کد خبر: ۶۴۲۴۷۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
در جلسه سران قوا با روسای برخی کمیته‌های اصلی ستاد ملی مقابله با کرونا

قدردانی روحانی از همراهی مردم برای مقابله با کرونا و دستور به وزیر کشور: بازارها و مراکز تجاری تا ۱۵ فروردین تعطیل شوند

رئیس‌جمهور در جلسه سران قوا با روسای برخی کمیته‌های اصلی ستاد ملی مقابله با کرونا، با قدردانی از همراهی مردم در رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی به ویژه در خصوص ماندن در منزل و خودداری از سفر اظهار داشت: امیدوارم با ادامه همراهی مردم در آینده سیر شیوع ویروس کرونا به مرحله نزولی شدن نزدیک شود.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در این جلسه با اشاره به گزارش وزیر راه و شهرسازی درباره روند کاهشی جابه‌جایی و سفرهای مردم، ضمن تشکر و قدردانی از همراهی مردم به خاطر عمل به توصیه‌های انجام شده گفت: امیدوارم مردم به طور جدی‌تر و بیشتر به این توصیه عمل کنند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: همانگونه که متولیان امور بهداشتی کشور گفته‌اند اگر این روند و همراهی مردم همچنان در آینده ادامه پیدا کند می‌توانیم امیدوار باشیم که سیر شیوع این بیماری به مرحله نزولی شدن نزدیک شود.

روحانی: امیدوارم با تداوم همراهی مردم،شیوع کرونا کاهش یابد/مراکز تجاری تا ۱۵ فروردین تعطیل شوند

روحانی همچنین با اشاره به مباحث مطرح شده درباره مراکز پرجمعیت و تجمعی در استان‌های مختلف به وزیر کشور ماموریت داد همراه با استانداران، مراکز جمعیتی در استان‌های هدف را مورد بررسی قرار داده و به جز مراکز ضروری از جمله مراکز توزیع دارو،‌ مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز و ضروری روزمره مردم، بقیه بازارها، پاساژها و مراکز تجاری که تراکم جمعیت ایجاد می شود را تا ۱۵ فروردین تعطیل کند.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به این وزارتخانه تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان بایستی برای کلیه فعالیتهای مردم از جمله آن دسته از کسب و کارها و مراکز تولیدی که باید فعال باشند پروتکل‌های ویژه بهداشتی را تهیه و ابلاغ کند.

روحانی همچنین با اشاره به اقدامات انجام گرفته از طرف کمیته اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی در دو بخش حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و کمک معیشتی به خانواده‌های آسیب‌دیده انجام شده است . در خصوص کسب و کارهای آسیب دیده مهلت سه ماهه‌ای برای پرداخت اقساط بانکی، بیمه به تامین اجتماعی و مالیات و نیز توقف سه ماهه اقدامات تنبیهی سیستم بانکی در زمینه چک‌های برگشتی در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همچنین مصوباتی برای حمایت و کمک به رسته‌های اقتصادی آسیب‌دیده برای برگشت به شرایط عادی در نظر گرفته شده است.

روحانی گفت: همچنین در خصوص اعطای بسته‌های حمایتی برای اقشار و خانواده‌هایی که عمدتا به علت عدم برخورداری از حقوق ثابت یا شغل معین در فضای کسب و کار شب عید دچار آسیب شده‌اند، نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

رئیس جمهور در ادامه ضرورت توجه به آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: همه دستگاهها موظف هستند درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با شیوع کرونا آموزش‌ها و اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند.

در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش مبسوطی از آخرین وضعیت و شرایط کشور در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا و تلاش شبانه روزی مراکز بهداشتی و درمانی در این راستا ارائه کرد.

وزیر کشور نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت استان‌های کشور و برنامه‌های اجرایی برای مقابله با شیوع این بیماری در سطح استان‌ها و نیز شرایط امنیتی کشور ارائه کرد.

در ادامه جلسه نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور نیز درباره مسائل اقتصادی و تبعات شیوع ویروس کرونا و آسیب ‌های وارده به کسب و کارها و مراکز تولیدی و همچنین تمهیدات اقتصادی که کمیته اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا برای جبران آسیب‌ها طراحی کرده ، گزارشی ارائه نمود.

در این جلسه همچنین معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گزارشی درخصوص فعالیت مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها و نیز اقدامات متخصصین برای رفع نیازمندی‌های دارویی و بیمارستانی ارائه کرد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه جلسه از روند کاهش حمل و نقل عمومی و جاده‌ای در کشور در آستانه سال نو با اجرای سیاست‌هایی که در این راستا در پیش گرفته شده است، گزارشی ارائه کرد و از همکاری خوب مردم در عمل به توصیه‌های انجام شده قدردانی نمود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
0
3
برای اینایی که راه افتادن به مسافرت چه تنبیهی در نظرگرفتین؟
ایا میدونین دارن حق اونایی که خودشونو قرنطینه کردن رو تضییع میکنن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
0
2
سال تلاش برای زنده ماندن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
1
2
کدام همراهی کدام مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
0
2
بله ما یکماهه تو خونه موندیم
اما برااونها که رعایت نکردن و زدن به جاده چه مجازاتی دادین؟
گفتن ۵۹هزارماشین سمت خراسان رفتن
سمت خوزستان رفتن که البته مسیرشون بستست
چرا مجازات نمیکنین هنجارشکنان رو.
جریمه ۱ملیون تومانی بزنین برای ماشینهاشون تا تردد نکنن و جان بقیه رو به خطر نندازن
ثابت شده یه عده ای باید قوه قهریه براشون باشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین