کد خبر: ۶۶۰۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸

بخور نخورهای بیماران "کرونایی"

کرونا حالا بعد از گذشت چندماه شکل‌های جدید به خود گرفته، یک بار به شکل بیماری تنفسی، یک بار به شکل مسمومیت غذایی و در برخی موارد به شکل بیماری‌های قلبی ومغزی خود را نشان می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به اهمیت تغذیه در درمان بیماریهای مختلف، اهمیت این موضوع در بیماران کرونایی هم انکارناپذیر است و این بیماران باید با توجه به نوع علائم بیماری خود تغذیه مناسبی داشته باشند.

علی اشرف رشیدی کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به نقش موثر تغذیه در تمام بیماریها، گفت: تغذیه عامل مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن است و در همین راستا افراد چه قبل از بیماری و چه در دوران بیماری باید توجه ویژه ای به تغذیه خود داشته باشند.

بخور نخورهای بیماران

وی افزود: در بحث بیماری کرونا هم توصیه بر این است که افراد پیش از ابتلا به این بیماری با تغذیه مناسب و استفاده از مواد مغذی سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و احتمال ابتلا به این بیماری را پایین بیاورند.

رشیدی تصریح کرد: مبتلایان کرونا هم باید در طول مدت بیماری بسته به علائم آن تغذیه مناسبی داشته باشند، در دسته ای از مبتلایان علائم بیماری به شکل اسهال و استفراغ بروز پیدا می کند و این بیماران باید مصرف مایعات را افزایش دهند. این دسته از بیماران غذاهایی مانند سوپ، فرنی و شیربرنج را بیشتر مصرف کرده و از آبمیوه ها و سایر مایعات در حجم بالا استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که بیمار علامت اسهال دارد، بسیاری الکترولیت‌های بدن هم با آن دفع می شود و در این شرایط سلامت فرد به خطر می‌افتد و این امر می‌طلبد مصرف مایعات و غذاهای انرژی زا همراه با ویتامین‌ها و مواد مغذی تا حد زیادی در برنامه غذایی بیماران افزایش یابد.

این کارشناس ارشد تغذیه به سختی‌های تغذیه بیماران کرونایی مبتلا به اختلال حس بویایی و چشایی اشاره و تصریح کرد: این بیماران بطور معمول به دلیل از دست دادن این دو حس، میل چندانی به غذا ندارند و این امر می‌تواند ایمنی و سلامت بدن آنها را به خطر بیندازد.

وی افزود: این بیماران باید با وجود نداشتن اشتها، غذا بخورند و باید همراه با غذا حجم بالایی هم مایعات و مواد مغذی مصرف کنند تا سیستم ایمنی بدن آنها کارایی لازم را داشته باشد.

رشیدی با بیان اینکه عمده بیماران کرونایی دچار علائم تنفسی و گلودرد و سرفه هستند، گفت: برای این دسته از بیماران استفاده از مایعات گرم بسیار توصیه می شود. همچنین این دسته از بیماران باید از مصرف غذاهای سرخ شده پرهیز کرده و غذاها را بصورت آب‌پز میل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین