کد خبر: ۶۴۵۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

نگرانی جدی در خصوص اوج‌گیری مجدد کرونا

اپیدمیولوژیست و عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: نگرانی در خصوص اوج گیری مجدد بیماری کرونا واقعا جدی است؛ با اقدامات عجولانه فرصت این کار را به ویروس ندهیم.
آفتاب‌‌نیوز :

حمید سوری افزود: هرچند روند کاهشی بیماری در برخی استان ها دیده می شود، ولی اغلب شهرها کشور این وضعیت را ندارند. به طور مثال در استان هایی مانند خراسان رضوی، فارس، آذربایجان غربی، کرمانشاه، خوزستان و حتی تهران روند افزایشی در چند روز اخیر داشتند.

رییس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: هیچ نشانه ای از اینکه اپیدمی کرونا روند خاموشی در کشور دارد، مشاهده نمی شود.

بیشتر بخوانید

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۱۷ فروردین+جدول

نگرانی جدی در خصوص اوج‌گیری مجدد کرونا

وی با اشاره به اینکه اصلا از پیک بیماری کرونا عبور نکردیم، گفت: هنر ما این است که بار ناشی از بیماری را به حداقل برسانیم. این بار فقط در حوزه اقتصادی نیست و بار جانی که به جامعه تحمیل می کند، باید کاهش پیدا کند.

این اپیدمیولوژیست تاکید کرد: من نگران هستم که نتوانیم به موقع جلوی بیماری را بگیریم و تلفات زیادی را متحمل شویم.

سوری ادامه داد: تجربه برخی از کشورها نشان می دهد که با سخت گیری ها توانستند سرعت این بیماری را کاهش دهند و جلوی ابتلا و مرگ بیشتر را بگیرند.

وی بیان داشت: هرچند مقررات سختی برای کنترل اپیدمی کرونا در نظر گرفته شده، اما آنچنان که باید؛ اجرایی نشده است. به جز روز طبیعت که مقررات سخت اجرایی شد، در بقیه روزهای طول اپیدمی مانند سفرهای قبل از نوروز، زیاد موفق نبودیم.

سوری گفت: ما نتوانستیم واکنش سریع مقابل رفتارهای مردم نشان دهیم و این اپیدمی از یک محدوده کوچک به مناطق مختلف کشور گسترش یافت.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مورد آخرین آمار کرونا در مورد تا ظهر روز یکشنبه ۱۷ فروردین اعلام کرد: تاکنون ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۵۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۶۰۳ نفر رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین