کد خبر: ۶۵۱۵۱۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
برای کمک به ایران جهت مبارزه با کرونا

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: برای حفظ جان مردم، تحریم‌ها علیه ایران رفع یا تعلیق شوند

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه گفت که برای کمک به ایران جهت مبارزه با کرونا تحریم‌ها علیه ایران باید رفع یا تعلیق شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

«میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه خواستار لغو یا تعلیق تحریم‌ها علیه ایران برای کمک به روند مبارزه با کرونا شد.

باشله در مصاحبه‌ای با شبکه فرانس ۲۴ از آمریکا خواست تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا را لغو کند و تأکید کرد که اوضاع فعلی، ایجاب می‌کند تا برای حفظ جان مردم چنین اقدامی صورت بگیرد.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: تحریم‌ها علیه ایران رفع یا تعلیق شوند

وی افزود: معافیت‌های اقلام پزشکی از تحریم‌ها که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در نظر گرفته، بسیار ضعیف است و فقط تعلیق یا لغو تحریم‌ها می‌تواند تأثیر واقعی داشته باشد.

باشله همچنین گفت که برخی کشورها از محدودیت‌های مقابله با کرونا به عنوان ابزاری برای سرکوب نارضایتی‌ها استفاده می‌کنند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بخش دیگری از مصاحبه خود نسبت به برنامه‌ریزی دولت جدید رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌های از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و تأکید کرد که این اقدام «غیرقابل قبول» بوده و ناقض قوانین بین‌المللی است.

باشله نسبت به وخامت اوضاع لیبی عمیقاً ابراز نگرانی کرد و گفت که طرف‌های درگیر در آن کشور، درخواست‌ها برای برقراری آتش‌بس را نادیده گرفته‌اند.

وی اذعان کرد که تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری آرامش در این کشور ناموفق بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناهید
|
Austria
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
1
3
چرا بقیه انرا که ... ازادی زندانیان سیاسی است ننوشتید ؟
Nima
|
Canada
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
1
8
با وضعیت فعلی امکان لغو تحریم نیست.
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
3
2
دولت آمریکا برای جان شهروندان آمریکایی هم کمترین ارزشی قائل نیست . وقتی که یک نوجوان 17 یا 18 ساله به خاطر نداشتن بیمه درمانی در بیمارستان خصوصی بستری نمیشه و در راه بیمارستان دولتی فوت میکنه ، چه توقعی میشه داشت که نسبت به جان مردم ایران حساس باشه و تحریمها رو لغو کنه . اینها نه تنها دشمن ملتهای جهان ، که دشمن ملت خودشون هم بودند و هستند . اینها به سرخ پوستان و سیاه پوستان آمریکایی که جز متمدن ترین و دموکرات ترین اقوام بشری بودند و هستند رحم نکردند . اینها به خاطر منافع خودشون حاضرند تمام مردم جهان رو به خطر بندازند و از بریدن سر شهروندان آمریکایی هم ابایی ندارند . به اینها نباید امید داشت فقط باید کینه و دشمنی رو در دلها نگه داشت تا روزی که سند رسوایشون تمام جهان رو پر میکنه و اعتبار و حیثیتشون از دست میره . باید در دلهامون کینه دولتهای آمریکایی رو حفظ کنیم نه به خاطر تنها خودمون ، که به خاطر ملتهایی که به خاطر منافع شخصی اینها از بین رفتند یا در حال نابودی هستند . این نتیجه اتکای بیش از اندازه جهان به تفکری ست که تنها و تنها به منافع خودش فکر کرده و میکنه و برای رسیدن به اون منافع از انجام هیچ جنایتی کوتاهی نمیکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
تحریمهافشارزیادی به مردم میاره وفقط به ضررکشورماست.
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
خب البته فشار زیادی رو تحمل کردیم و میکنیم ولی آیا این تحریمها خواست ما بود یا به ما تحمیل کردند ؟
زمان زورگویی و گردن کلفتی به آخر خودش نزدیک میشه و دولتها و ملتهای جهان در نهایت میپذیرند که باید در صلح به تعامل با هم مشغول باشند تا رشد کنند ، نه با تهدید و تحریم و جنگ افروزی . شاید امروز فشارها و ضررهای تحریم رو با پوست و استخوان درک میکنیم و البته میسنجیم ، ولی در آینده پی به سود و منفعت بزرگی که در زمان تحریم بردیم ، میبریم .
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
4
4
ما نیازی به رفع تحریم ها نداریم، تحریم = خودکفایی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین