کد خبر: ۶۵۲۶۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

میانگین قیمت هر متر مسکن در تهران به ١٧ میلیون تومان رسید

براساس جدیدترین گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی قیمت مسکن در تهران که در فروردین ماه امسال با کاهش حدود ۲ درصدی همراه بود، در اردیبهشت با رشد ٩ درصدی به میانگین قیمتی هر متر مربع ١٧ میلیون و ٦٦هزار تومان رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

این گزارش که به صورت ماهیانه وضعیت بازار مسکن در تهران را به تفکیک مناطق مختلف گزارش می‌دهد، میانگین قیمت مسکن پایتخت در اردیبهشت ماه را ١٧ میلیون و ٦٦ هزار تومان در هر متر مربع اعلام کرده است؛ بر این اساس خانه های پایتخت در دومین ماه بهاری در هر متر مربع بیش از یک میلیون و ٥٠٠ هزار تومان رشد داشته است.

میانگین قیمت مسکن در اولین ماه بهار امسال، ۱۵ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان اعلام شد، این درحالی است که این رقم در اسفند ماه سال گذشته ۱۵ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان اعلام شده بود.

میانگین قیمت هر متر مسکن در تهران به ١٧ میلیون تومان رسید

کارشناسان افزایش قیمت ارز و طلا را عامل شوک دهنده به وضعیت بازار مسکن می دانند و رشد قیمت ها در بازارهای اقتصادی موازی را به عاملی در تعیین قیمت خانه اعلام می کنند، با این حال وزارت راه و شهرسازی با طرح مسکن ملی و هدفگذاری برای ساخت ٤٠٠ هزار مسکن تصمیم دارد بازار عرضه و تقاضا را به تعادل نزدیک کند.

بر اساس گزارش جدید وزارت راه، تعداد مبایعه نامه‌های صادر شده در اردیبهشت امسال ۱۱ هزار و ۵۶۹ واحد بوده، این رقم در اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۱۷ واحد مسکونی بوده است، با این حال کاهش معاملات نتوانسته تاثیری در کاهش قیمت ها داشته باشد.

همچنین تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت امسال نسبت به ماه قبل فروردین ۹۹ که هزار و ۶۰۰ مورد معامله شد، معادل ۷۸۹.۹ درصد رشد داشته اما نسبت به ماه مشابه سال قبل (اردیبهشت ۹۸) معادل منفی ۶.۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

قیمت خانه در گران‌ترین منطقه تهران نیز مجددا به منطقه یک تهران با متوسط قیمت ۳۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

در اسفندماه امسال قیمت خانه در این منطقه در هر متر مربع بیش از ۳۳ میلیون و۲۱۷ هزار تومان بود و در فرودین ماه با کاهش حدود ۲میلیون تومانی، در هر متر مربع ۳۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ارزان‌ترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با متوسط قیمت ۷ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. فروردین امسال خانه در منطقه ۱۸ شهر تهران با میانگین قیمت هر متر مربع ۷ میلیون و ۱۱۸ هزار تومان معامله شده که البته نسبت به ماه گذشته خود کاهش قیمت حدود ۴۰۰ هزار تومانی را در هر متر مربع تجربه کرد.

بیشترین تعداد معاملات نیز به منطقه پنج با یک‌هزار و ۶۰۸ مورد و کمترین تعداد معاملات به منطقه ۱۹ با ۶۴ مورد معامله اختصاص دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
0
برای خرید یک واحد ۶۰ متری میانگین یک میلیارد پول نیاز است . اگر ۲۰۰ میلیون وام مسکن داشته باشیم ، مانده ۸۰۰ میلیونی را اگر با حقوق ماهی ۴ میلیونی یک کارمند بخواهیم بخریم باید ۲۰۰ ماه پس انداز کنیم . که به عبارتی ۱۸ سال . آیا ۱۸ سال بعد قیمت همین است ؟ یکی از دلایل بالای فساد در سیستم اداری از رده های پایین تا ارشد همین مشکلات مالی است .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
1
یعنی واقعا متاسفم همه چی ده برابر میشه ولی حقوقا نیم برابرم نمیشه.....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین