کد خبر: ۶۶۴۹۸۴
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
تسلیم شدن در برابر دشمن خواست ملت ما نیست

روحانی: هفته آینده گشایشی در اقتصاد کشور به وجود خواهد آمد/ شرایط کشور بهتر از گذشته است

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اگر واقعیت‌ها را زیر خنجر تحریف ذبح نکنیم موفق خواهیم شد، گفت: تحریم شمشیر دشمن است و اگر بتوانیم شمشیر دشمن را خواهیم شکست. اما باید همدیگر را یاری کنیم و به سمت مطلوب حرکت کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت با تبریک ولادت امام هادی (ع) و عید غدیر خم گفت: عید غدیر خم را در پیش رو داریم که از اعیاد بزرگ ما، عیدالله اکبر و اعظم است، عید ولایت، حکومت، سیاست و مردم‌سالاری است. پیامبر موضوع حکومت را در جمع بزرگ مردمی که حاجیان از حج بازمی‌گشتند و آن‌هم در حجه‌الوداع که از پیش اعلام کرده بود که‌آخرین حج اوست. اینها همه برای آن است که اهمیت مسئله برای تمامی مسلمانان مطرح شود و آن اعلام فرمان قاطع الهی بود.

وی با بیان اینکه پیامبر موضوع را در حضور جمعیت عظیم مطرح کرد و گفت هرکس اینجا است آن را به دیگران هم ابلاغ کند، اظهار داشت: در دین اسلام، سیاست از حکومت جدا نیست و حکومت از دین جدا نیست. فعالیت‌های اجتماعی از فعالیت‌های اخلاقی و معنوی جدا نیست و ان‌شاالله همه بتوانیم راه و مسیر ولایت اهل بیت را به خوبی اجرا کنیم.

روحانی: هفته آینده گشایشی در اقتصاد کشور به وجود خواهد آمد| شرایط کشور بهتر از گذشته است

رییس‌ جمهور با اشاره به سالروز فرمان صدور مشروطیت تصریح کرد: ۱۱۴ سال از مشروطه گذشته و ایران پیشگام در مردم‌سالاری و تاسیس در مجلس شورا و پارلمان در منطقه است و قبل از آنکه در منطقه کسی مجلس و صندوق آرایی داشته باشد، ۱۱۴ سال قبل فرمان مشروطیت صادر شد و مجلس کار خود را آغاز کرد. ملت ما در این مدت البته افتان و خیزان روزهای سختی را تا پیروزی انقلاب اسلامی با وجود آنکه حکومت به ظاهر مشروطه بود و ما قانون اساسی و مجلس شورا داشتیم، متاسفانه بیشتر اوقات مجلس به نام مشروطیت گذشت و مشروعیت‌ آن هم بعد از مدتی از دست رفت و در عمل (مشروطیت) کمتر بود.

انقلاب اسلامی مشروطیت را تکمیل کرد

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مشروطیت را تکمیل کرد، خاطرنشان کرد: ما امروز راه انقلاب مشروطه را ادامه دادیم و امروز مردم‌سالاری دینی را شاهد هستیم. همه بدانیم تا به صندوق انتخابات و آرای مردم احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی به ما صدمه نمی‌زند. وقتی حکومت ما منتخب مردم است، دولت و مجلس و بقیه ارکان حکومت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود، معنی ندارد کسی از جایی و از کاخی آن سوی دنیا، برای پایان حکومت مردم در ایران و برای اغتشاش تصمیم بگیرد. اینها حرف‌های کهنه و بی‌اساس است.

رییس جمهوری تصریح کرد: تا روزی که صندوق و انتخابات هست، ایران با این قدرت می‌ماند. البته می‌توانند ما را اذیت کنند اما در عین حال نمی‌توانند اصل حکومت مردم‌سالار را از مردم بگیرند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وارد آخرین سال خدمت به مردم شدیم، اظهار داشت: هشت سال خدا به ما برای خدمت به مردم توفیق داد. از این هشت سال هفت سال تمام شد ان شا الله خداوند به ما توفیق بدهد که یک سال باقیمانده از دولت را هم خادم مردم باشیم. بسیار افتخارآمیز است که خداوند به ما توفیق دهد که بتوانیم گرهی را از زندگی مردم باز کنیم. اگر بتوانیم گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم، بسا سعادت؛ هر چند سخت باشد. ولی اگر خدای ناکرده نتوانیم مشکلی را حل کنیم، ‌معمولا حکومت کردن اختیار داشتن وزر و وبال زیادی دارد و انسان باید در پیشگاه خداوند جواب بدهد مگر اینکه کار خیرش آنقدر زیاد باشد که کفران‌ آن اشتباهاتش شود.

رییس جمهوری با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در قسمت دوم سخنرانی ایشان بحث سیاسی و اجتماعی و شرایط کشور بود که بسیار مهم بود. ‌ایشان غیر از بحث کرونا، دو مشکل مهم را مطرح کردند؛ مشکل تحریم و تحریف. تحریم بسیار رنج‌آور است ولی تحریف درد آور است. تحریم را دشمن را انجام می‌دهد و ما آثار آن را لمس می کنیم. تحریف را گاهی دشمن انجام می‌دهد و گاهی متاسفانه در درون کشور رخ می دهد که دردناک‌تر است.

وی اضافه کرد: اینکه ما در میدان جنگ در برابر دشمنان باشیم و یک نفر دیگر بیرون از میدان جنگ به زخمی که ما در جنگ با دشمن بر بدن ما نشسته است،دردناک است. آیا در میدان جنگ کسی می‌آید به نیروی خودی لبخند زده و بگوید دست خونی خود را نگاه کن؟ این ‌آدم درک نمی‌کند که سرباز در میدان جنگ است و با دشمن می جنگد و میدان جنگ زخم ‌و درد و مسائل زیادی دارد.

اگر حاضر به تسلیم نیستیم باید مقاومت کنیم

روحانی گفت: اگر می‌خواهیم با دشمن نجنگیم و اگر می‌خواهیم در برابر دشمن تسلیم شویم بحث دیگری است. نه ملت ما و نه زنان و نه مردان و نه جوانان ما هیچ کس حاضر به تسلیم نیست اگر حاضر به تسلیم نیستیم که نباید هم باشیم و باید مقاومت کنیم زخم هم برمی‌داریم مشکلات هم پیش پای ما ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز می بینیم در شرایطی که کشورهایی هیچ تحریمی ندارند و دشمنی اینچنین هم ندارند، از نظر رشد اقتصادی ۳۰ درصد کاهش داشتند و بعضی از کشورها با ۱۲ درصد کاهش دارند و اقتصاد جهانی در مجموع دچار ۵ درصد کاهش است.

رییس دولت دوازدهم گفت: من معتقدم اگر تا پایان سال ۹۹ همه با تمام توان راه را ادامه دهیم، ‌شاید بتوانیم منفی نباشیم البته خیلی سال سختی است. یعنی ۵ درصد منفی، ۱۲ درصد و یا ۳۰ درصد منفی حتما این چنین نخواهد بود. ما علیرغم اینکه تحریم و فشار شرایط بهتری داریم.

بعضی‌ها می‌خواهند تحریم را نبینند

روحانی یادآورشد: خیلی مهم است که ما تحریم را ببینیم. بعضی می‌خواهند تحریم را نبینند و می‌گویند دولت چه کار کرده و یا چرا آن کار را نکرده. مهم است که ببینیم دولت در چه وضعیتی تلاش می‌کند. میدان را تشخیص بدهیم. ‌آیا در میدان جنگ این دولت تلاش می‌کند یا در یک بیابان سبز مشغول استراحت است واقعیت را ببینیم.

رییس جمهوری گفت: ما وقتی آمدیم دولت را به عهده گرفتیم در شرایط تحریمی بسیار سخت، اولین هدفی که به مردم اعلام کردیم گفتیم می‌خواهیم تحریم را بشکنیم. در تحریم دو کار باید انجام داد، یکی اینکه باید تحریم را بشکنیم، نابود کنیم و از بین ببریم و باید دست تحریم کننده را بِبُریم. این اولین وظیفه ما است.

وی اظهارداشت: ما که نباید بایستیم و دشمن شمشیر بزند دست و پایمان زخمی شود، اینگونه نیست، ما باید در برابر تحریم‌کننده بایستیم. ما توانستیم تحریم را به صورت موقت در دولت یازدهم ظرف ۱۰۰ روز بشکنیم. این یکی از افتخارات دولت یازدهم است که ظرف ۱۰۰ روز به یک توافق کوتاه‌مدت رسید و بعد از ۱۰ سال تحریم برای اولین بار شکست. البته این ۱۰ سال تحریم شاید کمی بیشتر یا کمتر بود ولی لااقل از سال ۸۵ ما وارد یک تحریم روشن شده بودیم و تا سال ۹۲، حدود ۷ سال ما در تحریم بودیم و برای اولین بار ما بعد از این ۷ سال این تحریم را شکستیم.

روحانی ادامه داد: بعد از اینکه تحریم را شکستیم، رفتیم تا تحریم بالاتر را بشکنیم. یعنی ما به دنبال توافق دائم رفتیم و رفتیم که تحریم را بهتر بشکنیم. تقریبا ۲ سال کار کردیم. از زمستان سال ۹۲ وارد این دور شدیم و در زمستان ۹۴ ما تقریبا از تحریم خارج شدیم و ضربه دوم را به تحریم زدیم. دوسال دوران تنفس کشور بود، یعنی تحریم‌ها دیگر به آن شدت نبود، گرچه آنهایی که توافق را امضا کرده بودند ۱۰۰ درصد به توافق عمل نکردند و در جاهایی نیز بر خلاف عهد خود عمل کردند.

رییس جمهوری افزود: پس از تحریم، توانستیم به طور معمول نفت و سایر کالاهای خود را به راحتی بفروشیم و بانک هم می‌توانستند فعالیت خود را داشته باشند، در حال آماده شدن برای اخذ اعتبار از کشورهای مختلف بودیم و کشورهای متعددی هم برای سرمایه گذاری در ایران صف بسته بودند، که این مرحله هم دو سال طول کشید.

وی بیان کرد: دو سال مذاکره کردیم و دو سال دوران تنفس بود تا اینکه به دوران این افراد ناشی که در کاخ سفید روی کار آمدند رسیدیم، برخی دیگر از آنها نیز که مطالبی نوشته و منتشر کردند که می‌توانید آنها را بخوانید همه فکرشان این بود که تحریم شدید برای ایران درست کنند تا نظام وجود نداشته نباشد.

روحانی اظهار داشت: گاهی آمریکایی‌ها می گفتند که می‌خواهند نظام نباشد، اما هیچ گاه کاخ سفید به این صراحت نگفته بود که «تحریم شدیدی را آغاز کرده اند، تا نظام جمهوری اسلامی را زمین بزنند و این نظام در ۲۲ بهمن جشن پیروزی نخواهد داشت»؛ هیچ وقت به این صراحت نگفته بودند که «در سال ۹۷ گفته بودند در جشن پیروزی چهلمین سال انقلاب نخواهند داشت و ما ۲۲ بهمن به ایران بر می گردیم».

رییس دولت تدبیر و امید گفت: اگر چرتکه بزنیم و یا با ماشین حساب محاسبه شود شاید محاسبه آنها هم درست بود؛ زیرا کشوری که از هر طرف در محاصره قرار می‌گیرد و هر کسی می خواهد با آنها معامله کند آن را تحریم می‌کنند، از طرفی دوستان ایران هم جرات نمی کنند به سمت ایران بیاییند و دشمنان هم به شدت دشمنی می‌کنند، این کشور چگونه اداره خواهد شد؟ و چگونه می‌توان این کشور را یکی دو ماه و یا چند ماه اداره کرد.

رییس جمهوری گفت: یکی از روسای جمهوری اروپایی در مهر ماه سال ۹۷ به من گفت که «ترامپ در ملاقات به من گفت که شما اروپایی‌ها فقط سه ماه صبر کنید جمهوری اسلامی ایران دیگر وجود نخواهد داشت» که من همان جا خندیدم و به وی گفتم که تا سه ماه آینده ما و شما خواهیم بود و همدیگر را خواهیم دید؛ سال بعد از آن همان رییس جمهوری آن کشور را در نیویورک ملاقات کردم و به وی یادآوری کردم و او خندید و گفت یادم هست که رییس جمهوری آمریکا چه حرفی می‌زد.

آمریکایی‌ها بازیچه شدند

روحانی اضافه کرد: آمریکایی‌ها با این سخنان خودشان بازیچه شدند، آنها به میدان آمدند تا نظام را بشکنند، باید ببینید که دشمن به دنبال چه بوده است و ما اکنون در کجا قرار داریم؛ آمریکایی می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۷ نباشد، مردم سالاری دینی وجود نداشته باشد و بر کشور ما ملسط شوند.

وی تصریح کرد: دشمن قصد داشت نظامی را در این کشور حاکم کند که باز هم نوکر آمریکا باشند، اما ما امروز قوی تراز دیروز هستیم که خداوند با عنایت خود برای این ملت آفریده است و گرنه هیچ‌کس نمی‌توانست در این دو نیم تا سه سال که از تحریم شدید گذشته تحمل کند و شرایط ما بهتر از گذشته است.

رییس‌جمهوری اضافه کرد: امروز وزیر راه خیلی راحت اعلام می‌کند ما علاوه بر آزادراه‌هایی که ساخته‌ایم تا پایان دولت ۵۱۸ کیلومتر آزادراه تحویل ملت ایران داده می‌شود. ما امروز در شرایطی هستیم که وزیر راه اعلام می‌کندغیر از خطوط راه آهن همدان، کرمانشاه، ارومیه، رشت و... که افتتاح شده اند تا پایان این دولت ۱۴۰۰ کیلومتر راه آهن دیگر هم افتتاح می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه ما امروز قوی‌تر شده‌ایم، اظهار داشت: پتروشیمی، فولاد، آب، تصفیه‌خانه‌ها و بورس و... ما نشان می‌دهد، قوی‌تر شده و ایستاده‌ایم. از مقام معظم رهبری هم تشکر می‌کنم که با بیان صریحی تاکید کردند برابر تحریم ایستاده و مقابل تحریف هم مقابله می‌کنیم. تحریفی که بدتر از تحریم است.

وی با انتقاد از برخی بدبینی‌ها و تحریف‌ها تصریح کرد: چرا چیزهایی که درست شده است را نمی‌گویید. ۸۰ درصد مساله درست شده در تحریم را نمی‌گویند اما ۲۰ درصد باقی مانده را می‌گویند. نمی‌گویند که در این شرایط تحریمی چه اقداماتی شده است هرچند که موضوعاتی هم باقی مانده است.

رییس‌جمهور ادامه داد: اشکال بزرگی در جمهوری اسلامی ایران داریم و آن، این است که تاریخ انتخابات را داریم ولی پایان آن را نمی‌توان اعلام کرد. وزیر کشور تاریخی را اعلام می‌کند انتخابات شروع می‌شود اما پایان ندارد و همان طور دعوا و رقابت انتخاباتی ادامه می‌یابد.

روحانی با بیان اینکه انتخابات دوره دارد، خاطرنشان کرد: روزی که منتخب اعلام شد، پایان انتخابات است و دیگر رقابت و دعوا نداریم. در دوره انتخابات همه حرف‌هایی می زنند دوره انتخابات است و قابل قبول و قابل گذشت است، اما پایان انتخابات را اعلام نمی‌کنیم. انتخابات تمام شد. بیایید با یکدیگر کار کنیم.

اگر کسی فکر می کند دولت به تنهایی می‌تواند تمام مشکلات نظام را حل کند، دقیق نیست

وی با بیان اینکه اگر کسی فکر می‌کند دولت به تنهایی تمام مشکلات نظام را حل کند، این تصور دقیق نیست، ابراز داشت: دولت می‌تواند حل کند به شرطی که مجلس، قوه قضاییه، نیروهای مسلح و صداوسیما کنارش باشند. دشمن که برای نابودی دولت نیامده، برای نابودی نظام آمده است پس همه باید در کنار هم قرار بگیریم.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بیایید در کنار تحریم، تحریف درست نکنیم، اگر هم دشمن تحریفی را درست می‌کند، ما آن را درست وبیان نکنیم. اشکال از تحریم آمریکاست، آن را نمی‌بینند و اشکال را جای دیگر مطرح می‌کنند اشکال تحریم را باید ببینیم و علت تحریم، شرایط تحریم و شرایط اقدامات منفی و مثبت را ببینیم.

اگر واقعیت‌ها را زیر خنجر تحریف ذبح نکنیم، موفق خواهیم شد

روحانی با بیان اینکه ما قادریم تحریم را بشکنیم به شرط آنکه تحریف را اول بشکنیم، یادآور شد: اگر تحریف را نشکنیم و سخنان ناروا و قضاوت‌های ناروا مطرح شود، ذهن مردم مشغول شود، شادابی مردم از آنها گرفته و آنها را مایوس و نگران کنیم، ما موفق نمی‌شویم.

وی با بیان اینکه اگر واقعیت‌ها را زیر خنجر تحریف ذبح نکنیم، موفق خواهیم شد، عنوان شد: البته با تحریم جنگیدن سخت است در عین حال هر جا فرصت کنیم تحریم را بشکنیم میرویم. وزارت خارجه، رییس جمهوری و تمام مقامات با ظلم دشمن مقابله می‌کنند. تحریم شمشیر دشمن است و اگر بتوانیم شمشیر دشمن را خواهیم شکست. اما شرایط شرایطی است که باید همدیگر را یاری کنیم و با یاری یکدیگر به سمت مطلوب می‌رویم.

خودکفایی ۹۰ میلیون دلاری در بخش تامین قطعات

رییس‌جمهور اضافه کرد: اینکه سرپرست صمت که ان‌شاالله هفته‌آینده مجلس به ایشان کمک می‌کند، می‌گوید در ۶شش ماه ۹۰ میلیون دلار قطعاتی که از خارج تامین می‌شد را تولید کرده‌ایم و خودکفایی ۹۰ میلیون دلاری را در شرایط تحریم و کرونا ایجاد کنیم، این جای افتخار دارد. اینکه اعلام می‌شود ۴۳۲ بنگاه تعطیل شده از ابتدای امسال کارشان را آغاز کرده‌اند، جای افتخار دارد.

روحانی اضافه کرد: البته رهبری دستوراتی داده‌اند که آن را باید اجرا کنیم. برخی دستورات به دولت و برخی را به سه قوه دادند. ما دیروز براساس دستورات ایشان جلسه سران سه قوه را بعد از عید قربان تشکیل دادیم و یک موضوع مهم اقتصادی را در دستور کار دادیم و بخش مهمی از بحث را انجام دادیم و نظرات به هم بسیار نزدیک بودند.

قضاوت‌ها درباره مجلس و قوه قضاییه را ناصحیح میدانم/ همه قوا در کنار هم هستند

وی با اشاره به فضای جلسه سران قوا اظهار داشت: آنهایی که می‌گویند قوه قضاییه و مجلس می‌خواهند دولت را به زمین بزنند، من در جلسات این چیزها را نمی‌بینم و من قضاوت‌ها را ناصحیح می‌دانم. مجلس کاملا لمس می کند و حس می‌کند ما در چه شرایطی هستیم و قوه قضاییه کاملا شرایط سخت کشور را لمس می‌کند و تلاش می کنند ما را یاری کنند.

رییس جمهوری گفت: همه سه قوه در کنار هم بودیم، بحث کردیم و بحث‌ها مشابه هم بود و انشاءالله دوشنبه هفته آینده که ادامه جلسه خواهد بود، امیدواریم به نتیجه برسد و اگر به نتیجه برسد و اگر مقام معظم رهبری موافقت کند و ما اعلام کنیم، گشایشی از لحاظ اقتصادی در کشور به وجود خواهدآمد و دست دولت مقداری باز می شود انشاءالله امیدوارم طرح را کامل‌تر کنیم.

روحانی گفت: البته رهبری دستورات دیگری دادند راجع به بودجه، اصلاحات بانکی، سرمایه گذاری، اشتغال، بهبود کسب و کار باید کار کنیم همه این‌ها امکان پذیر است و ما می توانیم با همین شرایط این‌ها را حل و فصل کنیم و در همین فرصت یک سالی که در اختیار ماست، یک سال فرصت بسیار زیادی است. ما اولین تحریم را در توافق موقت در صد روز شکاندیم نه یک سال. ما چنین قدرتی داریم این همان دولت و امکانات است.

وی گفت: خیلی کارها در این یکسال می توانیم بکنیم شک ندارم که مردم خواهند دید که در این یک سال طرح‌های بسیار زیادی در بخش‌های مختلف افتتاح می کنیم نمونه‌اش طرح‌هایی که پنج شنبه افتتاح می کنیم غیر آن هم وزرا افتتاح‌هایی در روزهای دیگر دارند.

رییس جمهوری افزود: امیدوارم ما بتوانیم با کمک همدیگر دشمن را وادار کنیم که بفهمد از راه تحریم نمی‌تواند ما را به زانو درآورد و ناچار است با منطق بیاید در کنار ما و حقیقت را بپذیرد. آن روز طولانی نیست صبر و مقاومت ما را به آن پیروزی خواهد رساند.

وی با قدردانی از دست اندکاران بورس کشور، گفت: عرضه های اولیه در هفته آتی بسیار مهم است و از وزرای دولت تقاضا دارم که این مهم را انجام دهند که در یک عرضه ۶۲۰ و در عرضه دیگر ۷۶۳ میلیارد عرضه شد.

رییس جمهوری ادامه داد: انشاءالله در محرم نیز در چهارچوب پروتکل‌هایی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب بود و وزارت بهداشت هم تاکید می کند، عمل کنیم و روزهای عاشورایی را پاس بداریم و مفتخر باشیم که جزو عزاداران حسینی هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۸
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
4
109
كاش براي يكبار هم كه شده اول نظر ملت رو بپرسيد بعد از طرف اونها صحبت بكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
ممکن است التهابات ارزی ما را لحظاتی دچار نگرانی کند اما جامعه ما سرشار از ثروت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
قیمت برنج باسماتی هندی با پایین‌ترین کیفیت در بازار کیلویی ۲۰هزار تومان شده است که نسبت به ابتدای سال ۳ برابر افزایش قیمت داشته است.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
19
93
استعفا بده به نفع مردم باشه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
5
137
وقتی اینا میگن گشایش یعنی بدبخت تر شدیم خدا خودش رحم کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
5
14
شرمنده اشتباهی منفی دادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
4
112
اگه منابع و پول کشور را صرف داخل کنید... ایران بهشت میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
143
19
ما بدون آمریکا زندگی می‌کنیم، اهمیتی ندارد اگر آن‌ها از برجام خارج شوند ما بیشتر پیشرفت می‌کنیم، مسئولیت‌هایمان را برداشته و جلو می‌بریم، اگرچه کافران نپسندند، امروز برکت خون شهیدان قدرتمند هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
آره خیلی بدون آمریکا چقدر خوشبختیم که پراید شده ۱٠٠ملیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
البته اگر سهمیه ات از زندگی برسه میشه مقاومت کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
0
4
چطوری که باتخته فرسوده نمی توان قایق ساخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
0
8
میخواد پراید ۱۰۰ ملیونه بکنه ۹٠ ملیون یا پونصد هزار تومن با ۲٠ درصد سود وام بده
کریمی نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
1
1
سلام حرف از گشایش شدخواهش می کنم اگه ممکنه لطف کنید ما در شهر زنجان ۲۰ سال است منتظریم و آرزو داریم فیشها به زمین تبدیل بشه بدهند به خدا مستاجری از سرطان هم بدتراست چطور ممکن است گلشهرازفاز یک تا فاز۸ ساخته شود ولی همین زمینها ی ماچسبیده به همین زمین است غیر محدوده بخوانند از مسولین گله مندیم خواهش می کنیم به داد ما برسید کرونا دارد قتل عام می کند بیایید مردانگی کنید دستور تحویل زمینها را بدهید به این روز عزیزقسم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
0
7
حكايت ما عين حكايت زير است.
مي گويند كشاورزي نزد روحاني ده رفت و درخواست دعاي گشايش كرد كه من از مال دنيا فقط يك اطاق دارم و به همراه پدر و مادر و 3 فرزندم در آن زندگي مي كنيم.ملا گفت ديگر چه؟ و روستايي گفت: گاو و گوسفند و سگ و گربه و مرغ و خروس.
ملا گفت امشب گاو را ببر داخل اطاق!
روستايي با تعحب پرسيد چه كنم؟ ملاي ده گفت همينكه گفتم، تو فقط به حرف هاي من گوش بده تا گشايش حاصل شود.
روستايي گوش كرد و صبح فردا قبل از نمار صبح نزد ملا رفت و با قيافه اي پريشان گفت كه گاو ديشب نگذاشت كه ما بخوابيم و بجاي گشايش وضع بدتر شد.
ملا گفت امشب گوسفند را با گاو ببر داخل.
روستايي طبق قولي كه به ملا داده بود عمل كرد و مجددا صبح فردا از بدتر شدن وضعيت گله كرد.
به توصيه ملا، روستايي طي روزهاي بعد هر روز يك حيوان را به داخل خانه برد به نحوي كه روز آخر كل اعضاي خانواده براي گلايه نزد ملا آمدند.
ملاي ده گفت كه دعاها مستجاب شده و از فردا براي شما گشايش ايجاد ميشود لذا امشب شما خروس را بيرون ببريد.
صبح فردا روستايي گفت كه وضعيت كمي بهتر شده، ديگر چه كنم؟ پاسخ شنيد كه امشب مرغ را نيز بيرون ببر.
خلاصه به تدريح هر روز يك حيوان به بيرون برده شد و روز آخر كل اعضاي خانواده براي تشكر نزد ملا آمدند و از گشايش ايجاد شده تشكر كردند.
ما نيز از آقاي روحاني و ديگر مسئولين تشكر مي كنيم و قدردان گشايش ايجاد شده هستيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
0
2
احتمالا آقا روحانی قفلی را پیدا کرده که کلیدش بهش می خوره جعبه اسرار آمیز!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
0
2
خدا رحم کنه.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
1
اگر سوئ تدبیر های داخلی نبود وضع خیلی بهتر بود الان لبنان و پاکستان و عراق که با آمریکا مشکل ندارند آیا وضع شون خوبه؟

این آقایون توان متحد کردن مردم رو ندارند کاری که اولین وظیفه یک دولت
رضاصابری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
1
،،تو فقط کاری نکن ناراضی هستیم ،،،
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین