کد خبر: ۶۵۴۹۷۳
تعداد نظرات: ۶۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کابوس مسکن و بی‌خیالی مقامات!

"هرکی با قیمت گران مسکن مشکل داره، جمع کنه از ایران بره"

کاربران شبکه اجتماعی توییتر با هشتگ «کابوس مسکن» به بیان نظرات و دغدغه های خود نسبت به تلاطم های اخیر بازار مسکن پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز :

بازار مسکن در سال‌ها و ماه‌های اخیر به شکل افشار گسیخته‌ای رکورد‌های جدیدی از خود به جا می‌گذارد و در این میان بسیاری از هموطنان، مخصوصا جوانان نگران آینده خود و رویای صاحبخانه شدنشان هستند، البته نگرانی آن‌ها بیراه هم نیست چرا که محسن رنانی، اقتصاد دان و پژوهشگر گفته است با حقوق مصوب وزارت کار ۱۳۷ سال زمان برای پس انداز آن جهت خرید مسکن لازم است.

در گزارش بانک مرکزی درخصوص وضعیت بازار مسکن نیز آمده است که نرخ میانگین هر متر مربع خانه مسکونی در تهران، اردیبهشت ماه سال ۹۹ به حدود ۱۷ میلیون تومان یعنی ۳۰ درصد گران‌تر نسبت اردیبهشت سال گذشته رسیده است. این در حالی است که مسکن در سال ۹۷ نیز شاهد رشد قابل توجهی بود.

اما آنچه که ماه‌های اخیر وضعیت بازار را آشفته‌تر کرده است، افزایش سرسام‌آور نرخ اجاره‌بها است به گونه‌ای که طی سه ماهه اخیر، قیمت‌ها به صورت روزمره در حال افزایش است.

درگزارش بانک مرکزی افزایش قیمت اجاره‌بهای مسکن در تهران و سایر شهرها، اردیبهشت ماه امسال نسبت به اردیبهشت ۹۸، به ترتیب ۲۸.۵ و ۳۱.۳ درصد افزایش داشته است.

اخیرا نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک نیز گفته است، تعداد مستاجران حدود ۲ برابر شده است.

با بحرانی شدن وضع مسکن کاربران توییتری با هشتگ «کابوس مسکن» به بیان دغدغه‌ها و برخی روایت‌ها از سختی‌های زندگی در این روز‌ها پرداختند و بسیاری نیز خواستار اعمال مالیات بر واحد‌های مسکونی خالی شدند.

در ادامه برخی از این نظرات را می‌خوانید:

کاربر فاطمه پهلوانی نوشت: ایها الجوانان ما رو ببینید، من و امثال من آینده‌ی نه چندان دور شماییم! مستاجر‌ی با داشتن دو‌پسر جوان و نوجوان و هر سال دست کم ۲۵-۳۰ درصد افزایش اجاره‌خانه.

کاربر هاشم تقی‌زاده هم در توییت خود نوشت: کف رهن و اجاره در تهران ۳۰ میلیون با ماهی ۱/۵ میلیون اجاره است.

دستمزد کارگر دومیلیون هشتصد هزارتومان است. جوان تازه کار با حقوق کارگری الآن بخواد ازدواج کنه باید ماهی ۱/۵ وام ازدواج پرداخت کنه و ۱/۵ اجاره خونه بده. کُلِ دریافتیش رو بایده بده قسط وام و اجاره. چی بخوره؟

ژپی خان نیز توییت کرد: کابوس مسکن ینی خونه‌ای که تا همین چند سال پیش تو فکر خریدنش بودی الان حتی توانایی اجاره کردنش هم نداری!

افزایش چند برابری قیمت مسکن در دو سال اخیر موضوعی است که کاربر توحید لطفی، اینگونه به آن اشاره می‌کند: خیلی وقت بود از قیمت مسکن و اینا خبری نداشتم. آخرین اطلاعی که از قیمت منطقه سکونتمون داشتم به دوسال پیش برمیگرده که متری سه الی چهار میلیون بود؛ و امروز شنیدم همسایمون آپارتمان قدیمی غیر لوکسش رو متری چهارده تومن فروخته؟! یه جوون امیدی به خونه خریدن باید داشته باشه؟!

کاربر طناز نیز با اشاره به تاثیر بحران مسکن بر آمار ازدواج نوشته است: همه از این میگن که آمار ازدواج کم شده، اما کسی نمیگه با وجود کابوس مسکن دیگه کسی جرئت فکر به ازدواج رو نداره.

متین صادقی دیگر کاربر توییتری با اشاره به کرونا می‌گوید: ما بین گیر و گُدار درگیری با کرونا، باید نگران ناخدا‌های مسکن باشیم که زالوصفتانه خون مردم را به گواه حباب بازار میمکند.

فاطمه رشیدی با خطاب قرار دادن وزیر مسکن و شهرسازی که این روز‌ها کمتر در رسانه‌ها ظاهر می‌شود نوشت: آقای وزیر شما که از گفتن جمله "مردم نخرند" خیری ندیدید چرا دوباره از این سیاست پیروی می‌کنید و خودتان تدبیری برای کابوس مسکن نمی‌اندیشید؟

محمد حاتم‌وند، افزایش حاشیه‌نشینی را یکی از پیامد‌های افزایش قیمت مسکن می‌داند و نوشته است است: طبق پیش‌بینی کارشناسان حوزه مسکن سال جاری سختترین سال برای مستاجران خواهد بود. افزایش ۲۰_۳۰ درصدی اجاره بهاء و تشدید شکاف استطاعت خانوار با پرداخت اجاره‌بهاء موجب مهاجرت عده بیشتری با حاشیه کلانشهر‌ها می‌شود. به راستی سهم جوانان از این حاشینه‌نشینی چقدر است؟!

مهدی الیاسی با مطرح کردن سهم برخی بانک‌ها و شرکت‌ها در بحران پیش روی بازار مسکن نوشت: کابوس مسکن رو بانک‌ها، هلدینگ‌ها، خودروساز‌ها و شرکت‌هایی ساختن که عملا ورشکسته هستن و صرفا با جهش قیمت مسکن و با تجدید ارزیابی دارایی‌ها و املاک‌شون، روی کاغذ از ورشکستگی خارج میشن. مِلک و مسکن رو گروگان گرفتن تا ورشکستگی‌شون رو پنهان کنن و ملت باید تاوانش رو بپردازن.

صادق آرامش، اما روایت غم‌انگیزی از توان مالی خود برای اجاره یک‌خانه دارد: با ۳۰‌تومن پیش و ۳تومن اجاره، رومون نمیشه بریم تو مشاور املاک‌ها واسه خونه که یهو بلند نگه: ‌ای آقااا با این پول اینجا خونه گیر نمیاد..

کاربر اورسولا هم نوشته است: بدون اغراق هر شبو هر روز غصه‌ی این رو میخورم که هیچوقت نمیتونم خونه بخرم یا حتی رهن کنم، همه بهم میگن دیوونه‌ای که این موضوع شده بزرگترین دغدغت، اما من نمیتونم بهش فکر نکنمو به بزرگترین کابوسم تبدیل شده.

کاربر ماهان افشار در توییت با چاشنی طنز نوشت: از همین تریبون اعلام می‌کنم هرکی با قیمت مسکن مشکل داره جمع کنه از ایران بره. بره همونجایی که همون رفاه و همون مدل مسکن هستش... دیگه بخاطر قیمت مسکن و عدم توانایی در حتی اجاره اون که نباید وقت گران‌بهای آقای وزیر و نماینده‌های عزیز مجلس رو گرفت.

کاربر علی بهمنی نیز به قیمت مسکن در حاشیه تهران اشاره کرده و نوشته است: این روز‌ها یک جوان برای خانه دار شدن در حاشیه تهران باید حداقل یک میلیارد تومان داشته باشد، جوانی که اگر شاغل باشد حقوقش به ۳ میلیون هم نمی‌رسد.

کاربر حسن علیجانی نیز وزیر مسکن را خطاب قرار داده و از تقاضای اسلامی برای نخریدن مسکن از سوی مردم، اینگونه واکنش نشان داده است: قابل توجه آقای وزیر که میگه مسکن نخرید ارزان میشه باید بگم که ارزان شما واسه خیلی‌ها گرونه.

بهنام اسدزاده به مشکل خانواده‌های دارای فرزند نیز اشاره کرده است، او در توییت خود نوشته: پایان یافتن فصل امتحانات مدارس، شروع کابوس خانواده‌های مستأجر است. سال‌هاست که به دلیل منطقه‌ای کردن مدرسه دانش آموزان بامحل زندگی آنها، خانواده‌های اجاره‌نشین دچار مشکل شده‌اند.

کاربر ابراهیم، رشد قیمت مسکن در اهواز را اینگونه روایت می‌کند: با چه منطقی واحد پنجاه متری توی حاشیه‌ی اهواز از شصت هفتاد تومن رسیده به ١٧٠. چی ریختن پای مسکن اینقد رشدش خوب بوده لعنتی.

علیرضا راییان نیز نرخ رهن یک واحد در خیابان ایران تهران را اینگونه شرح می‌دهد: ۶۰ متر آپارتمان، خیابان ایران , ۲۵ سال ساخت، بدون اسانسور و پارکینگ و... , ۲۰۰ م رهن!

این‌ها بخشی از روایت‌ها با هشتگ کابوس مسکن است که این روز‌ها خواب را از چشمان بسیاری ربوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
64
کسانی رو که به این افزایشها دامن می زنن خدا لعنتشون کنه .... این مردم مستحق این نوع زندگی هستن ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
عزیز من مگر میشود دلار 18 هزار تومان و سکه 8 میلیون باشد و سایر دارایی های مردم ثابت بماند ، مسئولین نظام ما تصور میکنند ارز فقط مال عده ای که سفر خارج می روند نخیر در همه جای دنیا اقتصاد یک کشور به دلار ربط داردو دلار را هم خود دولت و نظام گران میکنند
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
56
پیر شدیم رفت با هدف هایی که آرزو شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
من و شما باید پیر بشیم تا آغازاده ها جوان بمانند.
ناشناس
| Denmark |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
چقدر قشنگ گفتی.
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
15
به بدن انسان توجه كنيد داراي اجزاء مختلفي است كه هر كدام به تنهايي كار خاصي انجام مي دهند ولي دركل تابع يك قانون و منطق هستند به اين مي گويند يك سيستم كل كه داراي تعدادي سيستم جزء است . جامعه و روابط آن اعم از اقتصادي و سياسي و ..... يك سيستم كل است با تعدادي جزء . مسئله مسكن به تنهايي و بدون در نظر گرفتن بقيه اجزاء قابل حل نيست .جذبه بخش مسكن به عنوان يك سرمايه گذاري درآمد زا هميشه وجود داشته است و دقيقا بدليل همين جذبه است كه بالاي صد شغل از كنار اين تجارت بوجود آمده است . در سالهاي اخير شاهد ركود مسكن بوديم كه متعاقب آن آدمهاي زيادي بيكار شدند . وقتي كه قيمت تمام شده مسكن بدليل بالا رفتن بهاي مصالح بالا ميرود طبعا هزينه تعمير و نگهداري آن نيز بالا ميرود . و اجاره بها تابع اين دو عامل است .نمي توانيم از صاحبخانه ها انتظار داشته باشيم كه خانه هايشان را به ضرر دست كسي بدهند . البته اين بدان معني نيست كه هر كسي براي خود نرخ تعيين كند . ولي بدانيد وقتي تعادل در بازار و قيمت ها به صرافي هاي تهران واگذار مي شود و پول ملي هر روز بيشتر از روز قبل افت مي كند در هيچيك از زير بخشهاي اقتصادي جامعه به تعادل پايداري نخواهيم رسيد و دائما بايد منتظر شوك جديدي باشيم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
به صرافی ها ربط ندارد به سیاست خارجی کشور ربط دارد و چون دولت بخاطر سیاست خارجی غلط پول ندارد دلار را برای سال 1399 به قیمت هر دلار 17 هزار تومان بسته تا چرخ کشور بچرخد و سیاست خارجی کشور هم ربطی به آقای رئیس جمهور و دولت ندارد. ظاهرا ملت فهمیم ایران این سیاست خارجی را دوست دارند والا فلانی ها وارد مجلس نمی شدند بهر حال آش همینه بخوای بخور بخوای نخور بیخودی صرافی و دولت و فلانی را متهم نکنید گیر ملت ایران دست سیاست خارجی اش است.
معرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
10
16
دولت‌باید‌به‌خانهای‌خالی‌وکسانی‌که‌بیشش‌از‌یک‌خانه‌دارن‌مالیات‌وضع‌کنه‌تا‌من‌اجاره‌نشین‌بعد‌از‌پنجاه‌سال‌سن‌صاحب‌مسکن‌بشم‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
دلار هم 18 هزار تومان باشد حاجی بد نگذره
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
5
17
فقط خداکمکمون کنه .۱۶ساله ازدواج کردم باسه بچه هنوزنتونستم صاحب خونه شم
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
تعداد بچه ها را که ماشااله تونستی هی زیاد کنی . مرد حسابی مستاجری 3 تا بچه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
سیاست بچه داری تو از همان جایی نشات میگیرد که سیاست خارجی مان نشات می گیرد یا انتظار داری مردم خانه شان را مفتی در اختیارتان قرار بدهند
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
خودت بکنار، با آینده سه آدم دیگه بازی کردی چرا برادر من
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
28
ما که نسل سوخته شدیم رفت هیچکی به داد ما ملت نمی رسه .
خانهبهدوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
15
امروز دیگه توعلم روز دنیا برای ساختن مسکن تیراهن بازی نمیکنند وازپیش ساخته ها باکیفیت بالااستفاده میشود که دربرابر زلزله گرما وسرما مقاومه متاسفانه ماهنوزاندرخم هستیم فکرکنم ده پانزده سال دیگه به این علم برای ساخت برسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
اقتصادت باید درست بشود ربط به این چیزها نداره، وقتی پرایدجانت 90 میلیون باشه مسکن که بسیار با ارزش تر است طبیعی است ارزان است گران نیست.
09368980111
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
16
حالا بگردید سلطان مسکن را پیدا کنید تازه وقتی دستگیرشد تازه اول گرانی مسکن هم مثل سکه خودرو شکر وووووووخواهد بود چه شد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
22
از ماست که برماست.هرچی سرمون بیاد حقمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
12
من میخام بدونم یعنی اینا مردم عادی هستند که دارن می‌خرن یعنی مردم ایران اینقدر پولداران که هرچی مسکن گران‌تر میشه بازم می‌خرن؟؟!!!
مرتضی معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
22
4
دوستان کسانی که به شعار مذاکره و به اصطلاح ازادی رای دادن حقشون باید بیشتر هم کرایه بدند احمدی نژادی که پس از سخنرانیاش قیمت نفت تابشکه ای ۲۰درصد افزایش پیدامیکردواقتدارومسکن مهرو سهام عدالت اورد یادتون رفت ورای ندادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
اتفاقا سیاست خارجی کشورت که احمدی نژادی است باعث شده اقتصاد کشورت اینگونه ویران بشه و دولت برای چرخاندن کشور دلار را 17 هزار تومان بفروشد چون اصلا دلاری در خزانه نیست و در هر جای دنیا اقتصاد ارتباط مستقیم با دلار دارد، قطع رابطه با دنیا و تحریم های فلج کننده این فلاکت ها را هم ندارد
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
6
5
سلام مسکن نیاز ضروری تشکیل خانواده و فرزند اوری هست و به گروگان گرفته شده چرا انرا سهمیه بندی نمیکنند و مالکیت انرا محدود نمیکنن و هر نفر بتواند تعداد محدودی مسکن یا زمین داشته باشد
حححح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
6
با بی تدبیری مسکن را گران کردید طوری که آینده ای برای زندگی جوانان برای مسکن دار شدن وجود ندارد
اتنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
11
سلام از سال ۸۶ تا حالا مستاجرم هر سال از این خونه به اون خونه خسته شدم خدایا چرا صدای ما قشر کارگر را نمیفهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
14
من هر وقت وارد برنامه دیوار قسمت خرید ورهن واجاره مسکن میشم تا چند روز سرم درد میگیره وخواب ندارم اخه با این حقوقها وگرانی و.. خرید خونه که هییییچ. رهن یااجاره هم نمیشه کرد.. آیاصدای مظلومانه مامردم به گوش مسؤلین نمیرسه؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
9
سکوت مسئولین در قبال گرانی مسکن برای همه معما شده است .ماه هیچ موقع پشت ابر نمی مونه دست گناهکاران در این خصوص رو خواهد شد .بنازم به غیرت و عظمت خداوند منان .هم چنان که در مو قعیت کرونایی همه به خاطر مبتلا شدن از همدیگر فرار می کنند بی رحمی ها در خصوص گرانی مسکن به جایی رسیده که یه زمانی از خودشون فرار می کنند .همانا خداوند در کمین گنا هکاران است
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
از تو حرکت از خدا برکت !
اکبرصادقپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
5
.... اون کس که بگه کسی بامسکن مشکل داره میگه بره خارج . غجببببببب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
شوخی کرده به مجری تلوزیون زینب ابوطالبی کنایه زده که چندماه پیش گفته بود هرکه شرایط زندگی تو ایران دوست نداره بره خارج!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
5
4
به خدا اگر قانون محکم باقید فوریت تصویب کنند وموضوع رابه نهادهای امنیتی هم بسپارند ‌انها هم به موضوع ورود کننذ شصت درصد قیمت مسکن ریزش میکند موضوع داره سیاسی میشه تعدادی به خاطر ناتوانی تهیه مسکن دست به خودکشی زده اند
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
10
اخه تا کی یه جوان نباید از زندگیش لذت ببره و دغدغه کار و مسکن را داشته باشه.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
5
این درد مردم نمیفهمند ......
پ.ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
8
خدایا موضوع خرید واجاره مسکن برای مردم کابوس
خواهد شد.دولت که به فکر مردم فقیر نیست خداوند به این مردم کمک کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
6
خیلی واضح است سود بانکی را کاهش دادید به جای رهن صاحب خانه ها کرایه میگیرند و این تاثیر گذاشته بر روی بازارهای دیگر و سیاست غلط را چند بار ازمودن خطاست. بهترین کنترل قیمت مسکن افزایش سود بانکی است به روال قدیم
رحمتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
7
دولت که مثل همیشه خوابه ما هم گه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
5
مالیات کدومه. یعنی هیچ کسی نیست به داد ما مستاجر برسه؟
sh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
4
خب اینایی که میرن مجلس و دولت قبل ورود یه دوره آموزشی براشون بذارید که یه دفه نزنن یه بخش مملکت خراب کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
3
4
با سه تا بچه شوهرم هم کارمند تو یه شهرستان کوچک یه خونه معمولی میگه ۲۳ میلیون ماهی ۹۰۰ ما مستاجرا چکار کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
مگه شما خونه تان ماشین جوجه کشی دارید، در قرن 21 سه تا بچه آنهم با نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
چه خبره سه تا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
منم سه تا دارم. به کسی ربطی نداره. اون موقعی که بچه تون از تنهایی پوکید، حالتون جا میاد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
3
1
این کانال ....مروج گرونی هست کسی نیست جلوشو بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
6
عامل اصلی گرانی مسکن دولت است که هیچ نظارتی ندارد در کشورهای غربی مسکن برخلاف خودرو در سیطره کامل دولت است
ضمنا گرانی زیاد مسکن باعث شده افراد توانایی سرمایه گذاری داخلی نداشته باشند و دلارهایی که باید در چرخه اقتصاد باشد به سمت خرید مسکن در امارات و ترکیه و ... می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
14
4
سلام فقط ازمعنی قران براتون میگم این دنیا زود گذره ،هر چی بی رحمی ،ظلم ،بی عدالتی بیشتر بشه بلا سختر نازل می شه ،همه ی ما اون دنیا در پیشگاه خدا حاضر میشیم ،به اعمالمون رسیدگی میشه ،هر کی گناه بیشتر کرده باشه بیشتر مجازات میشه ،پس فکر آخرتمون باشیم ، به امید اینکه یه روز به این زودی آفا امام زمان بیاد همه ی این ظلم ه سختی ها تمام بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
بیچاره ظریف چه حرفها که نشنید خوب بفرمایید این هم نتیجه اش..........
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
10
برید دلار رو کنترل کنید تا همه چیز بیاد پایین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
4
چرابایدازایران بره چرااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
عزیزم این به شوخی گفته ادای اون مجری تلوزیون درآورده که گفته بود هرکه سبک زندگی سلحشورانه!!! رو دوست نداره از ایران بره(اسم مجری زینب ابوطالبی هست که لندکروزر میلیاردی سوار میشه!!)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
عزیزم شوخی کرده ادای مجری تلوزیون زینب ابوطالبی رو در آورده که گفته بود هرکی سبک زندگی سلحشورانه تو ایران رو دوست نداره بره خاذج زندگی کنه!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
3
خجالت اوره که با کمال پررویی اظهار می کنند میانگین مسکن متری هفده ملیون تومن با حقوق ماهیانه اکثریت جمعیت فعال کشور ماهی دو سه ملیون تومن واقعا اینان با جمعیت اکثریت این کشور زندگی نمی کنند قطعا‌نماینده وپیش برنده افراد وافکار خواص هستند این عین نسل کشی که بصورت نا محسوس وغیر مستقیم داره اتفاق می افته واثر این بی توجهی و عدم مسئولیت در برابر مردم و قانون اساسی متوجه مسئولین مربوطه خواهد بود که باید جواب گو باشند حالا مردم به هر دلیلی اغماز و تحمل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
تو دلار را 1000 تومان بکن مسکن هم متری میشود یک میلیون شک نکن
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
2
والا فقط میگن گرون شده اینم خودمون میدونیم کاش بلد بودن یه فکری کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
10
0
فقط دعا کنید برای ظهور اقا امام زمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
از مرحله پرتی باباخدا شفا بده
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
5
2
اخه خدا خوشش میاد من یه زن سر پرست خانوارم با سه تا بچه مدرسه ای تحت پوشش بهزیستی الان یک سال خونه فامیل داریم زندگی میکنیم پول پیش نداریم با دوتومن کی به من خونه میده چقدر باید کار کنم که. بتونم خرج سه تا بچه واجاره وبقیه چیزا رارو بدم اخه کی قرار به داد مابرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
۳ بچه کمه تا ۷ تا جا داره !!
مهناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
4
2
سه فرزند دارم درشهرستان زندگی میکنم صاحب خونه جوابم کرده هرجامیرم واسه خونه باید بیشتر از 10میلیون داشته باشم من یک تومن هم ندارم اگه وسایلمو صاحبخونه بیرون بریزه حتی بااین بیماری لاعلاج کرونا نمیشه درخیابون زندگی کردشماروبخدا مسولینی که شعارهاتون قشنگه اما عمل به اون شعارها درخیالات اتفاق میفته کی قراره بدادما برسید چطورمیشه نسل اینده رو وقتی حداقل امکانات یعنی سرپناه ندارن تربیت کرد وبرای اینده ساخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
سعی کن بیشتر بچه بیاری تا زندگی مرفه تری در آینده داسته باشی!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
2
اونایی که گرانی مسکن را به دلار ربط میدن باید بگم که قیمت دلار از سال 76 که دلار 900 تومان بود تا الان بیست برابر شده 18000 تومان ولی آپارتمان جنت آباد من سال 76 خریدم نوساز 74 متری 11 میلیون الان نوساز آنجا متری 27 میلیونه یعنی 74 متری نزدیک 2 میلیارد یعنی 200 برابر این اصلا با چه منطقی جور درمیاد عزیز من همش دلال بازیه و دزدی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
1
فعلا مسئولان از جیب مردم شعار بدهند ،تا خودشان ومردم نابود شوند انشاءالله!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
1
0
گرانی مسکن دو علت دارد اول حرص و طمع بسازبفروشها که انتظار سود بالای پنجاه درصد برای یک واحد مسکونی دارند در حالی که سود ساخت و ساز در کشورهای دیگر کمتر از یک درصد است.عامل دوم هرج و مرج و بی پولی شهرداری ها است که مرتبا به بهانه های مختلف عوارض عجیب و غریبی را از سازنده ها میگیرند که خود این موضوع بهانه بسیار خوبی برای سازندگان است که قیمت ها را بالا ببرند.نکته جالب در مورد قبمت گذاری ملک توسط سازندگان اینست که ملکی را که فرضا سال پیش ساخته اند به بهانه افزایش هزینه ها با قیمت جدید میفروشند و خوشبختانه کسی هم کاری به کارشان ندارد.بنده خودم در یک مورد شاهد سود ۱۲ میلیارد تومانی مازاد یک سازنده از یک مجتمع ۱۶ واحده بودم
حالا اگر شمای کارمند یا کارگر مبلغ ناچیزی در حد یک میلیون تومان پاداش گرفتید ابتدا مالیات آنرا کسر میکنند.
مسیحا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
3
میشه بگین کجا بریم از گرانی خونه اینجا وطن ماست .وقتی دولت ما به ما نمی‌رسه و بی خونه و دربه‌در هستیم انتظار دارین دولت یک کشور دیگه به ما خونه بدن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
خوب الحمد الله مشکل مسکن هم ک با همین گزارش حل شد
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
هر کسی که مسبب گرانی مسکن هست. گناهکار است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
دولت هر چه سریعتر وفوری جلوی گرانی مسکن رو بگیرد.هر کسی که مدیرت آن دست او هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
از بچگی کار کردم حالا هم که بازنشسته شدم نه خونه دارم نه ماشین و نه زندگی نفهمیدم عمرم چگونه گذشت حالا هم که پیر شدم هزار درد و مرض دارم ناگفتنی خوشابحال آنان که مردند و این روزها رو ندیدند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
0
وای به حال مسئولی که خود در رفاه و مردم در فقر و بدبختی هستن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین