کد خبر: ۶۵۲۰۶۴
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری مطرح کرد؛

صدور رای پرونده اخلالگران بازار خودرو و ارز؛ ۶۱ ماه حبس برای دو نماینده و حکم اعدام برای سلطان خودرو و همسرش/ ۷ سال زندان برای مدیرعامل سابق سایپا

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مبارزه با مفاسد رویکرد اصلی قوه قضاییه بوده است و تا فسادی باشد مبارزه قاطع دستگاه قضایی ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز با اهالی رسانه گفت: رمضان به روزهای پایانی نزدیک می شود. رمضان امسال کرونایی گذشت ولی علی‌رغم همه محدودیت ها زیبا سپری شد. کرونا بعنوان بیماری فراگیر در جهان آسیب‌های زیادی به جامعه بشریت وارد کرد، اما نتوانست حریف رمضان شود. کرونا مجبور شد، در برابر روزه و شب‌ زنده‌داری و احیا و کمک‌های مومنانه سر تعطیم فرود آورد.

وی یادآور شد: گرچه درب اماکن مقدس بسته بود اما در دل‌های پاک مومنان درب‌های تازه‌ای برای ارتباط با خدا گشوده شد و در مجالس شب‌های قدر اهل ایمان نشان دادند که برخلاف مدعیان روشنفکری و غرب‌زدگان و دنیاپرستان تمام شیوه‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند و در عین فاصله‌گذاری فیزیکی اجتماعات مذهبی را برگزار می‌کنند؛ تا کور شود هر آن‌که نتواند دید.

صدور رای پرونده اخلالگران بازار خودرو و ارز؛ ۶۱ ماه حبس برای دو نماینده مجلس و حکم اعدام برای سلطان خودرو و همسرش

سخنگوی قوه قضاییه شهادت دریادلان نیروهای راهبردی اسلام را تسلیت گفت و ادامه داد: اینان میهمانان ویژه شهید رمضان خواهند بود.

وی با اشاره به روز قدس نیز گفت: این روز، روز اسلام و مسلمین و مردم فلسطین است و روز قدس امسال چه شهرها سفید و زرد و قرمز باشد و در قرنطینه خانگی باشیم یا نباشیم و به خیابان ها بیاییم یا نیاییم و نماز جمعه داشته باشیم یا نه؛ نفرین و مرگ بر اسراییل لرزه بر رژیم غاصب خواهد انداخت. روز قدس امسال پیوند مردم مسلمان با فلسطینیان تقویت می‌شود و پشت آمریکای جنایتکار را به خاک می‌زنیم و نابودی آن‌ها را فریاد می زنیم و ما هر سال در روز قدس به نابودی اسراییل نزدیک می‌شویم.

وی با اشاره به عملکرد دیوان عالی کشور ادامه داد: در سال گذشته در دیوان بیش از ۷ هزار پرونده ماده ۴۷۷ رسیدگی و رسیدگی دیوان عالی در اعمال ماده ۴۷۷ به روز شد. امروز در مورد پرونده های ۴۷۷ ف پرونده معوق و مسن در دیوان عالی نداریم. در سال ۹۵، ۱۵۶۶ پرونده ماده ۴۷۷ رسیدگی شد و در سال ۹۶ ، ۱۵۸۲ پرونده و در سال ۹۷ ، ۱۴۴۶ پرونده و در سال ۹۸ و اغاز سال تحول، ۹ هزار و ۹۳ پرونده رسیدگی شد؛ یعنی عملکرد سال ۹۸ معادل ۱۵ برابر هر یک از سنوات قبل از آن بوده است و این یعنی کار جهادی. همچنین ۴۳۰ شعبه دادگاه و اجرای احکام توسط قضات بازرسی و ۱۲۰۰ پرونده بررسی شد و کار فوق العاده عزیزان در دیوان عالی بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: مبارزه با مفاسد رویکرد اصلی قوه قضاییه بوده است و تا فسادی باشد مبارزه قاطع دستگاه قضایی ادامه دارد.

وی با اشاره به اقدامات جهادی قوه قضائیه در سال 98 گفت: در مجموعه دیوان عالی کشور در سال گذشته، 71 هزار پرونده رسیدگی شد که نسبت به سال 97، 20 درصد رشد عملکرد را شاهد بودیم. یعنی قضات پیشکسوت و عالی رتبه دیوان عالی کشور پای به پای قضات جوان در کار جهادی مشارکت کردند.

صدور رای برای اخلالگران در بازار خودرو و ارز

وی با اشاره به صدور برخی از احکام پرونده ها گفت: در روزهای اخیر در شعبه دوم ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی کشور پرونده‌ای منتهی به صدور رای شد؛ این پرونده بیش از 50 متهم داشت، کیفرخواستی برای 43 نفر صادر و به دادگاه ارسال شد که 34 نفر از اخلالگران محکوم شدند. در این پرونده که یک پرونده تلفیقی بین اخلال در نظام ارزی و نظام اقتصادی خودرو است، وحید بهزادی فرزند ابوطالب و همسر وی خانم نجوا لاشیدایی هر دو به جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز، از طریق ثبت سفارشات صوری، اخلال در نظام توزیعی نیازمندهای عمومی کشور از طریق پیش خرید بیش از 6700 دستگاه خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در عملیات پولشویی به میزان 32 هزار میلیارد ریال و موضوعات مربوط به سکه که از منزل متهمه 24 هزار و 700 سکه تمام بهار و یکصد کیلو طلا کشف شده بود، محکوم به اعدام شدند و این حکم قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است.

متن کامل احکام متهمان که در اختیار رسانه ها قرار گرفت را اینجا بخوانید.

اسماعیلی اضافه کرد: همچنین مهدی جمالی مدیرعامل سابق سایپا به جرم مشارکت در اخلال در نظام توزیعی به هفت سال حبس، رضا تقی زاده ماکویی فرزند عباس معاون سابق بازاریابی سایپا به 15 سال حبس، محمد عزیزی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو به 61 ماه حبس تعزیری، فریدون احمدی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به 61 ماه حبس تعزیری و حسن هشترودی رئیس سابق حراست کل سایپا به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به 61 ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

وی با اشاره به صدورحکم ۲۱ اخلاگر نظام ارزی دیگر نیز گفت: در این پرونده حسن خویی فرزند علی اکبر به جرم مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی به میزان بیش از 10 میلیون دلار و 34 میلیون و 978 دلار نیم سوخته و 20 هزار و 100 دلار دیگر به 3 سال حبس و ضبط این مبالغ و پرداخت جرای نقدی، فرزاد اصغرزاده به جرم اخلال در نظام ارزی به 3 سال حبس تعزیری، امیر سوقانی به جرم اخلال در نظام ارزی به 3 سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شدند.

استرداد تمام یا بخشی از مطالبات بانک پارسیان ، ملت و صادرات

وی هم‌چنین با اشاره به استرداد اموال بانک ها در یک پرونده در شعبه اول دادگاه های ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی گفت: در این پرونده تا امروز بانک پارسیان معادل ۹ میلیون دلار مطالبه داشت که همه مطالبه آن در فرایند دادرسی با ارزش ریالی آن مسترد شد. در همین پرونده بانک ملت از متهم پرونده معادل ۹۳ میلیون دلار مطالبه داشت که تا امروز و قبل از صدور حکم ۹۰۰ میلیارد تومان از بدهی بانک ملت از طریق انتقال سهامی که متهم پرونده داشت بازگردانده شد. همچنین در اثنای رسیدگی به این پرونده و تسویه بدهی این شخص، علی رغم اینکه بانک صادرات شکایت نکرده بود، مشخص شد بانک صادرات ۶ هزار میلیارد تومان از این فرد طلب دارد که با پیگیری همکاران قضایی اموالی از متهم پرونده در اختیار بانک صادرات قرار گرفت به گونه‌ای که پاسخگوی تمام شش هزار میلیارد تومان طلب بانک صادرات را می‌دهد.

عدم صدور حکم تخلیه منازل با توجه به وضعیت فعلی

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: دستوری در رابطه با عدم صدور حکم تخلیه منازل با توجه به وضعیت فعلی صادر شده و به همه مراجع قضائی هم ابلاغ شده است. دو مورد در رسانه‌ها منتشر شد که با پیگیری‌ها مشخص شد این موارد در رابطه با منازل سازمانی بوده است و تاکید هم شد که در این رابطه هم فرصتی داده شود.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره حکم تخلیه قراردادهای منقضی اجاره در برخی مراجع قضایی گفت: به همه واحدهای قضایی ابلاغ شد در ارتباط با قراردادهای اجاره‌ای که موعد اجاره آن‌ها منقضی شده نه حکم تخلیه صادر شود نه حکم تخلیه‌ای اجرا شود و این دستور برای همه واحدهای قضایی لازم الاجراست. این دستور در حال اجراست و طبق رصدهای ما تاکنون تخلفی به ما گزارش نشده است ،البته یکی دو مورد که در رسانه‌ها منعکس شد، متوجه شدیم مربوط به احکام قضایی نبوده و در ارتباط با منازل سازمانی بوده که اجاره به فرد داده‌اند و خود سازمان ها اقدام کرده‌اند.

تکلیف بسیاری از زندانیان مشخص شده است

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت اعطای مرخصی زندانیان در ایام کرونا گفت: در بخشنامه‌ای که از سوی رئیس قوه قضائیه صادر شده تکلیف بسیاری از زندانیان مشخص شده است و عده‌ای از زندانیان مشمول عفو شدند. یک عده‌ای هم بنا بر جرمی که انجام دادند و مخاطراتی که آزادی طولانی مدت آن‌ها ممکن است داشته باشد، برابر برنامه زمانبندی و به لحاظ نوبت بندی امکانات مربوط به قرنطینه، بخشنامه کاملی صادر شده است.

وکلای پرونده اکبر طبری استعفا دادند

اسماعیلی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی براین‌که آیا دادگاه اکبر طبری با ۳۰ متهم مرتبط در این پرونده در اردیبهشت ماه برگزار شد یا خیر؟ گفت:دادگاه برگزار نشد به لحاظ موضوعی در فرایند پرونده بود و این‌که با چه انگیزه‌ای وکلا آن را رقم زدند. براساس وعده و جدول برنامه‌ریزی قانونی وقتی پرونده به دادگاه کیفری یک بیاید باید خوانده شود و بعد وکلا آن را بخوانند و ما جدول دادگاه را لحاظ کردیم‌ و قرار بود ۳۰ یا ۳۱ اردیبهشت دادگاه برگزار شود اما در آخرین روزی که وکلای پرونده باید نظر می‌دادند و در پایان مهلت نقایص پرونده را اعلام می‌کردند، به جای این‌که بگویند پرونده نقص دارد یا خیر ؛ هر دو وکیل اعلام استعفا کردند و با استعفای این دو وکیل دادگاه مجبور شد که طرف ۱۰ روز وقت دهد که اگر متهم وکیل دیگری میخواهد تعیین کند والا وکیل تسخیری اعمال می‌شود. احتمالا در دهه دوم یا سوم خرداد جلسه دادگاه برگزار شود.

وی تاکید کرد: اقدام وکلا جای تامل دارد و این موضوع را ارزیابی می کنیم زیرا این اقدام وقت دادرسی را تعویق انداخت.

ادعای دستگیری استاد در دانشگاه شهید بهشتی تکذیب می‌شود

وی در پاسخ به سوالی درباره دستگیری یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی گفت: ادعای دستگیری در دانشگاه تکذیب می‌شود و دستگیری در دانشگاه انجام نشده است و چه کنیم با کسانی که شایعه‌سازی و دروغ‌پردازی می‌کنند و بازداشتی در خارج از دانشگاه بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: حضور ضابطان در دانشگاه برای این بود که بعد از بازداشت فرد اقرار کرده که بخشی از اسناد مجرمانه را در اتاق کارش در دانشگاه دارد و برای دستیابی به این اسناد، آن‌ها را از اتاقش برداشتند و اینگونه بود که سرو صدا راه انداختند.

وی افزود: طبق قانون مجاز به دستگیری افراد در دانشگاه نیستیم اما وقتی فرد اقرار کرده اسناد مجرمانه را در دانشگاه داشته آیا باید برویم آن‌را برداریم یا نه؟ اگر بمب هم بود برای خنثی‌سازی آن نباید برویم؟

جایگاه سوت‌زن‌ها در امر به معروف و نهی از منکر

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که با توجه به مباحثی که رئیس قوه در سال گذشته در مورد حمایت از سوت زن‌ها و پیگیری موارد مطروحه آن‌ها داشتند، از سال گذشته چه مواردی در این زمینه انجام شده؟ در مورد سوت زنی‌هایی که در مورد منسوبین برخی مسئولان قضائی هم مطرح است چه اقدامی شده است؟ گفت: بارها اعلام کردیم که از آمران به معروف و گزارشگران فساد تقدیر و تشکر و حمایت می‌کنیم. از مطالبه گری‌هایی که بوده استقبال می‌کنیم البته همانطور که در فرمایشات اخیر مقام رهبری در حوزه مطالبات بود، معتقدیم این مطالبه گری‌ها باید با حفظ موازین اخلاقی باشد و موجبات سو استفاده بدخواهان را فراهم نکند. در امر به معروف و نهی از منکر موضوع فساد مسأله ما است نه فردی که فساد به آن منتسب شده است، بلکه مهم این است گزارشات از اتقان لازم برخوردار باشد و پیش از انتشار رسانه به قوه قضائیه اعلام شود و اگر در فضای رسانه مطرح می‌شود در چارچوب اخلاقی و شرعی باشد.

آخرین وضعیت پیگیری شکایت خانواده‌های شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی

اسماعیلی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت خانواده‌های شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی نیز گفت: تعدادی شکایت در این رابطه مطرح شده است، در حال حاضر هم یک نفر در این رابطه بازداشت است. باید گزارش وزارت راه درباره جعبه سیاه هواپیما هم مطرح شود.

۷سال جکم برای شهرام جزایری به جرم کلاهبرداری و اقدام به فرار از کشور

وی در پاسخ به سوالی درباره صدور دو حکم اخیر برای شهرام جزایری گفت: خبر محکومیتی که اعلام شد درست است. ایشان اقدام به فرار از کشور و کلاهبرداری کرده بود که محکوم شد و ۷ سال حکم کلاهبرداری برای او قابل اجراست و حکم در دادگاه بدوی صادر و در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

قوه قضاییه هم در حوزه قضا و هم در حوزه وکالت نظارت را اعمال می‌کند

وی در پاسخ به سوالی مبنی براین‌که با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه در رابطه با استقلال کانون وکلا آیا تصمیم جدیدی در این رابطه اتخاذ شده است؟ گفت: بارها اعلام کردیم که به قوانین احترام می‌گذاریم و معتقدیم همه باید به قانون احترام بگذراند، اما قوانین ما پراکنده است و نمی‌شود به یک قانون توجه کنیم، اما سایر قوانین را نادیده بگیرم. در تحول نظام اقتصادی و کارآمدی آن و سلامت مجموعه نیازمند سلامت، کارآمدی و تحول و ساماندهی حوزه‌هایی هستیم که شانه به شانه قوه قضاییه کار می‌کنند مانند وکلا و کارشناسان و ضابطان. عدالت زمانی اجرا می‌شود که هم در حوزه قضا و هم در حوزه وکالت و کارشناسی ساماندهی جدی انجام دهیم و نظارت قانونی نسبت به همه آن‌ها اعمال شود و قوه قضاییه حتما نظارت را اعمال می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: تکلیف جدیدی به قوه قضاییه به موجب قانون بودجه ابلاغ شد تا سامانه‌ای ایجاد کند که همه وکلا قراردادهای مالی خود را در آن‌جا ثبت کنند و در اختلاف وکلا و موکلان مبلغ ثبت شده در سامانه ملاک است و باید مالیات پرداخته شود. اصلاح تعرفه وکلا و کارشناسان صادر و ابلاغ شده و در بخش مربوط به وظیفه قضات نسبت به وکلا و کارشناسان، رئیس دستگاه قضا دستور دادند تا اقدامی جدی شود و چون آیین نامه فعلی استقلال وکلا روز آمد نیست باید متناسب با شرایط روز مورد بازبینی قرار گیرد و بارها اعلام کردیم که از نظر حقوقدانان و وکلا استقبال می‌کنیم و با حفظ استقلال آن‌ها حتما این گام برداشته می‌شود.

سنت جاری قوه قضاییه در تعیین میزان اقساط مهریه

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت سکه طی چند روز اخیر وموضوع مهریه و این که آیا مدعی العموم به آن ورود کرده است؟ گفت: نوسانات قیمت سکه اولین بار نیست که رخ می‌دهد. ما در هر مرحله سعی کردیم وظایف خود را انجام دهیم و درون قوه در مقاطع قبلی اعلام کردیم که در تقسیط مهریه بانوان، میزان تعداد سکه‌هایی که برای پیش پرداخت در نظر گرفته شده با توجه به قیمت جدید نیازمند تعدیل است و در صورت تقاضای زوج حتما تعدیل مجدد صورت می‌گیرد و پرونده‌های متعدد هم مورد رسیدگی قرار گرفته است و این سنت جاری قوه قضاییه در تعیین میزان اقساط مهریه است.

وی افزود: به طور طبیعی متولی افزایش قیمت سکه، بانک مرکزی و دولت است؛ ما به عنوان قوه قضاییه با تمام توان آماده‌ایم که برای قیمت سکه وارد میدان شویم، آن جایی که نیاز بوده مفسدان را شناسایی کرده‌ایم و با تعزیرات همکاری داشتیم. مطالبه‌گری ما ادامه دارد و از انجام وظایف خود کوتاه نمی‌آییم تا بازار ساماندهی شود.

از خبرنگاران افشاکننده فساد تقدیر می‌کنیم

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: مطالبه‌گری‌ها باید با رعایت موازین اخلاقی و قانونی و به‌گونه‌ای باشد که موجبات سوء استفاده بدخواهان نظام و انقلاب را فراهم نکند. گزارشاتی از گزارشگران فساد از جامعه خبرنگاران داشتیم و خبرنگاران صداوسیما آن را رسانه‌ای کردند اما به کسی اتهام نزدند و آبروی کسی را نبردند و موضوع فساد را برملا کردند که استقبال و نیز رسیدگی می‌کنیم و تقدیر می‌شود. بنا داریم در مناسبتی ویژه مانند هفته قوه قضائیه یا روز خبرنگار از آن‌ها تقدیر کنیم.

شورای حل اختلاف فرهنگ و رسانه ایجاد شده است

وی در پاسخ به سوالی درباره شورای حل اختلاف فرهنگ و رسانه نیز گفت: این شورا ایجاد شده و صلاحیت حقوقی و کیفری دارد. بخشی از آن ناظر به اختلاف طرف‌های قرارداد در خود شورا و پرونده‌های کیفری قابل گذشت است که به شورای حل اختلاف برای صلح و سازش فرستاده می‌شوند و برخی از اتهامات فرهنگ و رسانه قابل گذشت نیست که جرایم غیر قابل گذشت، قابل طرح در شورای حل اختلاف نیستند.

مجازات مرتکبان خرید و فروش نوزادان نیز تشدید شده است

وی در پاسخ به سوالی درباره انتشار خبر دستگیری باند خرید و فروش نوزدان گفت: متاسفانه موضوع از سوی رسانه‌ها بزرگنمایی شد. یک مورد خاص در یک بیمارستان بود که با هوشیاری حراست بیمارستان، مسئله بر ملا شد. این پرونده سه متهم داشت که دستگیر و بازداشت شدند و جز این مورد در ماه های اخیر مورد دیگری از خرید و فروش نوزاد در کشور را نداشتیم. با این حال قوه قضائیه با جدیت با این پدیده که یک مورد آن را هم نمی پسندیم برخورد می کنیم البته مجازات های فعلی را کافی نمی‌دانیم و به همین جهت در ماده 11 اصلاح قانون کودکان و نوجوانان، مجازات مرتکبان خرید و فروش نوزادان نیز تشدید شده است.

در امر مبارزه با قاچاق کالا موفق نبودیم

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره عملکرد دستگاه‌ قضایی در امر مبارزه با قاچاق کالا گفت: وجود کالاهای قاچاق در سطح گسترده در یک برآورد جمعی حکایت از آن دارد که در امر مبارزه با قاچاق کالا موفق نبودیم؛ البته متولی اصلی مقابله و پیشگیری از قاچاق کالا، بخشی‌هایی مانند گمرکات و بانک‌ها و ضابطین دستگاه قضائی و ستاد مبارزه با قاچاق کالاست. ما در پرونده‌های قضائی تشکیل شده معتقدیم خوب عمل کردیم و نمی توانیم بگوییم پرونده‌ای تشکیل شد و رسیدگی نکردیم یا احکام بازدارنده نبوده است. معتقدیم باید در این حوزه با اتخاذ تدابیر مناسب و شناسایی گلوگاه‌های فسادزا و قوانین و مقررات مبهم، بازنگری در شیوه مبارزه با قاچاق کالا را انجام دهیم.

پرونده‌های کثیر الشاکی در اولویت قوه قضائیه است

وی در پاسخ به سوالی مبنی براین‌که بسیاری از افراد به دلیل کرونا بیکار شدند و دولت هنوز بیمه آن‌ها را پرداخت نکرده است، آیا با توجه به زمانبر بودن رسیدگی شکایت در دیوان عدالت اداری، قوه قضائیه تمهیداتی در این رابطه دارد؟ گفت: توصیه ما به وزارت کار این است قبل از مطالبه افرادی که بیکار شدند به وظیفه قانونی خودشان عمل و نسبت به پرداخت قانونی این افراد اقدام کنند. ما هم با این قشر مطالبه می‌کنیم که به موقع بیمه کسانی که طبق قانون بیکار شدند پرداخت شود. همچنین لازم به ذکر است پرونده‌های کثیر الشاکی در اولویت قوه قضائیه است.

برای آزادی تبعه بیگانه محال است بدون اعمال نظر قوه قضاییه اقدامی شود

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تبادل زندانیان اعم از زندانیان ایرانی و آمریکایی گفت: اگر قرار است به تعبیر شما تبادل و به تعبیر ما کمک برای آزادی تبعه بیگانه در چارچوب مقررات در داخل کشور انجام شود، محال است بدون اعمال نظر قوه قضاییه اقدامی شود و این موضوع فرایندی دارد. معمولاً وزارت خارجه یک بررسی‌های اولیه و مذاکراتی می‌کند و اگر قرار باشد زندانی در ایران مورد ارفاق قرار گیرد با قوه قضائیه مکاتبه و موضوع در دبیرخانه شورای امنیت ملی بررسی می‌شود که آیا ضرورتی بر این امر هست یا خیر.

وی افزود: وقتی می‌بینیم برخی شهروندان ما بر خلاف ضوابط حقوقی در زندان‌های این کشورها زندانی هستند، وظیفه قانونی و اسلامی و ایرانی ما ایجاب می‌کند برای آزادی آن‌ها تلاش کنیم و یک مساعدت قانونی در ارتباط با اتباع زندانی آن کشور در ایران داشته باشیم. ما برای کمک به هموطنان بیگناه‌مان در کشورهای دیگر از مساعدت‌های قضایی قطعا دریغ نمی‌کنیم.

بررسی پرونده واگذاری زمین به قضات در 30 سال قبل

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا دستگاه قضایی در مورد زمین چند هکتاری در گلستان که با تصمیم معاونین یکی از وزرا به تعدادی از قضات واگذار شده است، حکم جدیدی صادر کرده است؟ گفت: این موضوع به 30 سال قبل مربوط می‌شود که قضات آن زمان هیچکدام الان بر سر کار نبودند و هیچکدام از آن ذی‌نفعان، امروز در دستگاه قضایی مشغول به کار نیست. مدیرمنابع طبیعی نیز اعلام کرد مدیر قبل از بنده اشتباه کرده است و سال گذشته بنابر گزارش مدیران فعلی واحدهای قضائی، گزارشی تهیه شد که واگذاری این قطعه به لحاظ اینکه جزو منابع طبیعی است، اشتباه بوده است لذا تقاضای اعمال ماده 477 کردند و اعلام ماده 477 پذیرفته و به دیوان عالی کشور ارسال شد و دیوان عالی نیز ظرف همین هفته رأی نهایی را صادر می‌کند و طبق دستور رئیس قوه قضاییه شعبه دیوان عالی باید رأی جدیدی صادر نماید و ما هرجا کاری به ناحق انجام شده باشد آن را پس می‌گیریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۸
ح-ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
2
11
چه اوضاعی گل بريز گلاب جمع کن
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
1
18
با اعدام سلاطین قبلی وضعیت چی شد؟؟؟ قیمت سکه در حال نزدیک شدن به 8 میلیون و قیمت دلار نزدیک 18 هزار تومان و قصه همچنان ادامه دارد
پاسخ ها
فولادوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
نوشدارو بعد مرگ سهراب
از بچم پرسیدم گفت بابا الان دیگه میتونیم ماشین بخریم
سلطان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
1
18
سلطان سکه ، دلار ، و... اعدام شدن آیا الان دلار و سکه و... پایین نیامدن که هیچ بالاتر هم رفتن.
سلاطین اصلی رو که پشت پرده هستن دا جلو بیاورید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
1
20
سکه ۲ میلیون بود سلطان سکه اعدام شد چه شد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
2
17
هروقت بابک زنجانی اعدام شد این حرفا رو باور میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
مهم اینه دست های پشت پرده معلوم بشه.
بابک هم اعدام بشه چیزی درست نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
1
14
لطفانحوه واگذاری هتل گسترش تبریز رانیز پیگیری نمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
3
17
از بابک زنجانی چه خبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
1
2
چه خبره !!!!؟ اگرواقعا قاطعیت وکنترلی بوداینهمه سلطان ..ی مثل قارچ سمی رشدنمیکردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
4
محمدعزیزی نماینده مجلس همون کسی نبود که می گفت مادر ورزش تعلیق بشیم اشکالی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
1
3
نتیجه این سلطان بازی ها تا حالا چی بوده یک میلیون از پراید و سکه کم شده ؟؟؟!!!؟؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
1
7
کاملاً مشخصه برای فرافکنی از وضعیت بد اقتصادی به وجود آمده هست

برادر جان اگه جایی در تولید و سرمایه گذاری مطمئن در این مملکت وجود داشته باشه این پولهای سرگردان در اونجا جذب میشه و این بحث ها جمع میشه

مملکت نیاز به افراد متخصص و کاردان دارد نه اینکه باندبازها بیان در پستهای مهم مملکت حکمرانی کنند

یاحق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
2
3
از بابک زنجانی و خانم نعمت زاده اینا چه خبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
1
2
كلا اقتصاد ما اقتصاد دلالي است يعني يك روز نقدينگي ميره تو سكه يك روز تو دلار يك روز تو بورس اگر اقتصاد درستي داشتيم اين نقدينگي عظيم ميباست بره تو توليد كارخانه توليدي ساخته شود به تبع ان نرخ بيكاري كاهش پيدا ميكرد درامد سرانه مردم بالا ميرفت نرخ تورم كاهش پيدا ميكرد و ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
5
از خبرنگاران افشاکننده فساد تقدیر می‌کنیم.... نمونه اش یاشارسلطانی(خخخخ)
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
3
بهتر بود در زمان نمایندگی این دو نماینده به تخلفاتشان رسیدگی میکردید تا درس عبرت دیگر نمایندگان شود نه که الان پایان نمایندگی آنها رسیده است ‌ شورای نگهبان باید پاسخ دهد چگونه این نمایندگان را تایید کرده اند که این همه فساد کردن
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
2
اتفاقا اگر اون .....
دیگه جرات نمی‌کرد سلطان بشه زیرا اطرافیان بیشتر از سلطان ها
سود میبرند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین