کد خبر: ۶۴۵۴۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
این خبر به روزرسانی شده است

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۱۸ فروردین+جدول

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶۰۵۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۶ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۳۷۳۹ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و جان باختگان ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۰۵۰۰ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند. تاکنون از وجود ۳۷۳۹ نفر در کشور به دلیل ابتلا به این بیماری، محروم شده ایم و دیگر در بین ما نیستند. خوشبختانه روند بهبودیافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۴۲۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: ۴۰۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۱۷ فروردین+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و جامعی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در استان‌های کشور آمده است. منبع این آمار، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است. 

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
2 آذربایجان غربی اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
3 اردبیل ۳۴ ۱۰۷ اعلام‌نشد ۶۲۲
4 اصفهان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
5 البرز اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
  ایلام ۵ ۳۳ نفر تا تاریخ ۱۷ فروردین اعلام‌نشد ۳۲۴
7 بوشهر ۷ اعلام‌نشد ۱۰۹ ۱۳۲
8 تهران اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
9 چهارمحال و بختیاری ۶ ۱۸ ۱۱۱ ۱۵۴
10 خراسان جنوبی ۱۲ ۳۳ ۲۸۲ ۳۵۱
11 خراسان رضوی اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد ۱۸۵۷
12 خراسان شمالی ۱۴ ۴۶ نفر تا تاریخ ۱۷ فروردین اعلام‌نشد ۴۶۹
13 خوزستان ۳۹ ۱۱۲ ۶۵۸ ۹۲۸
14 زنجان ۱۸ ۶۸ ۵۰۴ ‭۶۸۸ 
15 سمنان ۹ اعلام‌نشد ۶۹۹ ۸۷۸‬
16 سیستان و بلوچستان ۱۱ ٢۵ اعلام‌نشد ٢٩۴
17 فارس ۷۷ ۳۶ ۳۹۲ ۱۲۸۳
18 قزوین اعلام‌نشد ۱۶۳ ۷۲۷ ۱۱۰۵
19 قم اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
20 کردستان ۱۷ ۷۶ ۱۹۷ ۶۴۷
21 کرمان ۳۹ ۳۷ نفر تا تاریخ ۱۷ فروردین ۲۱۶ ۳۶۶
22 کرمانشاه ۴ ۳۶ اعلام‌نشد ۳۱۸
23 کهگیلویه و بویراحمد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
24 گلستان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
25 گیلان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
26 لرستان ۳۳ ۷۷ ۷۷۲ ۸۸۹
27 مازندران ۱۱۴ اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
28 مرکزی ۲۸ ۱۱۹ ۸۹۷ ۱۳۰۵
29 هرمزگان ۱۴ ۱۸ ۲۱۶ ۲۵۴
30 همدان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
31 یزد اعلام‌نشد ۱۶۷ اعلام‌نشد ۱۲۰۸

***

۷ نفر به فهرست مبتلایان به کرونا اضافه شد

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ساعات پایانی شب گذشته، بر تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر ۷ نفر افزوده شد.

با اعلام آزمایشگاه کووید ۱۹ در استان بوشهر اکنون تعداد کل مبتلایان در استان ۱۳۲ نفر است.

مبتلایان جدید سه نفر دشتستانی دو نفر گناوه ای یک نفر کنگانی و یک نفر تنگستانی است.

آخرین وضعیت کرونا در قزوین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون هزار و ۱۰۵ نفر به این بیماری مبتلا شدند.

نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: از میان هزار و ۱۰۵ نفر از مبتلایان، ۷۲۷ نفر بهبود یافتند و ۲۴۶ نفر هم در بیمارستان‌های استان بستری هستند.  ۱۶۳ نفر جان خود را ازدست دادند و ۳۵ نفر هم در نقاهتگاه به سر می‌برند. با همکاری مردم سیر این بیماری در استان نزولی است، اما اگر هم استانی‌ها مراعات نکنند در هفته‌های آتی امکان پیک دوباره بیماری را خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا کنون ۱۵۵ هزار و ۱۷۴ نفر در سامانه salamt.gov.ir ثبت نام کردند و از افرادی که تاکنون ثبت نام نکردند خواست که به این سامانه مراجعه کنند.

مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۲۵۴ نفر رسید

معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت؛ با ابتلای ۱۴ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان این بیماری در هرمزگان به ۲۵۴ نفر رسید.

دکتر محمود حسین پور در ارتباط زنده تصویری با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۰۴ مورد مشکوک آزمایش گرفته شد که ۱۴ نفر مثبت تشخیص داده شدند و از ۱۴ نفر جدید؛ ۹ نفر در بندرعباس، ۲ نفر در میناب و بندرخمیر و پارسیان هرکدام یک نفر بوده است. در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان نداشتیم. هم اکنون ۱۴۱ نفر در بیمارستان‌های استان با بیماری‌های حاد تنفسی بستری هستند که از این تعداد ۲۰ مورد مبتلا به بیماری کرونا تشخیص داده شده اند.  شهرستان‌های بندرعباس با ۱۳۲ مورد، کیش با ۴۳ مورد، میناب با ۲۷ مورد و قشم با ۲۲ مورد آلوده‌ترین مراکز به بیماری کرونا در استان هستند.

وی گفت:از آغاز طرح تاکنون هزار و ۵۲۲ مورد بیمار مشکوک به بیماری‌های حاد تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به طرح غربالگری بهداشتی شهروندان هرمزگانی گفت: ۸۵ درصد کسانی که به سامانه مراجعه کرده اند غربالگری شده و پاسخ‌های خود را دریافت کرده اند.  تاکنون یک میلیون و ۶۱۰ هزار نفر از مردم هرمزگان غربالگری شده اند.

فوت ۱۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در یزد

از ۱۲۰۸ مبتلای قطعی به کرونا در استان یزد، ۱۶۷ نفر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: تا ظهر امروز ۳۵۱۲ نفر مشکوک به کرونا به بیمارستان مراجعه کرده که از این تعداد، ۱۲۰۸ مورد مثبت اعلام شده است.

سلمانی افزود: تاکنون ۲ هزار و ۸۵۰ نفر از مبتلایان یا افراد مشکوک به کرونا در استان یزد بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند. متاسفانه ۱۶۷ نفر از مبتلایان به کرونا در استان جان خود را از دست داده اند. یزد با ۵۵۰ نفر، میبد با ۲۶۹ نفر و اردکان با ۲۳۶ نفر بیشترین آمار مبتلا به کرونا را دارند.۴۰ نفر در بافق، ۳۵ نفر در ابرکوه، ۲۳ نفر در مهریز، ۱۸ نفر در بهاباد، ۱۶ نفر در اشکذر، ۱۵ نفر در تفت و ۶ نفر در خاتم هم به این بیماری مبتلا شده اند.

شناسایی ۱۲ مبتلای جدیدبه کرونا در خراسان جنوبی

۱۲ مبتلای جدید به ویروس کرونا، ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ۶۱ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه، ۱۲ نمونه جوابشان مثبت شد.

مهدی زاده افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی نداشتیم. تاکنون از هزار و ۲۳۸ آزمایش انجام شده در استان، تست ۳۵۱ نفر مثبت و ۸۸۷ نفر منفی شدند. از این تعداد ۲۸۲ بیمار ترخیص و ۳۶ نفر بستری شدند و ۳۳ نفر هم فوت کردند.

٢٩۴ مبتلای مثبت به کرونا در سیستان و بلوچستان

تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا در سیستان و بلوچستان به ٢٩۴ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تا ظهر امروز موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان افزایش یافت و به ٢٩۴ نفر رسید.

هاشمی شهری افزود: ٢٠٣ نفر از مبتلایان در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۶٧ نفر در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه زابل و ٢۴ نفر از هم استانی‌های ساکن در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر هستند. از مجموع بیماران با آزمایش مثبت کرونا تاکنون ٢۵ نفر هم استانی با نتیجه آزمایش مثبت کرونا فوت کرده اند.  تعداد بیماران بستری شده با علائم حادّ تنفسی نیز در بیمارستان‌های استان به ١۴٩۶ نفر رسید و همانگونه که قبلا نیز عنوان شد تعدادی از این بیماران هم بر اساس تشخیص بالینی و یا معیار‌های تصویربرداری ریه توسط پزشکان متخصص از نطر کرونا تحت درمان قرار گرفته‌اند. تعداد موارد فوت بیماران حادّ تنفسی هم از ابتدای اسفند ماه سال گدشته تا کنون به ١٢٨ نفر رسیده است.

شناسایی ۲۸ مورد جدید کووید۱۹ در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با ثبت ۲۸ مورد جدید در شبانه روز گذشته، مجموع تعداد مبتلایان کووید19 در استان به ۱۳۰۵ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ظهر دیروز تا امروز (دوشنبه ۱۸ فروردین)و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۸ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۳۰۵ نفر رسیده است. خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۸۹۷ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته اند.

او گفت: در حال حاضر در بیمارستان های استان ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند و ۱۷۲ نفر از مبتلایان نیز در منزل بستری و قرنطینه می باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در ادامه افزود: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۴ نفر از هم استانی‌هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تعداد فوتی های این بیماری ۱۱۹ نفر می باشد

جمالیان در مورد موارد جدید کووید۱۹ در استان مرکزی گفت: از ۲۸ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ مورد اراک، ۸ مورد ساوه و زرندیه، ۳ مورد محلات، ۲ مورد شازند و ۳ مورد فراهان بوده است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان اردبیل به ۶۲۲ نفر، تعداد فوتی‌ها به ۱۰۷ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل با ۳۴ نفر افزایش نسبت به دیروز به نفر ۶۲۲ نفر و تعداد فوتی‌ها با ۶ نفر افزایش به ۱۰۷ نفررسید.

دکتر اخوان اکبری با اشاره به ۵۶ موردبستر‌ی جدید بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان در شبانه روز گذشته افزود: متاسفانه روند ابتلا به کرونا در استان همچنان صعودیست واین روند احتمالا تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۷ بیمار مبتلا به کرونا با حال بحرانی دربخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند گفت:با توجه به نتایج بررسی‌های بالینی وسی تی اسکن‌های انجام شده از بیماران در چهار روز گذشته ابتلای ۱۸۲ نفر به کرونا بصورت تشخیص اولیه تاییدشده است.

دکتر اخوان اکبری از بهبود وترخیص ۴۵ بیمارمبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ازبیمارستان‌های استان خبر داد و تاکید کرد: مردم در خانه مانده، موازین بهداشتی را به دقت رعایت کرده و صاحبان مشاغلی که اجازه فعالیت نسبی به آن‌ها داده می‌شود حتما فاصله اجتمایی را رعایت کنند، افراد مسن، خانم‌های بار دارو افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای حتما وقطعا در خانه بمانند ودر صورت بروز علائمی همچون تب ولرز، تنگی نفس، گلو درد وسرفه خشک سریعا به شماره تلفن ۱۹۰ ویا ۴۰۳۰ اطلاع دهند.

بستری شدن ۱۱۴ بیمار جدید کرونایی در مازندران

۱۱۴ بیمار جدید کرونایی، ۲۴ ساعت گذشته در مازندران بستری شدند.

نماینده ویژه وزیر بهداشت در امور کرونا در استان مازندران با اشاره به بستری بودن ۹۸۰ بیمار مبتلا به کرونا، اکنون در بیمارستان‌های استان مازندران گفت: ۱۱۴ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان مازندران بستری شدند که بیشتر این بیماران در شهر‌های بابل، آمل، ساری و قائم شهر بستری شدند.

دکتر محمدمهدی ناصحی افزود: ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ بیمار مبتلا به کرونا، با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص شدند تا ادامه روند درمانی را در منزل پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: شیب بستری بیماران کرونایی در مازندران، نزولی است که امید می‌رود با رعایت بیشتر مردم، تعداد این نوع بیماران در استان هر روز کمتر شود.

نماینده ویژه وزیر بهداشت در امور کرونا در استان مازندران از مردم خواست به محض مشاهده علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا در خودشان، هر چه سریعتر به پزشک خانواده و مراکز درمانی مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند.

دکتر ناصحی با اشاره به آغاز فصل کشاورزی و کشت برنج در استان‌های شمالی خاطر نشان کرد: در این ایام، روستا‌ها بیشتر در معرض خطر قرار دارند و مردم ساکن در روستا‌ها باید بیشتر از گذشته به فکر رعایت موارد بهداشتی و سلامت خودشان باشند.

تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه به ۳۱۸ نفر رسید

ابراهیم شکیبا، سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی گفت: با شناسایی ۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه به ۳۱۸ نفر افزایش پیدا کرده که از این تعداد ۳۶ نفر جان باخته‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدا تاکنون یک هزار و ۴۱۵ نفر در بیمارستان بستری شدند که یک هزار و ۲۲۱ نفر از آن‌ها ترخیص شده است. در حال حاضر ۱۵۸ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند.

روند افزایشی کرونا در کرمان/تست مثبت ۳۹ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته

مهدی شفیعی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تشریح آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان تا ساعت ۱۵ امروز اظهار داشت: از ۱۱۰ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۳۹ نفر (۱۴ مربوط تست مثبت موارد سرپایی و پیگیری اطرافیان بیمار و ۲۵ تست مثبت مربوط به موارد مراجعه کننده به بیمارستان) با متوسط سن ۶۷ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه جنسیت ۱۹ نفر مرد و ۲۰ نفر زن است، عنوان کرد: ۲۴ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۶ نفر رفسنجان، ۵ نفر بم، ۲ نفر حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و ۲ نفر سیرجان هستند.

وی تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون را ۳۶۶ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد کادر درمان مبتلاشده از ابتدا تاکنون ۳۵ مورد هستند که از این تعداد ۵ نفر طی ۲۴ گذشته تست آن‌ها مثبت اعلام شده است.

شفیعی با اشاره به ترخیص ۱۱ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌های استان گفت: در مجموع تعداد ترخیص شده‌ها در استان تا امروز ۲۱۶ مورد، تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۲۸۹ نفر و ۳۳ نفر هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: اختلاف آماری بین ۲۸۹ مورد بستری و ۳۶۶ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آن‌ها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به بستری ۶ بیمار در آی‌سی‌یو اظهار کرد: هم‌اکنون ۸ نفر در نقاهتگاه حضور دارند و در مجموع ۴۲ نفر مراجعه‌کننده به نقاهتگاه‌های استان داشتیم.

۱۸ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان زنجان اضافه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش ۱۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان مثبت شده است.

پرویز قزلباش با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، گفت: در مجموع تاکنون تست کرونای ۶۸۸ نفر در استان زنجان بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان ۶۸ نفر به علت ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۵۰۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

شناسایی ۷۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷۷ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی گفت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به هزار و ۲۸۳ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۳۶ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۹۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۵۴۹ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

ابتلای ۱۸۵۷ نفر در خراسان رضوی به بیماری کرونا

دبیر کارگروه مراقبت ودرمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر تردد‌های مردم ادامه یابد تا کمتر از ۱۰ روز آینده موج دوم آمار‌های نگران‌کننده‌تر کرونایی را شاهد خواهیم بود.

دکتر علی‌اصغر انجیدنی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان رضوی از ابتدای شیوع کووید ۱۹ در سطح استان تا تاریخ ۱۸ فروردین اظهار کرد: از ۳۰ بهمن تا امروز هشت هزار و ۷۲ نفر بیمار سندرم حاد تنفسی، مشکوک و یا مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند که از این تعداد تاکنون ۶ هزار و ۶۸ نفر از مراکز درمانی مرخص شدند. تعداد افرادی که در سطح استان نمونه‌هایشان مثبت اعلام شده به هزار و ۸۵۷ نفر رسیده که هزار و ۱۲۳ مورد آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

دبیر کارگروه مراقبت ودرمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از دو روز گذشته تاکنون شاهد رعایت نکردن مسائل قرنطینه‌ای و توجه نداشتن مردم به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه مردم حضوری پررنگ در خیابان‌ها دارند که بسیار نگران‌کننده بوده و هشدار می‌دهیم که اگر این وضعیت ادامه یابد تا کمتر از ۱۰ روز آینده موج دوم آمار‌های نگران‌کننده‌تر کرونایی را در سطح استان به ویژه مشهد شاهد خواهیم بود.

دکتر انجیدنی تصریح کرد: مردم به همکاری‌های خود با اعضای ستاد استانی مبارزه با کووید ۱۹ در خراسان رضوی ادامه دهند و از رفت‌وآمد‌های غیرضروری به‌شدت خودداری کنند و اگر هم برای موارد ضروری از منزل خارج می‌شوند ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت دست حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

وی تأکید کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید تا ۲۰ فروردین ادامه یابد و از سوی مردم و کارمندان ادارات رعایت شود، طبق این مصوبه ادارات با ۳۰ درصد ظرفیت نیروی انسانی خود فعال هستند.

دبیر کارگروه مراقبت ودرمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا همه فعالیت‌های آموزشی تا ۳۱ فروردین تعطیل است و پس از آن درباره بازگشایی مدارس یا ادامه تعطیلی‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

بهبودی ۳۴۶ کرونایی در ۶ شهرستان سمنان

طبق آخرین آمارها، شمار کرونایی‌های ۶ شهرستان استان سمنان تا روز هجدهم فروردین‌ماه به ۴۴۳ نفر و تعداد بهبودی‌ها به ۳۴۶ نفر رسیده است.

بنا بر گزارش‌های به دست آمده از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که ۶ شهرستان این استان را زیرپوشش خود دارد، در یک روز گذشته، موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا به‌طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبر‌ها از ارائه گزارش پنج مورد جدید ابتلا به این ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۶ شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند، ۴۴۳ نفر است.

بر پایه آمار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا روز هجدهم فرودین ماه، ۳۴۶ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند که این آمار، سه نفر نسبت به روز قبل افزایش یافته است.

هم‌اکنون ۹۴ نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که این عدد امروز ۹ نفر کاهش داشته است و البته ممکن است همه افراد بستری به ویروس کرونا مبتلا نباشند.

۴ مورد کرونای مثبت در شاهرود شناسایی شد/ مجموع بیماران ۴۳۵ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: با شناسایی چهار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در شاهرود، تعداد بیماران کرونایی در شهر‌های تابعه این دانشگاه به ۴۳۵ نفر رسید.

رضا چمن ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود و روند درمانی بیماران کرونایی، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت این بیماری در شهر‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، بیان کرد: تاکنون بیش از سه هزار نفر با علائم کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۷۳ نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شده‌اند، ابراز کرد: آمار بهبودیافتگان کرونا در شهرستان شاهرود ۸۱ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: با احتساب چهار مورد شناسایی جدید، مجموع موارد کرونا ویروس مثبت در شاهرود و میامی به ۴۳۵ نفر رسیده که از این تعداد خوشبختانه ۳۵۳ نفر بهبودیافته‌اند.

چمن با بیان اینکه بهبود یافتگان مرخص می‌شوند تا دوران نقاهتشان را در خانه بگذرانند، ابراز کرد: تمام موارد مرتبط با نقاهت، قرنطینه و… به بیمارانی که مرخص می‌شوند و خانواده‌هایشان آموزش داده می‌شود.

تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۸۸۹ نفر رسید/ فوت ۷۷ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به ۸۸۹ نفر رسیده است، گفت: تا به امروز ۷۷ مورد فوت بر اثر بیماری کرونا در استان ثبت شده است.

محمدرضا نیکبخت امروز دو شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۳ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در لرستان طی بیست و چهار ساعت گذشته اضافه شده است، اظهار داشت: فوتی‌های استان به علت کرونا ویروس به ۷۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تا کنون دو هزار و ۷۰۶ نمونه از بیماران مشکوک به «کرونا» در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است، گفت: تعداد دو هزار و ۴۴۹ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۸۸۹ مورد مثبت و هزار و ۶۱۰ نمونه منفی اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: تعداد ۹۰ نفر مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند و از ابتدا تا کنون ۷۷۲ نفر در استان که مبتلا به این بیماری شده بودند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته اند.

۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد.

مجید شیرانی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در هجدهمین روز از فروردین ماه جاری، اظهار کرد: از شروع خطر اپیدمی تاکنون حدود ۷۰۰ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری بستری شده‌اند. تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۱۱۱ نفر بوده است و تعداد افراد بستری شده فعلی در مراکز درمانی ۷۰ نفر هستند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۶ بیمار مشکوک دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد ابتلاء از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۱۵۴ نفر هستند.

شیرانی بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از ابتلاء به کووید ۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری نوپدید از ابتدا تاکنون همان ۱۸ نفر هستند.

شناسایی ۳۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شناسایی ۳۹ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خوزستان خبر داد.

حسین کاملی افزود: این تعداد در اهواز ۱۴ نفر، شوشتر هفت، خرمشهر پنج، دزفول سه، آبادان و شوش هر کدام دو نفر و در شهر‌های ایذه، باغملک، باوی، دشت آزادگان، شادگان و کارون هر کدام یک مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت شده است. متاستفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، پنج نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۱۱۲ نفر رسید که دو نفر آنان در آبادان و در شهر‌های باوی، شوشتر و مسجدسلیمان هر کدام یک نفر بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته فوت کرده اند.

کاملی در ادامه به تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های معین استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵۷ بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان‌های معین استان تحت درمان هستند. خوشبختانه با تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان تاکنون ۶۵۸ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۴۶۹ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۱۸ فروردین، ۴۶۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سید احمد هاشمی از افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۴۶۹ نفر خبر داد و در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۲۲۱ نفر، شیروان ۴۹ نفر، فاروج ۲۶ نفر، مانه و سملقان ۳۲ نفر، جاجرم ۲۰ نفر، گرمه ۲۱ نفر، راز و جرگلان ۹ نفر و اسفراین ۹۱ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️

هاشمی همچنین با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۲۹۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۶۰۱ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۴۷ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

وی با اشاره به غربالگری ۸۱۵ هزار و ۲۶ نفر در استان گفت: غربالگری بیش از ۹۲ درصد جمعیت استان اقدامی ارزشمند بوده و به معنای ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان به ۶۴۷ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۶۴۷ نفر تا ظهر امروز دوشنبه ۱۸ فروردین ماه جاری خبر داد.

فرزین رضاعی ظهر امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان را تا ۱۸ فروردین ماه جاری ۶۴۷ نفر اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از مجموع یک‌هزار و ۲۹۳ نمونه صورت گرفته در استان کردستان تاکنون، ۶۴۷ نفر مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده و نتیجه آزمایش ۶۰۴ نفر نیز منفی بوده است.

وی بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را مربوط به شهرستان سقز عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شهرستان سقز با ۱۸۴ بیمار بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان را به خود اختصاص داده است.

رضاعی ضمن اشاره به وضعیت شهرستان سنندج، گفت: روند سیر صعودی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان سنندج از هفته قبل آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و تا ظهر امروز ۱۶ فروردین ماه جاری تعداد ۱۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به وضعیت سایر شهرستان‌های استان کردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شهرستان بانه ۱۰۱ نفر، قروه ۴۷ نفر، دهگلان ۳۷ نفر، بیجار ۳۴ نفر، دیواندره ۳۰ نفر، مریوان ۲۹ نفر، کامیاران ۱۶ نفر و سروآباد ۱۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا دارند.

وی با اشاره به شمار مرگ و میر ثبت شده بیماران مبتلا به کرونا در استان کردستان، خاطرنشان کرد: ۷۶ نفر به‌دلیل مبتلا شدن به ویروس کرونا در استان کردستان جان خود را از دست داده‌اند.  شهرستان سقز ۲۶ نفر، سنندج هشت نفر، قروه ۱۲ نفر، بانه ۱۲ نفر، مریوان و بیجار هر کدام پنج نفر، کامیاران و دیواندره نیز هر کدام چهار نفر آمار مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به بهبودیافتگان مبتلا به کرونا در استان کردستان، گفت: تا ظهر امروز شنبه در مجموع ۱۹۷ نفر بعد از بستری شدن در بیمارستان‌ها موفق به شکست کرونا شده و به‌صورت کامل بهبود پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به شهادت نخستین شهید سلامت در استان کردستان، بیان کرد: متأسفانه شب گذشته یکی از همکاران شاغل در بخش خدمه و منشی اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سقز به نام آقای محمد یاراحمدی به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا بعد از روزها مبارزه با این بیماری، به شهادت رسید.

شناسایی ۵ مورد مثبت جدید ابتلا به بیماری کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد پنج مورد مثبت جدید ابتلاء به بیماری کرونا در استان ایلام گزارش شده است.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: با احتساب ۵ مورد مثبت جدید ابتلا به بیماری کرونا شناسایی ۵ مورد مثبت جدید ابتلا به بیماری کروناتعداد مبتلایان به این بیماری در استان به ۳۲۴ نفر افزایش یافته است. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان ایلام گزارش نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
1
3
ممنون خیلی آمار دقیقی بود !!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
0
چرا بعضی استان ها مانند تهران و البرز اعلام نمی شود
آیا اوضاع این استان ها که اعلام نشده وخیم است؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین