدد و بعضا در تناقض با يكديگر را نيز به دنبال دارد كه باعث ايجاد نارضايتي‌هايي شده است. ضمن اينكه عدم وجود آيين‌نامه مشخص براي استان‌ها در مديريت كرونا باعث شده كه در برخي مناطق به دليل رفت‌و‌آمدهاي بين استاني و شهري آمار مبتلايان افزايش يابد.

دستورات تلفني و ويديوكنفرانسي

به نوشته روزنامه اعتماد، با اين حال مقامات دولتي مسوول در اين زمينه تلاش دارند كه از راه دور وضعيت استان‌ها را بررسي كنند. در همين راستا معاون اول رييس‌جمهوري در گفت‌وگوي تلفني با برخي استانداران مصوبات جديد ستاد ملي مديريت كرونا را به اطلاع آنان رساند و گزارش‌هاي استاني نيز دريافت كرد. اسحاق جهانگيري روز شنبه پس از برگزاري جلسه اين ستاد در تماس‌هاي تلفني جداگانه با استانداران هرمزگان، فارس، قزوين، اصفهان، خراسان رضوي، كرمان و سيستان و بلوچستان اجراي سياست‌ها و برنامه‌هاي ستاد ملي مبارزه با كرونا و انسجام، هماهنگي و همكاري بيشتر مسوولان و مردم را جهت پيشگيري از شيوع اين ويروس و درمان مبتلايان ضروري ارزيابي كرد. جهانگيري همچنين در اين مكالمه تلفني آخرين گزارش‌ها و اخبار مربوط به شيوع كرونا و اقدامات انجام شده را از زبان استانداران شنيد.

همچنين وزير كشور از طريق ويديوكنفرانس با استانداران سراسر كشور جلسه‌اي شنبه شب برگزار كرد. عبدالرضا رحماني‌فضلي نيز همچون جهانگيري در اين ويديوكنفرانس با استانداران سراسر كشور تصميمات اتخاذ شده در ستاد ملي در خصوص ابعاد اجتماعي متاثر از شيوع بيماري كرونا از جمله در خصوص سفرهاي نوروزي و سرويس‌هاي خدماتي از جمله ضرورت تدوين پروتكل‌هاي لازم در مورد مراكز خدماتي را تشريح و بر آمادگي حداكثري سطوح مختلف مديريتي براي مديريت شرايط تاكيد كرد.

تاكيد بر رعايت كامل توصيه‌هاي بهداشتي و اجتناب از هرگونه تردد غيرضرروي در سطح شهرها و جاده‌ها از جمله توصيه‌هاي وزير كشور به استانداران بود. او ضمن تشريح سناريوهاي متفاوت كه بر اساس مطالعات علمي تدوين شده و الزامات و اقتضائات هريك از اين سناريوها، بر حمايت حداكثري استانداران از روند تقويت آمادگي‌ها در عرصه خدمات بهداشتي و درماني تاكيد كرد و گفت: «بايد از همه ظرفيت‌هاي استاني استفاده كنيم و همزمان با رعايت سياست‌ها و راهبردهاي ستاد ملي، همه خلاقيت‌ها و ابتكارات استاني را در چارچوب ترتيبات قانوني و موازين علمي براي بهبود شرايط به كار بگيريم و در اين مسير از حداكثر همكاري بخش خصوصي و مردم استفاده كنيم.»

مرور مصوبات و اقدامات ستادهاي استاني، تحول در نظام اطلاع‌رساني، طراحي الگوي تشخيص نياز يا عدم نياز به استقرار بيمارستان صحرايي، راهكارهاي رفع كسري بودجه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي استان‌ها، نقش‌آفريني دهياران در راستاي پدافند غير‌عامل و پيش‌بيني چارچوب‌هاي جدي براي نظم‌دهي به ترددهاي داخل شهري و بين شهري و همچنين توجه كافي به اختيارات استانداران براي اعمال مديريت در شرايط موجود، از ديگر محورهاي مورد نظر استانداران در اين نشست بود كه مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

خدمات الكترونيكي 15گانه دولت به ملت

همچنين با تصميم وزارت كشور و با اعلام رييس مركز خدمات توسعه دولت الكترونيك قرار است از اين پس و در دوران شيوع كرونا ۱۵ نوع از خدمات دولتي به صورت الكترونيكي انجام شود. امير شجاعان از طراحي برنامه‌اي خاص براي افراد دوركار خبر داد و گفت: «در حال حاضر تصميم به اجراي برنامه‌اي خاص براي دوركاران هستيم؛ به‌طوري كه اين دوركاري به صورت الكترونيك انجام شود و سهولت در انجام كار را پديد آورد.» مديركل فناوري اطلاعات وزارت كشور همچنين توضيح داد: «۱۵ خدمت توسط وزارت كشور براي الكترونيكي شدن به مرحله بهره‌برداري رسيده تا مردم بتوانند بسياري از خدمات را به صورت مجازي و الكترونيكي با همان كيفيت انجام دهند و ان‌شاء‌الله به زودي در پرتال وزارت كشور قرار مي‌گيرد. حوزه‌هايي همچون ثبت سمن‌ها، سازمان‌هاي مردم‌نهاد و احزاب الكترونيكي شدند؛ البته ۸۳ خدمت ديگر هم در حال حاضر در مرحله آزمايش هستند كه ان‌شاءالله تا پايان سال ۹۸ عملياتي مي‌شوند.» البته آن‌طور كه از خروجي اين نشست‌ و مكالمه‌هاي تلفني برمي‌آيد همچنان قرار است تصميم‌گيري‌ها به صورت استاني اتخاذ شود.

گزارش كرونايي لاريجاني به مراجع تقليد

علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي در تماس تلفني با مراجع عظام تقليد، سيزدهم رجب، سالروز ولادت مولاي متقيان امام علي (ع) را تبريك گفت و گزارشي از روند اقدامات انجام شده در مقابله با شيوع ويروس كرونا در كشور ارايه كرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي صبح روز يكشنبه، ۱۸ اسفند ماه به‌مناسبت فرخنده ميلاد مولي‌الموحدين، امام علي (ع) طي تماس تلفني با مراجع تقليد، حضرات آيات عظام‌ صافي‌گلپايگاني، وحيد خراساني، مكارم شيرازي، شبيري زنجاني، سبحاني، جوادي آملي، نوري همداني، علوي گرگاني و مظاهري سالروز ولادت مولاي متقيان حضرت امام علي (ع) را تبريك گفت و درباره آخرين اقدامات صورت گرفته در سراسر كشور و شهر مقدس قم در مقابله با شيوع ويروس كرونا، روند رفع نيازمندي‌هاي مردم و تجهيز مراكز درماني با ايشان گفت‌وگو كرد.

در اين گفت‌وگوها مراجع عظام تقليد با اظهار قدرداني از پيگيري‌هاي رييس مجلس شوراي اسلامي و اقدامات انجام شده در كشور، بر ضرورت هرچه بيشتر رسيدگي به نيازمندي‌هاي عموم در شرايط كنوني و تدابير لازم درمقابله با ويروس كرونا تاكيد و براي دفع بلا و رفع بيماري از جامعه اسلامي، دعا كردند و صحت مسلمان و شفاي مبتلايان را از خداوند متعال مسئلت نمودند.

"حکم کسی که نگذاشت قم قرنطینه شود چیست؟"

یک عضو فراکسیون امید نیز گفت: شیوع کرونا از قم شروع شد و باید از قوه قضاییه مطالبه شود که حکم روحانی و عالمی که مقاومت کرد و نگذاشت پیشگیری‌ها و محدودیت‌ها برای اماکن عمومی زودتر شروع شود چیست؟ نمی‌خواهند حداقل از کسانی‌ که ابتدا مانع ایجاد محدودیت‌ها شدند سوال و جواب کنند؟

غلامرضا حیدری، نماینده تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به نامه دادستان کل کشور به وزیر بهداشت که در آن آمده است: «اخلال در نظام سلامت مردم در حد افساد فی‌الارض است» گفت: کسی که در قم مانع ایجاد محدودیت‌ها شد و نگذاشت کرونا در نطفه خفه شود، حکمش چه می‌شود؟

گروهی از علما و مراجع، برخی مناسک را تابو کرده بودند

ناهماهنگی در تصمیم‌گیری‌ها برای مقابله با کرونا؛ چه کسی نگذاشت قم قرنطینه شود؟

او ادامه داد: گروهی فکر می‌کردند در هیچ حالی نباید تخفیفی قائل شد. انگار که کفر می‌شود، کفری که حکمش اعدام است. اما سلامت مردم مهم است و با خیالات نمی‌توان سلامت مردم را به بازی گرفت. در هر حال علما قبول کردند که برخی از نماز جماعت‌ها و نماز جمعه تعطیل شود اما برخی نه.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تاکید کرد: شیوع کرونا از قم شروع شد و باید از قوه قضاییه مطالبه شود که حکم کسی که مقاومت کرد و نگذاشت پیشگیری‌ها و محدودیت‌ها برای اماکن عمومی زودتر شروع شود چیست؟ نمی‌خواهند حداقل از کسانی‌ که ابتدا مانع ایجاد محدودیت‌ها شدند سوال و جواب کنند؟ آن هم در شرایطی که تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا ایجاد محدودیت برای حضور در اماکن عمومی است.

محتکران ماسک بیمار هستند

حیدری با اشاره به احتکار ماسک و... به دست عده‌ای بعد از شیوع کرونا گفت: این افراد بیمار روانی هستند. برخی بیمارند و مکیدن خون مردم با احتکار و گران کردن را بر خودشان مجاز می‌دانند.

او ادامه داد: ما در برخی از حوادث دروغ گفتیم. واقعیات در خصوص شیوع کرونا هم با تاخیر اعلام شد که این موضوع هم بی‌اعتمادی را تشدید می‌کند، اما این دلیل بر آن نیست که احتکار، گران‌فروشی و چپاول کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: قطعاً می‌توانستند زودتر در قم محدودیت‌هایی را اعمال، رفت‌و‌آمدها را کنترل و اطلاع‌رسانی عمومی کنند.

آیت‌الله کعبی: مخالفت علما با قرنطینه قم، شایعه دشمن است

آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به طرح مخالفت مراجع و علما با قرنطینه شدن قم همزمان با پیدایش ویروس کرونا در این شهر گفت: مراجع و بزرگان حوزه از همان لحظات نخست پیدایش کرونا، اعلام کردند که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی واجب و هرچه مسئولین و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند واجب‌الاتباع است.

وی با بیان اینکه مخالفت مراجع و علما با قرنطینه‌شدن قم، شایعه دشمن است و به هیچ وجه صحت ندارد، تصریح کرد: علما از همان ابتدای پیدایش کرونا، تصریح کردند که رعایت دستورالعمل‌های پزشکی بر همه واجب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در همان روزهای نخست شیوع کرونا، متنی منتشر کردم و در آن اعلام کردم که چنانچه لازم باشد، تجمعات تعطیل می‌شود و از لحاظ مذهبی، هیچ منعی برای این کار وجود ندارد و تصمیم با ستاد ملّی مبارزه با کروناست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
11
36
اگر زورتان میرسد جلو مردم را به مازندران و گیلان را بگیرید حالا آمار بگیرید کسانی که به حرم رفتند تا شما را مقایسه کنید و درصد آنها را بنویسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
خام خیالی است که با قرنطینه میتوان جلوی شیوع را گرفت. ووهان قرنطینه شد. اما امروز تقریبا همه دنیا دچار کرونا شده اند....
من
| United States of America |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
اگر ووهان قرنطينه نشده بود الان شانگهاي و پكن هم درگير شده بودند و جمعيت زيادي از بين مي رفتند. قزنطينه ووهان تصميم خوب و تحسين برانگيزي بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
چه کسی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
20
61
چه کسی نگذاشت؟ خود دولت و وزارت بهداشت نگذاشت و بارها هم اعلام کرد که به قرنطینه اعتقاد ندارد و مربوط به جنگ جهانی اول است
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
این نظر دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت بود که خودش کرونا گرفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
3
84
اميد واريم گوش شنوايي وجود داشته باشه ودرخواست اقاي غلامرضا حيدري مبني بر برخورد قضايي با كسي كه مانع قرنطينه قم شد برخورد شود
البته وصد البيته محال است ولي اگر اقاي رييسي بخواهد ميتواند يكبار براي هميشه با اين خليفه هاي خود خوانده وپرمدعا برخورد كند ونامش را ماندگار كند
جواب اين مرگ مير را چه كسي بايد بدهد
چرا اينها بخود اجازه ميدهند با سرنوشت يك كشور وملت بازي كنند ؟
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
قبل از هرچیز اون تاجر پول دوست و خودخواهی که کرونا رو به ایران اورد باید دستگیر کرد. وقتی پرواز ممنوع شده بود به چند واسطه به چین رفت تا اجناس بنجل چینی ودرد کند. علمای قم هیچگاه مخالفتی نداشته اند. کما اینکه الان همه چیز تعطیل است. اگر حرف اقای رحیمی مستدل و محکم بود شک نکنید اسم می برد. خودش می داند حرفش مبنای واقعی ندارد برای همین اسم نیاورده است.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
2
76
سلام ،همه کسانی که مانع قرنطینه قم شدند وموجب شدند جانهای زیادی ازدست برود وخسارات مادی شدیدی به کشور ومردم وارد شود باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
46
2روز قبل راه مازندران را بستند اما هم مردم رعایت نکردند و هم دستور داده شد راه باز شود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
6
23
هم مردم هم مسولین باید از عملکرد خود توبه و استغفار کنند تا خداوند مارا مورد رحمت خود قرار دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
3
19
دوستان، مقصر خود شمایید ! بازنشسته یعنی چه ؟! از ابوالمشاغل ها (کثیر الشغل ها) و پیران فرتوت شاغل، کار بیاموزید !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
47
عقل که نیست جان در عذابه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
25
مانع قرنطینه شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
2
35
فقط تیترتو قابل توجه زدی ولی توی خبر مشخض نیست کی یا کیا نذاشتن قم قرنطینه شه!!!!!!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
3
59
کسانیکه نگذاشتند قم درهمان ساعات اولیه ورود کرونا قرنطینه شود باید محاکمه وبه اعدام محکوم شوند چون اینها باهزاران جان انسانهای بیگناه بازی کردند وباعقاید پوسیده شان مانع عملکرد وزارت بهداشت درمورد سلامت مردم شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
27
چه کسی نگذاشت قم قرنطینه شود ؟!
خانه اش ویران باد
البته ارزوی بد برای کسی نمیکنم : شعر معروف رو با تغییر، آوردم
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
2
41
همان کسی که پرواز های ماهان رو لغو نکرد هما ن کسانی که جلو ورودی شهرا رو نمی گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
مشکل از مراکز مذهبی بود و هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
2
25
بالاخره معلوم نشد چه کسی اجازه قرنطینه قم را نداد؟
زمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
6
یکی هماهنگی رو تعریف کنه براشون خب
ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
3
32
چی میگین . همش زر زر زر . آخه کی و کجا درست عمل کردین ؟ این ویروس از 22 بهمن داره میچرخه . شما به زور ویروس و وارد کردین بزور دارین مردم و میکشین .
kmp
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
3
19
اينكه محتكران ماسك " بيمار رواني " خطاب شوند ، توهين به بيماران است!
بيماري رواني داشتن ربطي به ذات آدمها ندارد و چه بسا انسانهاي داراي بيماري رواني انسانهاي بسيار بسيار خوب و شايسته اي از لحاظ وجدان و اخلاق و ذات و شعور باشند ولي بيماري رواني هم داشته باشند
اصلا صحيح نبود اين نماينده يك دزد يا محتكر را بيمار رواني خطاب كند
براي اين نماينده متاسفام
جامعه شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
1
19
در ابتدا که ستاد ملی مبارزه با کرونا نبود که اعلام می کنید برای قرنطینه شدن قم مراجع گفتند هرچه ستاد مبارزه با کرونا می گوید. زیرا ستاد کرونا بعد از انتشار آلودگی ایجاد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
دقیقا به نکته خوبی اشاره کردید ! حالا میخواند هر چی گند کاریه بندازند گردن ستاد مقابله با کرونا
هامون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
2
7
یک سری آدمهای کاردان، کار بلد، همه چی دان، حرف گوش کن، درد شناس، تصمیم گیرندگان خوش فکر، همه فن حریف و ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
1
22
وقتی همه چیز راه به سیاست گره بزنیم همین میشود حرفهای رافعی پور را گوش بدهید چطور اسمان ریسمان می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
همین که آسمان ریسمان میکند ارزش گوش دادن ندارد!؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
32
همونا که همیشه گند میزنند کسی هم جرات ندارد حتی نامی ازشون ببرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
18
4
بنا به مصاحبه سخنگوی قبلی وزارت بهداشت قرنطینه،راهبرد مبارزه با کرونا نبود.آنها برای این کار هم دلایلی داشتند.الان بردن فلش اتهام به طرف اماکن مقدس و قم هدف خاصی را دنبال می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
دست بردار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
3
7
افتاب محترم منتشر کن
----------------------
استاندار قم، اظهار داشت: ایجاد قرنطینه و محدودیت‌های بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی استان نیاز به تمهیداتی وجود دارد که تأمین برخی از این تمهیدات و اقلام از عهده استان خارج است. تأکید وزارت بهداشت قرنطینه خانگی می‌باشد و قرنطینه شهری از ابتدا نیز راهبر وزارت بهداشت نبوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
1
13
وظیفه اجرای قرنطینه با نیروهای مسلح است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
4
27
همانهایی که اف تی اف را نیز به سخره گرفتند
پاسخ ها
ال یاسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
لجبازی با متخصص بهداشت
لجبازی با متخصص سیاست
لجبازی با متخصص اقتصاد
.......
همه از میتلایان فرهنگ منفی جاهلیت عرب است .
در اسلام فرهنگ مثبت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
1
11
این احمقانه است که تصور کنیم با یه توصیه؛ مردم خودشون همه چی رو رعایت میکنن ؛این وسط
وظیفه ی کسانی که خود رو خواص ونخبگان حکومتی میدانن فقط حکومت کردن نیست این اقایون باید دستور قرنطینه ی کامل شهر های درگیر را میدادن ؛اون زمانی که قم مرکز ویروس بود قبل از انتخابات و۲۲ بهمن نه الان؛ این کار رو نکردن حالا هم برای اینکه همه چی رو گردن مردم بندازن کلا بیخیال شدن وفقط به تذکر بسنده میکنن اما مردم از مجلس وحکومت چیز دیگری انتظار داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
9
اونهایی که جلو نمایندگان را گرفتند بنزین گران شد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
1
13
آفتاب هر چند اکثر نظراتمو نمیزاری اما هی بگو و هی بگو...از آمار کشته ها...از آمار مبتلاها که حتی اگه خوب بشن عوارضش تا آخر عمر همراشونه....اون شخص یا اشخاص اینقدر قدرت دارن که تا ابد اسمشون فاش نمیشه و هیچ مجازاتی هم براشون نیست...چه فایده داره؟ چه ارزشی برای خانواده های داغدار داره؟ چه ارزشی برای امیدهای از دست رفته داره؟چه ارزشی برای آدمایی که نتیجه این بی ندبیری و بی فکری جانشون رو از دست دادن داره؟کو گوش شنوا؟کو کسی که درس عبرت بگیره؟وقتی شخص یا اشخاصی نه در نتیجه صلاحیت و تخصص به هر کاری منصوب میشن همین آش و همین کاسست....
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
دقیقاً درست می فرمایید
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
3
جناب آفتاب عزیز خواهشا تمام نظریاتو مانند این آخری (( جناب علی آقا )) بگذارید ممنون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
1
4
چطور نخواستید یک کانون آلوده به ویروس یعنی قم را قرنطینه کنید و مانع از گسترش آن شوید چرا در نطفه خفه نکردید ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
0
چرا جلسه "سران قوا" برای حل مشکل بخوبی و خوشی برگزار نمیشود؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین