کد خبر: ۶۴۱۵۱۱
تعداد نظرات: ۱۴۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
"مردم متوجه شوند که مدیریت جهان با این افراد فاسد امکان ندارد"

پناهیان: مشکلات اقتصادی، اوضاع منطقه و "کرونا" مقدمه‌ ظهور مهدی موعود است/ باید بلا فراگیر شود تا مردم متوجه ضرورت حکمرانی امام‌زمان شوند

حجّت‌الاسلام پناهیان با طرح این پرسش که چرا بلایا قبل از ظهور باید آنقدر فراگیر شود و چرا مقدمات فرج، باید «بلا» باشد، گفت: یکی از فلسفه‌های مهم وقوع بلایا قبل از ظهور، این است که بشر متوجه ضرورت مدیریت، ولی خدا در جهان بشود. /ممکن است کرونا، نبردی بیولوژیک علیه بشریت و جبهه مقاومت باشد/ تا ماه مبارک رمضان برای خود چلّه بگیریم/ بلا‌ها می‌آیند تا دلِ مؤمنین را به‌هم نزدیک کنند/ هرشب یک جلسه مختصر روضه به‌شکل مجازی داشته باشیم
آفتاب‌‌نیوز :

حجّت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سخنانی با موضوع «پیام فتنه‌های جهانی آخرالزمان» در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهر ری، با بیان اینکه حدود ۴۰ سال است شاهد فراهم شدن مقدمات ظهور حضرت، ولی عصر ارواحناله‌الفداه هستیم، گفت: هرچه جلوتر می‌رویم این مقدمات، چشمگیرتر و فراگیرتر می‌شود؛ از تحولی که در کشور ما با انقلاب اسلامی آغاز شد و خوبان و اولیاء تأکید می‌کردند که این از مقدمات فرج است تا دفاع مقدس و اوضاع منطقه و امروز که شاهد فتنه‌های فراگیری مثل بیماری کرونا هستیم.

لزوم نگاه کلان به شیوع ویروس کرونا

پناهیان با بیان اینکه امیدواریم همه این حوادث، مقدمه‌ساز ظهور مهدی موعود (عج) باشد، اظهار داشت: جدا از انجام وظیفه شخصی و اجتماعی خود نسبت به حادثه اخیر، خوب است از بالا به این موضوع نگاه کنیم تا تحلیلی کلان نسبت به حادثه کرونا داشته باشیم.

پناهیان: امیدواریم همه این حوادث، مقدمه‌ساز ظهور مهدی موعود باشد

استاد حوزه با اشاره به آیه «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‌ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ»؛ «وقطعاً شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، زیان مالی وجانی وکمبود محصولات، آزمایش می‌کنیم وصابران (در این حوادث وبلا‌ها را) بشارت بده، گفت: در روایات آمده که اصل این آیه، مربوط به آخرالزمان و قبل از قیام حضرت رخ می‌دهد؛ یعنی ابتلائاتی که خوفِ فراگیر به‌دنبال دارد. مرگ و میر و مشکلات اقتصادی فراگیر به دنبال دارد. همچنین سیل و خرابی‌هایی که شاهد هستیم در وضع طبیعی عالم، تفاوت‌هایی ایجاد کرده است.

پناهیان ادامه داد: خدا در این آیه، بلافاصله بشارت می‌دهد به کسانی که خوب مقاومت می‌کنند. این‌ها کسانی هستند که منتظر ظهور هستند و ظهور را درک می‌کنند.

فلسفه «بلا» در آخرالزمان این است که مردم ضرورت حکومت، ولی خدا را درک کنند

وی با طرح این پرسش که چرا بلایا قبل از ظهور باید آنقدر فراگیر شود و چرا مقدمات فرج، باید «بلا» باشد؟ تصریح کرد: یکی از فلسفه‌های مهم وقوع بلایا قبل از ظهور، این است که بشر متوجه ضرورت مدیریت، ولی خدا در جهان بشود. بشر باید آمادگی و پذیرش حاکمیت، ولی خدا را پیدا کند.

رئیس حوزه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه حتی قتل یک مظلوم برای خدا مهم است، با اشاره به آیات قرآن گفت: خدا در روز قیامت، میلیارد‌ها انسان را به صف می‌کند و یکی از سؤالات کلیدی این است که این کودگ چرا کشته شد؟

پناهیان ادامه داد: ما خیلی راحت از کنار ظلم و بمباران مردم مظلوم یمن عبور می‌کنیم. در کشور هند افراطی‌ها چه جنایت‌هایی را مرتکب می‌شوند؛ خدا از این‌ها عبور نمی‌کند. برای اینکه این ظلم‌ها برطرف شود، چه باید کرد؟ ولی خدا باید حاکم شود؛ ولایت، ولی الله‌الااعظم باید حکمرانی کند.

باید بلا فراگیر شود تا مردم متوجه ضرورت حکمرانی امام‌زمان (عج) شوند

وی با بیان اینکه درک ضرورت ولایت، ولی الله الاعظم برای بسیاری از مردم آسان نیست، مگر با این بلا‌های فراگیر متوجه این ضرورت شوند، تصریح کرد: مؤمنین و آدم‌های با معرفت، یک ظلم را هم ببیند متوجه این ضرورت می‌شوند. آن‌ها حتی وقتی محرومیت‌ها را می‌بینند، متوجه ضرورت حضور، ولی الله الاعظم می‌شوند. همانطور که ما در این بیماری، نسبت به حضور حضرت حجّت، احساس ضرورت می‌کنیم، مؤمنین وقتی جهل را در جهان می‌بینند همین مقدار احساس ضرورت می‌کنند.

«غیر از مؤمنین، عموم مردم چطور می‌توانند به این ضرورت پی ببرند؛ این کار آسانی نیست؛ بنابراین با بلا‌های فراگیر باید مردم متوجه ضرورت حضور، ولی الله‌الاعظم و حکمرانی ایشان شوند».

هرچه در معرفت‌افزایی نسبت به ضرورت حاکمیت، ولی خدا، کم بگذاریم، بلا‌ها جای آن را خواهند گرفت

پناهیان با بیان اینکه ما باید به ضرورت حاکمیت، ولی خدا، با بلا‌هایی خیلی کم‌تر از بلای اخیر، پی ببریم، تصریح کرد: این کار تبلیغ و تعلیم و معرفت انسان‌هاست که باید جای این بلا‌ها را بگیرد. هرچه ما، در نشر معرفت نسبت به ضرورت حاکمیت، ولی خدا، کم بگذاریم این بلا‌ها جایش را پُر خواهند کرد.

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: اگر می‌خواهیم این بلا‌ها کم شود باید به فلسفه آن‌ها نگاه کنیم. فلسفه این بلا‌ها چیزی جز این نیست که مردم متوجه شوند که مدیریت جهان با این افراد فاسد امکان ندارد.

پناهیان با بیان اینکه ممکن است حادثه اخیر، نبردی بیولوژیک علیه بشریت و مقاومتی باشد که مقابل استکبار رخ می‌دهد، تصریح کرد: ممکن است نظام سلطه به این نتیجه رسیده باشد که برای اداره عالم، راهی جز آلوده کردن مردم جهان به ویروس‌های مهلکی از این دست ندارد. اگر این وضعیت لو برود و آشکار شود، مردم بیشتر متوجه می‌شوند که این بیماری، دست‌ساخته بشر و ظالمانی است که می‌خواهند حکومت‌شان را ادامه دهند. اینجاست که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» مصداق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی باید متوجه حضرت حجّت بشویم، گفت: این توجه ممکن است در یک محیط با یک دعا تأمین شود و در خیلی جا‌ها با تعلیم و هدایت کردن مردم به تفکر، این مقصود حاصل شود.

طبق روایات، عمر فتنه‌های آخرالزمان، کوتاه است

استاد حوزه، مژده‌هایی که در آیات و روایات نسبت به حوادث آخرالزمان وجود دارد را مورد اشاره قرار داد و گفت: در روایات می‌بینیم که عمر فتنه‌های آخرالزمان کوتاه است و زود فتنه‌گران را رسوا می‌کند. حتی درباره مرگ‌و میر‌های آخرالزمان روایتی از امام‌صادق علیه‌السلام وجود دارد که وقتی ایشان به تعداد کشته‌شدگان فراوان در آخرالزمان اشاره کردند، از امام سؤال می‌پرسند که پس چه کسی باقی می‌ماند؟ حضرت می‌فرمایند آیا شما مؤمنان و منتظران دوست ندارید جزء باقی‌ماندگان باشید؟ درواقع خدا، منتظران و کسانی که در حوادث آخرالزمان مقاومت می‌کنند را به صورت خاص حراست می‌کند.

تا ماه مبارک رمضان برای خود چلّه بگیریم

پناهیان، بهترین مژده نسبت به بیماری اخیر را بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه ملّت ایران از حادثه اخیر به سلامت عبور خواهد کرد، دانست و گفت: وقتی به بلایای آخرالزمان نگاه می‌کنیم باید به سمت معرفت نسبت به ضرورت وجود حاکمیت، ولی الله الاعظم برویم؛ بنابراین از الان تا ماه مبارک رمضان که ۴۰ روز باقی مانده است، هر کدام برای خودمان یک چله داشته باشیم و چهل روزی را به عبادت بپردازیم.

کارشناس مسائل تربیتی با بیان اینکه در این ۴۰ روز به سبک زندگی خودمان توجه کنیم و تغییراتی را در آن ایجاد کنیم، تصریح کرد: با ایجاد این تغییرات، باید بتوانیم برای ماه مبارک رمضانی آماده بشویم که خدای متعال، مژده ظهور را در آن ماه به مؤمنین عنایت می‌کند.

آیت‌الله بهجت، بهترین ذکر را کدام دانستند؟

پناهیان ادامه داد: با همین اضطرابی که در جامعه ایجاد شده، شروع کنیم و هر روز صبح، دعای عهد را تا ماه مبارک رمضان ترک نکنیم. سحر‌ها در قنوت نماز شب، دعای فرج را بخوانیم که بزرگان سفارش کرده‌اند. همدیگر را بیدار کنیم و دعای فرج بخوانیم. حالا که از مجالس معنوی محروم هستیم، میلیون‌ها نفر هم‌عهد بشوند و به حضرت، ولی عصر (عج) توجه پیدا کنند تا این بلا رفع شود. همه هم‌عهد بشویم و چهل سحر با وضعیت اضطرار به حضرت، ولی عصر توجه پیدا کنیم. اولیاء خدا حتماً اضطرار ما را مشاهده خواهند کرد.

وی، بهترین ذکر را به نقل از آیت‌الله بهجت (ره)، رعایت تقوا دانست و خاطرنشان کرد: گروهی نزد ایشان آمده بودند و تقاضای ذکر کرده بودند که ایشان فرموده بودند که بالاترین ذکر این است که نیت کنید که اگر خدا، صدسال عمر به شما داد، یک بار هم به‌شکل عاملاً، عامداً و مختاراً معصیت خدا را نکنید. آیت‌الله بهجت مژده می‌دهند که این، بالاترین ذکر عملی است. اگر همه، این ذکر را داشته باشیم به فضل خدا اهل بهشت هستیم؛ البته اگر ذکر ما دوام داشته باشد.

پناهیان ادامه داد: اگر عزم بکنیم و بتوانیم این را بگوییم که «خدایا! ما دیگر عامداً معصیت نخواهیم کرد»، خدا خودش لطف می‌کند و «دوام» را ایجاد می‌کند. چهل روز فرصت داریم تا در این بلایا به‌سمت تقوا برویم. طبق روایات، در تقوا، برطرف شدن بلایای بزرگ از سر فرد و جامعه وجود دارد.

«برای عبور از این بلایا در درجه اول، به ساحت مقدس امام زمان (عج) توجه کنیم و به این موضوع معرفت پیدا کنیم که جهان، بدون وجود، ولی خدا به‌خوبی اداره نمی‌شود. سپس از توجه به حضرت، ولی عصر، به سراغ توجه به خودمان بیاییم و رعایت تقوا را پیشه کنیم».

توجه به «مواسات» بسیار مهم است

استاد حوزه با بیان اینکه در رعایت تقوا باید به موضوع «مواسات» توجه فراوان داشت، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های جامعه مهدوی که ما باید برای آن شرایط آماده شویم، این است که مؤمنین رفتارشان نسبت به یکدیگر خیلی مهربانانه است. تا می‌توانیم در این ایام همدیگر را ببخشیم و با هم مهربان باشیم و فروتنانه‌تر در مقابل هم رفتار کنیم. از هم‌اکنون، همان حالاتی که برای ماه مبارک رمضان ذکر شده را داشته باشیم و به استقبال این ماه برویم.

پناهیان، یکی از وجوه تقوا را تغییر در سبک زندگی دانست و گفت: باید برای دورانی آماده بشویم که امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «اگر مؤمنین در تجارت سود بگیرند مانند ربا خواهد بود» و وقتی اصحاب تعجب کردند که آیا ما طاقت آن شرایط را خواهیم داشت یا خیر، ایشان فرمودند که تا قبل از ظهور طاقت این مقدار مواسات را ندارید، ولی بعد از ظهور به مدد حضرت ایجاد خواهد شد.

بلا‌ها می‌آیند تا دلِ مؤمنین را به‌هم نزدیک کنند

وی با بیان اینکه بلا‌ها می‌آیند تا دل‌های ما را به هم نزدیک کنند و فداکارانه‌تر با هم رفتار کنیم، خاطرنشان کرد: می‌بینید در این ایّام که جوانان، بسیجیان، طلاب و دانشجویان چه رفتاری از خود نشان می‌دهند.

رئیس حوزه علمیه دارالحکمه، یکی از اقدامات مفید در چلّه پیشنهادی خود را توجه به قرآن کریم دانست و گفت: وقتی ما به قرآن توجه داشته باشیم، آماده ورود به ماه مبارک رمضان خواهیم شد. بالاخره ما امسال، نوروز متفاوتی خواهیم داشت، پس باید سبک زندگی را در این قرنطینه‌ای که پیش آمده، تغییر دهیم. چقدر خوب است از این فرصت برای حفظ قرآن استفاده کنیم.

پناهیان ادامه داد: پیشنهاد رسول خدا صلی‌الله علیه و آله وسلم این است که «جزء من را زیاد بخوانید». پرسیدند جزء شما کدام جزء قرآن است؟ حضرت فرمودند: «جزء من از سوره محمّد است تا پایان قرآن». این چهار جزئی که در پایان قرآن قرار دارند، سوره‌های کوچک زیادی دارند که حفظ کردن آن‌ها راحت است و در نماز‌ها می‌توانیم آن‌ها را تکرار کنیم تا تثبیت شوند. در این فرصت، به قرآن بیشتر بپردازیم و مسابقات قرائت قرآن را بر اساس چند جزء پایانی قرآن، بین خودمان تقسیم کنیم.

نهضتی را برای توجه به قرآن ایجاد کنیم

وی با بیان اینکه به احترام قرآن و ماه نزول قرآن، نهضتی را ایجاد کنیم و نگذاریم فاصله‌ای بین ما و قرآن ایجاد شود، تصریح کرد: حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که این قسمت قرآن را شروع به حفظ کردن کنیم و مدام مرور کنیم.

پناهیان ادامه داد: غیر از توجه به قرآن، برنامه‌های دیگری را برای خودمان تدارک ببینیم. چهل رو تفکر و اندیشه را برای خود در نظر بگیریم. یکی از ذکر‌های بسیار مهم، فکر و مطالعه کتب تاریخ، مخصوصاً تاریخ اسلام است؛ مطالعه کتاب‌هایی که تا حالا آنقدر به آن‌ها اهمیت نمی‌دادیم.

ضرورت تحوّل در کتاب‌خوانی

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه در این چلّه، تحوّلی را در کتابخوانی خود ایجاد کنیم، گفت: کتاب‌هایی را که در زندگی اولیاء، امیرالمؤمنین و رسول خدا و تاریخ باعظمت اسلام آمده که بسیار مفید است و می‌تواند دین را در جان ما رسوخ دهند، حتماً مطالعه کنیم.

پناهیان، محروم شدن از مجالس روضه را مورد اشاره قرار داد و گفت: روضه‌ها را به خانه‌ها ببریم. هیئتی‌ها می‌توانند با استفاده از فضای مجازی، روضه‌ها را به داخل خانه‌ها ببرند. ممکن است خیلی‌ها رویشان نشود در خانه، روضه برگزار کنند؛ سر یک زمان مشخص، قرار بگذارید و از طریق همین شبکه‌ها، در شرایطی که هر کس در گوشه خانه‌اش قرار دارد، روضه‌خانه‌ای را برقرار کنید و شروع کنید به‌برپایی مجالس روضه. اینکه همه در یک لحظه به اباعبدالله علیه‌السلام توجه پیدا می‌کنند و در خانه‌های خودشان، نوحه‌ها را جواب می‌دهند، بسیار با برکت است.

کارشناس تبلیغ دین گفت: چه اشکالی دارد هرشب یک جلسه مختصر روضه به‌شکل مجازی داشته باشیم. خوش بحال کسانی که یک چلّه زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام می‌خوانند. بلا‌هایی بر امّت اسلام آمده که با همین زیارت عاشورا برطرف شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴۱
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
31
362
خدا وکیلی دیگه بس کنید این... به فکر مردم باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
جناب پناهیان جنگ جهانی دوم هم هم فکران شما همین رو میگفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
ویروس واقعی جهل است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
اگر اینها در ایران نبودند بجای این محلها در محلهای درمانی برای مداوا شدن بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
با عث تاسف است که این آقا در واقع بصورت تلویحی اشاره به تفکر انجمن حجتیه دارند که روی حدیثی تاکید دارند که زمین پر از ظلم و جود خواهد شد و البته این تفکر معتقد است که بایستی به اشاعه ظلم و جور کمک کرد تا زمینه ظهور فراهم شود.
حقیقت یاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
جمله دقیقی که پناهیان میگه اینه:
برای اینکه این ظلمها برطرف بشه چه باید کرد؟ باید ولایت ولی الله الاعظم(امام زمان عج) حاکم بشه. درک ضرورت ولایت هم برای بسیاری از مردم آسان نیست مگر اینکه با این بلاهای فراگیر، متوجه ضرورت ولایت ولی الله الاعظم بشوند.
یک توضیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ما در حدیث داریم که در هنگام ظهور فسادها زیاد می شود، دلایل و وظایف ما چیست:
1- در زیاد کردن فساد کمک کنیم و این ناشی از قدرت فساد است.
2- فعالیتهای خوب زیاد شدند و این باعث فعالیت بیشتر بدها و ایجاد فساد بیشتر می شود.
به نظر من حالت دوم درست است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
حقیقت یاب! جمله دقیقی که پناهیان میگه اینه که بساط ایشونا رو کساد نکنید!!!!!!!
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
حاجی جان در زمان ظهور ظلم زیاد نمیشه بلکه یک ظلم هم در نظر مردم زیاد میاد.
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
23
336
خدا شفا بده بهت. همه دنبال انتی ویروس هستند
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
17
281
...اجتماع به هر دلیل باعث انتشار عامل ابتلاء میشه.... الان چندین ساله حرف میزنی چه کار کردی که ول نمیکنی مردم ...رو.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
سخنرانی به صورت ضبط بوده و هیچ کسی حضور نداشته
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
دمت گرم این آقا این همه حرف زده نتیجه چه بود
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
26
272
با سلام
چرا این مشکلات در سوییس نیست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
به شخصه مانند شما گمان میکردم مردمان سوئیس خیلی با فرهنگ و متمدن هستند اما با دیدن تصاویر حمله مردم به فروشگاهها کلا همه تصوراتم از سوئیس و
فرهنگ مردمانش بهم ریخته. امان از این انسان دوپا......
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اگه فقر و بیماری و فلاکت امثال ما نباشه رفاه و امنیت و آسایش آنها کمتر جلوه می کند. در ضمن فقط اوضاع فرهنگی را با سرانه مطالعه و میزان آموزش و تولیدات فرهنگی نظیر تئاتر و سینما و موسیقی و... می سنجند. پس طبعا ما نمره فرهنگی بالایی دریافت نمی‌کنیم. توضیح اینکه آمار زندانیان ما بیش از ده درصد از جمعیت سویس است. مضافا اینکه دستاوردهای اجداد ما ربطی به ما ندارد تا زمانی که بهره نگیریم و دستاوردهای خود را عرضه نکنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
25
271
این آقایون دست از این تئوری ها نمیخواهند بردارند؟
پدرجان کرونا دنیا را گرفته شما ...
باباکمی به فکرمردم باشیدحرفی بزن دردی دواکن نمیتونی ساکت شو .
همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
31
297
خداااااااااااااااااااا ما ملت ایران از دست اینا ب کجا پناه ببریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
به امام زمان پناه ببر
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
ای واقعا..خدایا خودت رحم کن از دست این
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
به پناهیان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
16
133
خوب است وارد معقولات نشده اند
بیدل
|
United States of America
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
23
180
خدایا تاکی باید حرفهای بیهوده بشنویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
برادر نانش جماعت در همین حرفها است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
25
203
جلسه سخنرانی؟؟
با حضور شنوندگان و حضار ؟؟؟؟؟؟
چند نفر حضار ؟؟؟؟؟
کنار همدیگر نشسته اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدایااااااااااااااااااااا؟!
این ...چی فکر کرده ؟؟؟؟؟
همه دنیا دارند اجتماعات را تعطیل میکنند بعد این آقا جلسه سخنرانی گذاشته ؟؟؟؟؟؟!!!!

...
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
شلوغش نکن استاد
وقتی از چیزی خبر نداری اظهار نظر نکن
همه چیز به صورت اینترنتی و غیرحضوری بوده.
به کانال ایشون مراجع کنید جزییاتش هست
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
آقای امیر مهم نیست این حرفها کی و کجا زده شده مهم اینه که از روی بی علمی و بدون پایه و اساس زده میشه تا فکر مثلا من و شما رو درگیر خودش کنه . فرد آگاه به چنین حرفهایی تنها میخنده
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
12
196
مرگ خوبه فقط برای همسایه بلا خوبه فقط بری مردم
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
6
67
عجب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
14
168
پس با همین فلسفه، قم و مشهد و ... قرنطینه نشد تا مقدمات بهتر به نتیجه برسد ..
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
یکم فکر داشته باشید و تهمت نزنید بد نیست. حس میکنید خیلی روشنفکرید؟!
مشهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
این فرد بنام امیر... مثل بابا بزرگ ها فکر میکنه عقل کل...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
امیر،تو هم از فکر حرف میزنی؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
19
203
تا امثال این آقا هستند و نظر می دهند وضع همین است. بهتر است این آقایان فعلا دست از سر مردم بردارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
17
136
آخه مرد حسابی تموم هموطنام دارن تو این شرایط به سختی زندگی میکنن اونوقت تو داری ....خیلی مردی ازامروز برو یکی از این بیمارستانها یکم کمک کن فرقی نمیکنه چه کاری اصلا برو نظافت کن مگه اشکالی داره....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
مرگ خوبه ولی برای همسایه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
9
104
ازمواهبي كه برخورداري استفاده ببر
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
13
103
آفتاب عزیز تو چرا بلندگوی همچنین افرادی میشی؟
شما سخنرانی رییس جمهور را با این جزییات منتشر نمی کنید
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
نیست ک افاضات .. هر بدبختی می کشیم از بی برنامگی و سومدیریت دولت و همراهاشه..
ناشناس
|
Japan
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
6
36
چی شد ....؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
12
110
مگر هنوز جلسه سخنرانی برگزار میشه. خدایا بدتر از کرونا رو در ایران داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
کرونای واقعی این افراد و همفکران ایشان هستند ویروس کرونا چند هزار نفر رو می کشد وای این افراد با این طرز فکر میلیون نفر رو می کشند ...
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
جلسه سخنرانی با حضور افراد نبوده، ضبط کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
10
55
فقط سکوت
رسول مشهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
12
89
خداوند فكر مان را از جمود رها سازد.انشاءالله.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
13
117
خرافات از کرونا بدتر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
13
101
هنر این شخص چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
هنر شما چیه؟؟ وبگردی و نظر دادن
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ناشناس00:46هنر تو چیه ؟جمع کردن گندی که دیگران میزنن؟
محمود زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
10
93
خدا شفاش بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
9
109
اين هم يك نوع تفكري از دريچه پنبه و روغن بنفشه ست.
پویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
9
101
به قول بابا پنجعلی سریال پایتخت:
شما حرف نزن!!!!!!!!!!! زشته !!!!!!!!!!!! بفم !!!!!!!!!!!!!!! اره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
164
24
خواهشا متن رو کامل بخونین بعد نظر بدین حرفای پناهیان از هر نظر کاملا حساب شده است با سواد ناقص خودتون سخن درست رو ناقص ندونین فقط تیتر تقطیع شده آفتا رو میخونین و نظر میدین حرف اقای پناهیان قبل و بعد داره همش رو بخونین بعد نمره بدین البته با انصاف نه با بغض سیاسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
متن رو کامل خوندم. به روایات بی اعتبار استناد کردن ایشون مثل استناد مدعیان طب اسلامی به روایات بی اعتباره که مورد نقد ایت الله جوادی آملی قرار گرفته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
3
77
وبا و طاعون اومد چی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
1
51
آمار و ارقام خود گواه این هست که ....
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
13
61
ما دوازده امام داریم یازده نفر ازاین بزرگان شهید شدن اگه دوازدهمین امام غیبت نمی کرد اونهم شهیدش میکردن پس امام زمان موقعی ظهور میکنه که درک و فهم مردم بالا رفته باشه نه ظلم جنایت ، همین قرنطینه کردن کشورهای دیگه و صبوری اونها فهم مردم نشون میده .ماهم این راه بریم نه اینکه منتظر ویرانی خرابی باشیم برای ظهور .ظهور نزدیک است با بالا بردن فهم و درک خودمون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
قشنگ گفتی
این ریز بینی دقیقا با تفکر پناهیان و با بغض هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
لایک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
8
78
آفتاب عزيز، خواهشآ .... اين حاج آقا را نشر نده ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
3
77
گروهی تحت عنوان حجتی،معتقدند که برای زمینه سازی ظهور امام زمان باید فساد وبی عدالتی و دزدی و غارت اموال مردم رانهادینه شود ،بطوری که ادامه زندگی برای بشر نا ممکن شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
و جالب اینکه که امام خمینی که حضرات خودشون پیرو راستینش می دونند خطاب به این نوع طرز تفکر و حجتيه می گه: شما قطره ای هستید در عالم ( یعنی نمی تونید دنیا رو به این حد برسونید)
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
آخه با انصاف ایشون کی گفتن فساد و بی عدالتی کنید؟!
تقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
2
95
مورچه افتاده بود تو جوب می گفت دنیا را داره اب می بره ...
بخور بخور انقلابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
12
122
دارم فکر می کنم جهان بدون تو و اندیشه تو و همفکران و حامیان تو چقدر امن و جذاب و دوست داشتنی است !
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
2
92
عجب...مردم بیگناه بمیرند و بلا عالمگیر شود تا ...پس چرا چین در این مسیر مانع تراشی میکند ؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
3
73
نگاه از بالا به موضوع؟؟؟همون عالم هپروته؟
ال طا ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
3
48
ایا ارواح شهدا از بخطر انداختن جان شیعیان راضی هستند ؟
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
برادر عزیز یکم فکر کنید . کی ایشون اینو گفتن؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
8
108
این اقا و امثال این اقا نه سواد دینی دارند > نه سواد تاریخی دارند . نه سواد علمی دارند

سالها دارند از دین کاسبی می کنند به نام دین بنام امام زمان
...
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
3
49
پناهیان وقتی در دانشکده ادبیات دانشگاه بهشتی بود ( دوره کارشناسی ) . ....
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
بعید است این ادم توی کنکور قبول شده باشد شاید سهمیه ای بوده یا ...،،،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
54
10
کلا تیتر و عکس مربوط به خبر را عادلانه انتخاب نمی کند
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
کلا همیشه اینجوریه و کاملا مغرضانه و هدفمند تیتر و خبر میزنه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
3
74
جقدر خوب است وقتی حرف زدن بلد نیستیم، حداقل حرف نزدن را تمرین کنیم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
8
49
واقعا منظورتون از نشر چنین حرفهایی چی هست؟ میدونین که اگه این حرفهارو بازنشر ندین تو همون نطفه یا جلسه 200-300نفره میمونه و خیلی خیلی زود همچین آدما و حرفاشون از یاد مردم میره؟
ناشناس
|
Spain
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
4
69
وقتی جهل از یک در وارد می شود علم و دانش از در دیگر خارج می شود
ناشناس
|
Spain
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
5
70
حرف های ایشان هم مثل حرف های تبریزیان و روغن بنفشه می دهد
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
7
70
آخه چرا این سیل وزلزله وگرونی وفقر و.... فقط برا ماست چرا بقیه جاهای دنیا مثل کشورهای شمال اروپا همچین خبرایی نیس
پاسخ ها
سیدقاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
شما رفتی دیدی خبری نیست؟؟ از در خونت دو کیلومتر خارج تر نشدی راجب اروپا حرف میزنی..
ی کم چشاتو باز کنی الان ایتالیا و فرانسه و انگلیس تو هزار جور بدبختی گیر کردن..
خب برو اونجا زندگی کن..
طرف دکتر یا مهندسه ک میخانش اونجاها ولی بازم نمیره شما با چ مدرکی ادعا داری؟؟ بشین همینجا زندگی کن و نظرات بدون عمل بده و لذت ببر..
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
منم با پاسخ آقای قاسم به شما کاملا موافقم . دنیای شما خیلی کوچیکه و این ساخته ذهن کوچک شماست . و اضافه میکنم چون گفتید چرا فقط برای ماست . جواب : از ماست که بر ماست
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
6
28
اینها اعضای حجتیه هستند که امام هم ازدستشان خیلی عذاب کشید
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
3
33
اینارو کی جمع می کنن؟
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
آخرالزمان
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
3
28
به تنهايي صد تا بيماري كروناست.
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
3
31
خدايا از دست اين جماعت به خودت پناه مي اوريم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
3
31
اين اظهارات ديگه نخ نما شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
3
19
خوبه عقاید وطرز فکرش را برای همه فهماندی
کامران
|
Germany
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
51
8
ایشون درست میگن . بلا و سختی و فقر و گرسنگی و مشقت و تحریم و جنگ و خونریزی از نشانه های ظهوره . همانطور که در دوران ظهور حضرت پیغمبر سختی و مشقت و فقر و کشتار زیاد بود جهان امروز تشنه محبت فرزند زهرا است بیایید برای ظهورش دعا کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
4
32
بابا تو استادی
بابا تو فیلسوفی
تو عقل کلی
ولی دیگه نگو
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
9
20
مظلوم امامان شیعه
سیدقاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
58
11
آقای پناهیان انسان کار درستی هست
پاسخ ها
بیدل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
حیف از ایران که این توش نفس میکشه.
ایرانیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
3
30
باش تا صبح دولتت بدمد،
کثافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
29
قبلا"که میگفت خدا به خاطر گناه مردم عذاب نازل می کنه.
حسين
|
United States of America
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
20
چقدر ريششو بلند و سفيد كردن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
24
حرفم خب که باد هواست عمل چی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
3
40
متوجه قرابت زیاد بین صحبتهای آقای پناهیان و تفکرات انجمن حجتیه شدید؟
پاسخ ها
امیر
| Germany |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
دوست عزیز راحت تهمت نزن. عقوبت داره. اول متنو کامل بخون بعد اظهار نظر کن. شک ندارم فقط تیترو خوندی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
2
27
باز نشر دوباره نظرات ارتجاع حجتیه این بار از دهن پناهیان
سید محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
2
24
این فرهنگ احمدی نژادیسم که بدنبال اهداف ناشناخته هستند کی بایستی نابود بشه خدا می داند ، البته اینگونه حرف زدنها هم نشانه ظهور است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
7
30
خوشبختانه مردم ديگر روشن شده اند
Nima
|
Canada
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
2
34
بلا وجود ندارد، بی برنامگی امثال شماهاست

شما برنامه ریزی درست کنید، از قوانین علمی و عقلانی روز بهره ببرید، دنبال خرافات نباشید مسائل را با هزینه کم حل خواهید کرد.

در کانادا که کشوری کاملا چند فرهنگی است و بسیاری مسافر چینی، اینالیایی و ایرانی دارد حدود ۱۰۰ نفر به کرونا مبتلا شدند، یک کشته داشته که سنش حدود ۸۰ سال بوده.

چرا در کانادا بلا نیست، استخرها، مدارس و اماکن عمومی به موقع تعطیل شد، پیشگیری کرده و می کنند، مساله را مدیریت کردند.
mm2
|
Germany
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
6
38
بلای اصلی امثال این آقا هستند بر مردم. مرد حسابی بیا تو خیابون ببین مردم را به چه وضعی انداختین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
اول متن رو بخونید بعد نظرات گهربار بدید!
لبات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
5
26
من نمی دانم این تفکرات غلط از کجا آمده که قبل از ظهورامام زمان بلا زیاد می‌شود خوب چه دلیلی دارد بلا زیاد شود چرابرعکس نمی گویید چرا نمی گیرید باید دنیا پر از عدل وداد باشد چرا نمی گویید مردم با یددر نعمت باشند خوب باشند مهربان باشند جنگی نباشد. چرا چرا. چرا می‌گویید خون وخون ریزی باید زیاد باشد بابا این چه حرفهایی است که می‌زنید مگر چه خلافی کردیم آمدیم روی این کره خاکی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
4
11
این لفظ استاد واقعا حیفه برای گویندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
23
4
تخریب کنید و تهمت و افترا و توهین کنید تا بعد نتیجه رو ببیند " سایت افتاب خوبه که توییت ترامپ راجع به دعا رو هم بگه و همه بخونید
خداخیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
1
6
سلام.درست.شما.میفرمایی.دنیا.باید.باید.پر.ظلم.وبلا.شود.شما.ترویج.ظلم.ودعای
بلا.میکنید.پس.که.زمینه.اماده.شود.خیر
هیچکس.حق.ظلم.ودعای.بلا.ندارد.ظلم
وبلا.از.طرف.شیطان.است.وظیفه.ما.دعاورفع.بلاازدنیاست.نماز.همین.میگه.شکر.استقفار...عجل.ولیک.الفرج.پناه.برخدا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
29
6
اول متن رو بخونید بعد نظرات گهربار بدید!
به خصوص شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
2
19
این تفکر انجمن حجتیه است که کمک کنید به فراگیری ظلم و ستم و بلا نه استاد پناهیان!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
4
26
عوام فریبی بس است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
3
16
آقای پناهیان طوری خرف می زنی که حقیقت رو فقط تو یکی می دونی و بس!! از پنج هزار سال قبل یعنی در روایتهای مصر باستان تا حالا هزاران بار حرفهائی که تو و امثال تو زده اند، خلافش ثابت شده. انگلیس هم اتفاقا داره با همین کرونا نسل فرتوت و مزاحم و سربارشو از بین می بره و نسل قویتر در قبال ویروسهای مختلف رو داره می سازه. فکر نان باش که خربزه آب است!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
3
25
پناهیان اگر راست میگه یکسری به بیمارستان بزنند.حرف زدن که نشدکار.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
3
25
این هم توجیهی ست برا ظلم وستم چپاول وگرنه کدام امامی راضی میشه به مردم ظلم و ستم بشه تا ظهور کند
Ahmad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
3
8
بله آقای پناهیان نه تنها مردم بلکه خود شما هم باید متوجه ضرورت حکمرانی امام زمان شوید مردم امیدوارند این امتحان الهی شامل همه‌ شود تا شماهم متوجه این ضرورت شوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
4
12
من الان فهمیدم چرا امام زمان نمیاد درصد کسایی که دوست ندارن بیاد خیلی بیشتره خدا همه تونو هدایتکنه چرا اینقدرحق گریز شدین اگه یه سری خوب نیستن نباید اینو به همه تعمیم داد تو هر قشری هم خوب هست هم بد
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
4
17
امام زمان روحی فداه زمانی ظهور می کنن که مردم به عقل و شعور رسیده باشند چه ربطی به زیاد شدن ظلم داره ظلم که همیشه زیاد بوده از قدیم تاریخ یه کمی بخوانید
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
درست میگی شما مردم وقتی به شعور کامل برسن ظهور میکنه تا با کمک مردم دنیارو آباد کنه اگه قرار بود خودش تنهایی اینکارو بکنه که احتیاج به این همه سال غیبت نبود.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
11
4
سلام
یه نکته به بعضی دوستان
برادر ایشون این حرفا رو برا شما نگفته شما چرا به خودت میگیری
اصلا به خودت نگیر هیچ کاری به شما نداشته
شما در همون دنیای خودت باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
1
8
این اتفاقات به نظرم قهر خداست و مطمئن باشین با این شرایط امام ظهور نخواهد کرد تعبیر ایشان برعکسه ظاهرا ایشون نمی دونه که تو چه خبره !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
1
15
چرا فکری به حال فقر مردم نمی کنید . ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
2
15
این کل دنیا رو ایران میبینه خوب اون موقع تکلیف فرانسه و انگلیس و آمریکا و آلمان و اتریش و فنلاند و دانمارک و برزیل و ترکیه و عربستان و امارات و مالزی و مصر و لیبی و یمن و لبنان و ........... چی میشه.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
23
1
اونی که باید حرف حق ودرست رو بفهمه فهمید خودتون رو خسته نکنین یه عده تو آلبانی نشستن فقط منفی بنویسند. و به خورد ما بدن حالا انگلیس که نه قرنطینه. کرد نه مدارس رو تعطیل کرد خوبه اگه ما تعطیل نکرده بودیم میشد فاجعه یا انتخابات همین چند روز قبا باشیوع کرونا در فرانسه هم برگزار شد در حالیکه چند ی پیش انتخابات ایران رو زیر سوال بردن از خدا بترسید اینهمه ناحق نگیرد وننویسید
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
3
18
جدی می فرمائید حاج آقا؟ ممکنه لطفا بفرمائید اولین گروهی که توسط ایشان گردن زده میشوند چه کسانی هستند. ثانیا میشه بفرمائید دومین گروهی که بر علیه ایشان می شورند چه کسانی هستند؟ انشاالله شما جزو این دو گروه نباشید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
3
13
برای اینکه طرفداران متعصب این استاد ناراحت نشن باید گفت بله بخشی از حرفهای ایشون درست بوده مثل اینکه گفته خداوند با بلایا صبر و شکیبایی و عقلانیت انسانها رو آزمایش می کنه و لی ایشون این واقعیت تاریخی رو گفت که همین بلایا عده ای از انسانهای اندیشه گرا رو ترغیب کرد که از طریق دانش بر مشکلات فائق بشن مثل لویی پاستور که درمان بسیاری از بیماریهای مهم رو تو آزمایشگاهش پیدا کرد . برادران و خواهران هموطن اشرف مخلوقات یعنی چه . غیر از اینه که خداوند به انسان سلاحی به اسم عقل داده که به بقیه موجودات کمتر داده . راه رستگاری غیر از رفتن به راه عقل و تدبیره . مثلما نه . بدانید آنچه که بدون ادله کافی به خداوند و پیامبر نسبت داده بشه مصداق دروغ بستن به خداو پیامبره و از زمره گناهان کبیره است . پس دنباله رو حق باشیم و دل به خزعبلات نبندیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
4
29
ایکاش امام زمان هر چه زودتر ظهور کنه و بساط امثال شماجمع کنه
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
1
14
خدایا قربونت برم الهی. چه ربطی داره؟؟؟ چیو به چی وصل میکنی اخه؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
5
26
شما شیفته قدرتید و تشنه ثزوت ! این را خودتان به اثبات رساندید ؟؟؟
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
5
18
آقای پناهیان نصف مردم ایران در جنگ جهانی اول از گرسنگی مردند.طاعون سیاه نصف مردم اروپا را درصده های قبل کشت .جنگهای جهانی اول ودوم میلیونها انسان را به کشتن داد.میلیونها انسان در هفتصد سال پیش درحمله مغولان وترکان به آسیا واروپا قتل عام شدند و..........اینها نشانه های ظهور نبود؟ مهدی موعود انشا الله ظهور خواهند کرد ولی این ظهور زمانی رخ خواهد داد که جنس بشر وانسانها به درجه ای از دانش وآگاهی ومعرفت دست یابند که ایشان را وجایگاه ومنزلت ونیاز به مدیریت وحکومت ایشان رادرک کنند وتا این درک درانسانها ایجاد نشود ظهوری اتفاق نخواهد افتاد.اگر فقط فتنه ملاک ظهور باشد فتنه های زمان غیبت ایشان کمتر از زمان حال نبوده است.جنایاتی که توسط عباسیان خصوصا معتمد عباسی در حق مردم وبخصوص شیعیان صورت می گرفت که خود موجب غیبت حضرت شد کم نبوده است.لذا فقط فتنه نمی تواند دلیل ظهور حضرت باشد وعامل اصلی ظهور ارتقاء واعتلای دانش و آگاهی انسانهاست که زمینه درک حکومت آن حضرت را فراهم خواهد کرد.
مریم
|
United States of America
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
18
6
✅ اصل حرف این بوده که با فراگیر شدن بلاها در جهان، مردم به طور طبیعی ضرورت حکومت ولایت رو بیشتر متوجه میشوند...
ذاکر اهل بیت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
0
13
چرا هوچی گری ترویج می شود ؟
کورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
1
20
حالا مردم باید متوجه ویروس های واقعی در قرن 21 و تسلط خرافه و تحجر شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
3
17
تفکر حجتیه
الماس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
3
14
کسی به حرف این ادم گوش نمی کما شیعیان واقعی امامن را به مهربانی ومروت وصداقت میشناسیم
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
0
11
قطعا عده از روحانیون شیعه با این نظر که زمینه ظهور ، فساد و تباهی است مخالفند . پس ابتدا بگذارید ابتدا عزیزان مشکل بین خودشون رو حل کنند و بعدا بماند اختلاف شیعه و سنی در این باب . خدا آخر و عاقبت ما رو ختم به خیر کنه با اینهمه اختلافات فاحش . فقط نمیشه فهمید چرا این بزرگان بدرستی دور هم نمی نشینند و این اختلافات را منصفانه و عاقلانه حل و فصل کنند . این همه تشتت و از هم گسیختگی در جهان اسلام آدم رو به وحشت می اندازه . عده ای هم میگن فکر نان کن که خربزه آب است که البته زیاد هم بیراه نمی گن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
2
15
امام زمان گردننابکار را خواهد زد
NaserYosofzadeh
|
India
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
1
آفتاب نیوز عمدا" تیتر غلط ومغرضانه زده است وباید بلافراگیر شود منظور این نیست که ما باید بگذاریم یا کمک کنیم بلا زیاد شود ،بلکه منظور این است که وقتی ابتلائات زیاد می شود، بشر به خدا رو می آورد نباید از فتنه وبلا جا بخوریم این مقدمات ظهور است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
1
درود برپناهیان عزیز.قرن ها طول خواهد کشید تاامثال شماها اقای پناهیان روبشناسید.
محمدرضا کوهکن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
0
باسلام ودرود وارادت بی پایان خدمت برادر و سرور عزیزم حاج آقا پناهیان و آرزوی صحت وسلامتی برای بقیه الله الااعظم امام زمان عج به نظر بنده بعضی از حضراتی که دراینجا نظر داده اند ونظرشان با ظهور آقا فاصله ها دارد هر کاری کنید بیفایده است اینها هدایت پذیر نیستند جناب پناهیان وقت شریفتان را برای این دسته از آدمهای تلف نکنید انشالله آقا میاد و من و شما شاهد خواهیم بود که همین آدمهای به قول خودشان با فرهنگ وبا کلاس وباشعور چگونه ندای غلط کردم و ۰۰۰۰خوردم سرمیدهند ما همچنان منتظریم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
0
با سلام خدمت تمام عزیزان صحبت در مورد آقا امام زمان. نیاز به شناخت وسیع دارد که از عهده بنده وامثالهم خارج است وبه نظر من اظهار نظر دراین مورد را باید به اهلش سپرد واینجانب حجت الاسلام پناهیان را کاملا صادق دراین امر میدانم چون عمرش را دراین راه صرف کرده و از من وامثالهم شناخت بیشتری دارد خدا نگهدار
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین