کد خبر: ۶۵۳۶۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴

موافقت سازمان بورس با انتشار هزار میلیارد تومان اوراق رهن ثانویه

سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار هزار میلیارد تومان اوراق رهن ثانویه برای تأمین مالی اعطای تسهیلات بخش مسکن موافقت کرد.
موافقت سازمان بورس با انتشار هزار میلیارد تومان اوراق رهن ثانویه
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک رهنی بانک عامل بخش مسکن را به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز این بانک برای اعطای تسهیلات جدید صادر کرد.

بر اساس اعلام سازمان بورس، مطالبات رهنی مبنای انتشار این اوراق تعداد ۲۴ قسط از ۲۴۳ هزار و ۴۴۹ پرونده تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن است که به نهاد واسط واگذار می‌شوند و سپس با انتشار این اوراق، منابع مالی مورد نیاز بانک مسکن برای اعطای تسهیلات جدید تأمین می‌شود.

این اوراق دو ساله و با نرخ ۱۶ درصد است که اقساط آن هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود.

همچنین، عرضه این اوراق در صورت دریافت مجوز انتشار، از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است بانک عامل بخش مسکن ضامن این اوراق بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده یک شرکت تأمین سرمایه وابسته به همین بانک است. یک شرکت کارگزاری وابسته به بانک مذکور نیز عامل فروش و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین