کد خبر: ۶۵۴۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

پونه بخورید، آرام باشید

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: طبیعت گیاه پونه گرم و خشک است، برای قطع سکسکه مفید بوده و برای رفع آشفتگی و ناراحتی‌های معده مورد استفاده دارد.
پونه بخورید، آرام باشید
آفتاب‌‌نیوز :

محسن پویان با بیان اینکه پونه گیاهی از خانواده نعناع است، اظهار کرد: طعم پونه در ابتدا گرم، گس و تلخ است، اما پس از مدتی در دهان حس خنکی ایجاد می‌کند.

وی افزود: این گیاه دارای بوی مطبوع و قابل تشخیصی است که فضای خانه را مطبوع و حشرات موذی را دور می‌کند و می‌توان آن در گلدان کاشته و در بالکن قرار داد.

این پژوهشگر با بیان اینکه پونه را می‌توان از طریق ریشه تکثیر کرد، تصریح کرد: طبیعت گیاه گرم و خشک است، برای قطع سکسکه مفید است و برای رفع آشفتگی و ناراحتی‌های معده مورد استفاده دارد.

پویان با بیان اینکه برای رفع خارش رحم از این گیاه استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: برای بیماری استسقا و یرقان از آن استفاده می‌شود و مالیدن سوخته شده گیاه نیز برای تقویت لثه‌ها مفید است.

وی با بیان اینکه این گیاه در رایحه درمانی برای رفع حالت غش کاربرد دارد، برگ و گل پونه خاصیت آنتی بیوتیکی دارد، افزود: دم کرده آن برای سرماخوردگی و زکام مفید است، برای تسکین گلودرد مفید بوده و نفخ معده را از بین می‌برد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه این گیاه برای رفع حالت تهوع و بی‌خوابی مفید بوده و تولید صفرا را تحریک می‌کند، افزود: گیاه پونه، تسکین‌دهنده و آرام‌بخش است.

پویان ادامه داد: عصاره پونه در مقابل ویروس تب خال، آنفلوانزا و نیوکاسل فعال است، خون را متوجه پوست می‌کند و برای بی اشتهایی کاربرد دارد.

وی در مورد میزان مصرف، یادآور شد: مقدار مصرف آن روزانه 8 تا 10 گرم به صورت دمنوش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین