کد خبر: ۶۵۲۶۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

افزایش ۹ درصدی قیمت مسکن در اردیبهشت

میانگین قیمت هر متر مربع مسکن تهران در اردیبهشت ماه ۱۷ میلیون تومان اعلام شد که نسبت به فروردین‌ماه ۹.۴ درصد افزایش یافته است. تعداد معاملات نیز با رشد چشمگیر ۷۸۹ درصد مواجه شد.
آفتاب‌‌نیوز :

اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۱۷ میلیون و ۶ هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل ۹.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۳.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تعداد معاملات نیز به دنبال رکود ناشی از ویروس کرونا و پس از از بازگشایی بازار مسکن در اردیبهشت ماه رشد عجیب و غریبی داشته است. آنطور که وزارت راه و شهرسازی گزارش داده در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۶۹ قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر تهران به امضا رسیده که نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۶.۱ درصد کاهش یافته اما نسبت به فروردین‌ماه امسال ۷۸۹ درصد رشد یافته است.

افزایش ۹ درصدی قیمت مسکن در اردیبهشت

ارزش ریالی مبایعات انجام شده در تهران طی اردیبهشت ۱۳۹۹ به ۱۶ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به ماه قبل ۷۹۷ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۰.۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین آمار تعداد واحد مسکونی در پروانه‌های ساختمانی صادره در فروردین‌ماه که آمار آن در اردیبهشت‌ماه ارائه شده نشان می‌دهد در فروردین ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۴۸۲ پروانه ساختمانی در تهران صادر شده که نسبت به فروردین پارسال ۱۱.۵ درصد کاهش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین