کد خبر: ۶۶۴۶۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۱۳ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۵۹۸ بیمار و ۲۱۵ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۱۳ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۵۹۸ بیمار و ۲۱۵ فوتی جدید

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۷۰ هزار و ۲۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون دو میلیون و ۵۳۴ هزار و ۶۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری بیان کرد: اکنون ۱۴ استان در وضعیت قرمز و ۱۲ استان در وضعیت هشدار قرار دارند. با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تلاش مردم در رعایت پروتکل‌ها و تلاش مسئولان استانی و همکاران بهداشت و درمان، استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در وضعیت بهتری قرار گرفته‌اند. البته این موضوع نباید باعث ایجاد خطر عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود.

وی افزود: استان‌های فارس، ایلام، لرستان و هرمزگان از وضعیت قرمز به هشدار تبدیل یافته و به لطف همکاری مردم این استان‌ها و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان و مسئولان استانی، موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستان‌ها روند کاهشی داشته و موجب شده تعدادی از شهرستان‌های این استان‌ها از وضعیت قرمز خارج شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان‌های مرکزی، گیلان و یزد از هشدار به قرمز تبدیل یافته و موارد ابتلا و بستری در این استان‌ها افزایش یافته و از مردم این استان‌ها می‌خواهیم با جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک کمک کنند که در هفته‌های آتی شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری در این استان‌ها باشیم. از همه مردم نیز می‌خواهیم که از سفر غیرضروری به این استان‌ها خودداری کنند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: حتی اگر ده درصد دیگر به استفاده از ماسک در کشور اضافه شود، تاثیر چشم‌گیر آن را در کاهش موارد ابتلا و بستری و فوت در هفته‌های آتی را شاهد خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
1
0
چرا باشگاه ها و اماکن ورزشی تهران تعطیلن و شهرهای قرمز دیگر باز؟
چرا دوسوم کارمندان در تهران حضور دارند و قرمزهای دیگر همه حضور؟
نتیجه بگیریم که جان بعضی هموطنان محترم تر است؟عجیبه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین