کد خبر: ۶۵۸۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

کرونا مهمانی ناخوانده در مجالس عروسی و عزا

در روزهای نخست شیوع کرونا، ترس‌ از کرونا سبب شد تا اقدامات پیشگیرانه و رعایت نکات بهداشتی آنقدر زیاد شود که مسئولان هشدار دادند وسواس بیش از حد هم به خرج ندهید اما پس از مدتی، بی توجهی ها و سهل انگاری ها، زیاد و آیین های عروسی و ختم به یکی از کانون های اصلی شیوع این ویروس تبدیل شد.
آفتاب‌‌نیوز :

مسئولان بهداشت و درمان، همواره در اخبار مختلف هشدار داده اند که چندین نفر به سبب حضور در مراسمات و دورهمی ها در استان های کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند اما برخی از مردم هنوز این هشدارها را جدی نگرفته اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برپایی مجالس عروسی و عزا نقطه آسیب کهگیلویه و بویراحمد در برابر کروناست، گفت: بازگشایی و فعالیت تالارهای پذیرایی منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و تایید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان است.

کرونا مهمانی ناخوانده در مجالس عروسی و عزا

حسین کلانتری افزود: هیچ گونه فراخوان و پیامکی در خصوص برگزاری مراسم تشییع، خاکسپاری و ترحیم صادر نشود و این آئین ها با حضور حداقل افراد و حفظ فاصله اجتماعی برگزار شود.

وی تاکید کرد: مسئول رعایت پروتکل های بهداشتی و دستور العمل های ابلاغی در تمامی سازمان ها مقام ارشد آن نهاد است و یک تیم میزان و نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی استان را رصد می کنند.

کلانتری عنوان کرد: کارکنان دستگاه‌ ها به هیچ عنوان بدون ماسک اجازه ورود به محل کار خود را ندارند و مراجعه کنندگان باید هنگام ورود به هر نهادی از ماسک استفاده کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بر اساس آخرین مصوبات این دانشگاه در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، مقرر شده برپایی هر مراسمی در استان با اعمال محدودیت و با تایید بخشدار و فرماندار آن منطقه در این استان برگزار شود.

پرویز یزدان پناه اظهار داشت: ظرفیت های مشخص شده ای نیز برای تالارهای عروسی در این استان تعیین شده است که با حضور ناظر بهداشتی و رعایت پروتکل ها مجوز برای برگزاری این جشن ها صادر خواهد شد.

وی افزود: چنانچه نکات بهداشتی در مراسمات جشن و عزا رعایت نشود، با صاحبان مجالس و مراسم ها در این استان برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زنگ خطر کرونا در استان به صدا درآمده است و تلاش می شود کاستی های موجود در حوزه درمانی استان رفع شوند.

یزدان پناه عنوان کرد: تعداد بیماران کرونایی در استان افزایش سه برابری داشته است و بدون شک افزایش این حجم از بیماران نیاز به بستری و خدمات بیمارستانی را بیشتر خواهد کرد.

وی افزود: سیر صعودی کرونا در استان همچون روزهای گذشته ادامه داشته و روزانه بر تعداد مبتلایان افزوده می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش دمای محیط تاثیری بر کاهش بیماری یا تضعیف آن نخواهد داشت و ضروری است مردم به دستورالعمل های بهداشتی توجه جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: شست و شوی مکرر و صحیح دست ها، استفاده از ماسک ،رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه مراسمات ختم و جشن های عروسی، مسافرت نرفتن به شهرها و استان های مجاور و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در موسسات ، ادارات و فروشگاه ها در کاهش و کنترل بیماری تاثیر چشم گیری خواهد داشت.

روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، اضطراب ناشی از ابتلا به این بیماری، دامن خیلی از افراد جامعه را گرفت اما رفته رفته رفتار مردم با کرونا عادی شد و بدون ماسک، دستکش و عدم رعایت فاصله اجتماعی در مراسمات، مراکز خرید پر تجمع، بازار، دورهمی ها و موارد مشابه حضور می یابند.

چنانچه نسبت به رعایت الزامات و پروتکل های بهداشتی غفلت کنیم، ممکن است شاهد طغیان بیماری در استان مان باشیم و خسارت هایی را متحمل شویم که جبران ناپذیر است.

در تازه ترین آمار ها از قول سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،تاکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه اظهار داشت : در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۰ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۳۵ مورد بستری شدند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۰۴۹نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای خوزستان، کردستان، آذربایجان های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استانهای سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین