کد خبر: ۶۵۵۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶

بولتون: ترامپ به چیزی جز انتخاب مجدد فکر نمی‌کند

کتاب خاطرات جدید جان بولتون بر اساس گفته ناشرش قرار است به ترسیم تصویری از "آشوب" در کاخ سفید و رئیس جمهوری که به هیچ چیز به جز پیروزی مجددش در انتخابات ریاست جمهوری فکر نمی‌کند بپردازد.
بولتون: ترامپ به چیزی جز انتخاب مجدد فکر نمی‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه دیلی میل گزارش می دهد، در این کتاب "تخلف" بیشتر مربوط به تعاملات این رئیس جمهور آمریکا در قبال اوکراین که فرآیند استیضاحش را در کنگره رقم زد مطرح خواهد می‌کند.

بر اساس این گزارش بولتون می نویسد: ترامپ شخصی است که برایش پیروزی مجدد در انتخابات تنها چیز مهم است.

اگرچه دموکراتها استیضاح ترامپ را صرفا بر مبنای عملکرد وی در قبال اوکراین به جریان انداختند اما بولتون بر اساس یک بخش منتشر شده از کتابش، به شرح "قانون شکنی‌های دیگر مشابه با پرونده اوکراین در طیف کامل سیاست خارجی ترامپ" می‌پردازد.

او می نویسد که مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل متمرکز کردن فرآیند استیضاح ترامپ به قضیه اوکراین دچار سوءعملکرد شد.

بولتون برای انتشار کتابش قراردادی دو میلیون دلاری را با سایمون اند شوستر امضا کرده است. این کتاب که بسیاری انتظار انتشارش را می‌کشند، قرار است یک کتاب افشاگر باشد که توصیفهای بیشتری از وجود آشوب در دولت ترامپ علاوه بر روایتهای کسانی دیگری همچون جیمز کومی، مدیر سابق اف.بی.آی، اوماروسا مانیگو، مشاور سابق ترامپ و مایکل وولف نویسنده، مطرح کند.

در زمان جاری بودن فرآیند استیضاح ترامپ، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا تلاش کرد بولتون را برای ایراد شهادت در این فرآیند احضار کند و بولتون با این کار مخالفت کرد. برخی دموکراتها بولتون را متهم کردند به اینکه با این مخالفتش به دنبال حفظ محتواهای کتابش بوده است.

بر اساس گزارش پایگاه آکسیوس، کتاب خاطرات بولتون قرار است مطالبی فراتر از کمپین اعمال فشار دولت ترامپ به اوکراین برای تحقیقات درباره خانواده بایدن رفته و شامل تخلفات این رئیس جمهور آمریکا در قبال کشورهای دیگر نیز بشود.

بولتون همچنین به ترامپ به خاطر تلاش برای مهار قابلیتش برای منتشر کردن این کتاب حمله کرده است.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید خود را برای انتشار اطلاعات مخرب در این کتاب آماده می‌کند.

یک تکه متن مربوط به بخش آخر کتاب که در پشت جلد آن قرار دارد،‌ موضع مبارزه‌طلبانه بولتون را نشان می دهد.

او می نویسد: انگار که استیضاح کافی نبوده و من همچنین خودم را رویارو با چالش دشوار مبارزه با رئیس جمهوری که مصمم به جلوگیری از انتشار کتابی درباره تجربه‌های من در کاخ سفید است، می‌بینم.

او اظهار داشته است: "ترامپ مطابق معمول رفتار کرده و دستور به ضبط و توقیف اسناد شخصی و دیگر اسناد غیرمحرمانه مشاوران من به رغم درخواستهای متعدد آنها برای بازگرداندنشان داد؛ مانع فعالیت حساب من در توئیتر شد و تهدیدهای عیان برای سانسور کردن مطرح کرد. بنا براین واکنش او دربردارنده بدجنسی و مغایرت با قانون اساسی هستند. واکنش و پاسخ من چه بود؟ بچرخ تا بچرخیم!"

بولتون در این کتاب دونالد ترامپ را متهم به تمایل برای به خطر انداختن یا تضعیف آمریکا صرفا برای پیروزی مجددش در انتخابات ریاست جمهوری کرده و گفت، که او از بابت تخلفاتی فراتر از پرونده اوکراین شایسته استیضاح بوده است. این کتاب بولتون قرار است اواخر ماه جاری میلادی منتشر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین