کد خبر: ۶۶۳۶۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۷ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۶۶۷ بیمار و ۲۳۵ فوتی جدید

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۳۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین وضعیت مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۷ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۶۶۷ بیمار و ۲۳۵ فوتی جدید

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۵۷ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون دو میلیون و ۳۸۰ هزار و ۱۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی اظهار کرد: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: متاسفانه طبق آخرین اطلاعات آماری این هفته سه استان به استان‌های قرمز اضافه شده و در حال حاضر ۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در وضعیت هشدار قرار دارند. استان تهران به عنوان پرجمعیت‌ترین و پرترددترین استان برای اولین بار در وضعیت قرمز قرار گرفت که امیدواریم اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تهران جدی گرفته شود. موارد بستری روزانه در کشور به دوران اوج پیک بیماری در اسفند ۹۸ نزدیک شده و وضعیت شیوع بیماری در جهان و ایران نگران کننده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۴۰ هزار نفر در دنیا بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند و همه گیری در جهان در حال شتاب است و موارد ابتلا در ۶ هفته گذشته تقریبا دو برابر شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: اگر کشوری عملکرد موثرتری در کنترل بیماری داشته، مرهون همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است. خواهش ما این است که با رعایت فاصله گذاری فیزیکی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک‌ها برای همه سن‌ها، حافظ خود و خانواده‌تان در برابر بیماری باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
3
تازه بزار مناسبت های پیش رو بگذره . رکورد های بزرگی در راه است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین