کد خبر: ۶۵۲۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

مواد غذایی ضد پیری و مناسب جوانسازی پوست را بشناسید

یک خوراکی مانند آناناس زخم یک عمل جراحی را ترمیم می‌کند. پس دور از ذهن نیست که آنچه روزهای متمادی به بدنمان به عنوان سوخت می‌رسانیم، موثر بر احساس پیری و پیری ظاهری و سلامت پوستمان باشد. بعضی از چیزها در دسترس ما نیست و در برخی از مناطق دنیا گرنبهاتر از جای دیگر است. اما در این لیست اسم‌هایی را می‌بینید که ارزان و موثر هستند و فقط به اندازه یک آشپزخانه با ما فاصله دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

روزانه چیزهای زیادی می‌خوریم، چیپس، پفک و خیلی از چیزهایی که شاید ارزش چندانی نداشته باشد، اما آنچه می‌خوریم واقعاً اهمیت دارد. یک کرم ساده اثر زیادی روی ترمیم زخم ما دارد، یک خوراکی مانند آناناس زخم یک عمل جراحی را ترمیم می‌کند. پس دور از ذهن نیست که آنچه روزهای متمادی به بدنمان به عنوان سوخت می‌رسانیم، موثر بر احساس پیری و پیری ظاهری و سلامت پوستمان باشد. بعضی از چیزها در دسترس ما نیست و در برخی از مناطق دنیا گرنبهاتر از جای دیگر است. اما در این لیست اسم‌هایی را می‌بینید که ارزان و موثر هستند و فقط به اندازه یک آشپزخانه با ما فاصله دارند.

غذاهایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌های C، D، E، k و B کمپلکس و همچنین کولین و اسید فولیک هستند، در تغییر چرخه پیری و کیفیت پوست شما اثربخش است. این غذاها خطر ابتلا به سرطان و سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد و از ما در بیماری قلبی عروقی محافظت می‌کند.

مواد غذایی ضد پیری و مناسب جوانسازی پوست را بشناسید

با بهبود رژیم غذایی نتیجه اثربخش آن را خواهیم دید:

۱. شکلات تلخ

نیازی نیست که محرومیت زیادی به خودتان بدهید. شکلات بخورید و در عین حال سلامت پوست خود را تضمین کنید. چندین مطالعه نشان دادند که پودر کاکائو برخی آنتی‌اکسیدان‌های خاص دارد که در مرطوب ماندن پوست نقش دارد. اگر هر روز کمی شکلات تلخ بخورید، متوجه تفاوت پوست خود خواهید شد. پوست شما توان مقاومت طولانی‌تری در برابر آفتاب سوختگی را خواهد داشت. البته این به معنای استفاده نکردن از ضدآفتاب نیست ولی نشان‌دهنده آن است که شکلات تلخ مقاومت پوست را بالا می‌برد.

خوردن شکلات تلخ باعث می‌شود که جریان خون بهتر شود و مواد مغذی بیشتری را به پوست انتقال دهد. بهتر است از شکلات تلخ حداقل ۷۰ درصد به بالا استفاده کتید تا فواید آن را ببرید و قند اضافی دریافت نکنید. قند بیش از حد کلاژن را تجزیه می‌کند و باعث شکستگی می‌شود.

مواد غذایی مفید که ضد پیری هستند همچنین شامل فلفل دلمه‌ای قرمز، خانواده توت‌ها، کلم بروکلی، اسفناج، آجیل و خشکبار و دانه‌های انار هستند.

۲. گوجه فرنگی

گوجه‌فرنگی چه پخته شده و چه داخل سس، می‌تواند بسیار موثر باشد. وقتی گوجه‌فرنگی مصرف می‌کنید میزان کافی ویتامین C دریافت می‌کنید که از پوسته پوسته شدن صورتتان جلوگیری می‌کند.

گوجه‌فرنگی حاوی کاروتنوئیدهای اصلی از جمله بتاکاروتن ، لوتئین و لیکوپن است. این آنتی اکسیدان‌های قدرتمند پوست را از آسیب آفتاب محافظت می‌کنند. بهتر است گوجه را با آواکادو، پنیر، روغن زیتون و یا آجیل مصرف کنید تا چربی این محصولات به جذب کامل‌تر کاروتنوئیدها کمک کند.

۳. گردو

آجیل‌ها به طور کلی، به ویژه گردوها، اسیدهای چرب ضروری دارند که بدن از این اسیدهای چرب استفاده می‌کند. ما گردو را علاوه بر این، به علت ویتامین E فراوانی که دارد، ویتامین C و سلنیوم و همچنین پروتئین آن توصیه می‌کنیم. توجه داشته باشید چربی گردو بالا است و در خوردن آن باید محدودیت قائل شوید.

۴. سیب‌زمینی شیرین

بتا کاروتن نوعی آنتی اکسیدان از گروه کاروتنوئید است که می‌تواند پوست شما را از آسیب آفتاب محافظت کند، و سیب‌زمینی شیرین منبع بسیارغنی از آن است. اگر می‌خواهید زمان زیادی از خانه خارج شوید، یک رژیم سرشار از بتاکاروتن می‌تواند مقاومت پوست شما را بالا ببرد. این مقاومت خطر ابتلای به سرطان پوست را هم کاهش می‌کند و چین و چروک‌های پوستی را کم می‌کند.

۵. آووکادو

ما برای تسهیل فرایندهای بدنمان به چربی نیاز داریم. چربی‌های مفید طبیعی بهترین نوع چربی‌ها هستند. آووکادو به مرطوب بودن پوست کمک می‌کند و چربی‌های مفیدی را در خود دارد. مطالعه‌ای در مورد رژیم غذایی بیش از ۷۰۰ زن، نشان داده است که خوردن اووکادو در رژیم غذایی، باعث شرایط پوستی بهتری شده است. آووکادو می‌تواند پوست شما را از آسیب دیدن از اشعه خورشید محافظت کند.

نکته اصلی دستیابی به پوست سالم‌تر، تمرکز روی غذاهای گیاهی با مقدار کمی گوشت بدون چربی مانند ماهی است. آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب ضروری و مواد مغذی حیاتی در کنار نوشیدن آب کافی اثرات مثبت را تقویت می‌کنند.

منابع: healthline، hhdresearch

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین