کد خبر: ۶۶۵۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

انفجار بمب صوتی در زاهدان؛ دوباره جیش‌العدل؟!

به‌گفته برخی منابع خبری، معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان گفته که این حادثه درپی برقراری یک «تماس ساختگی» رخ داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

نیم ساعتی از بامداد چهارشنبه نگذشته بود که شاهدان عینی خبر از انفجار یک شیء صوتی در منطقه زیباشهر زاهدان دادند. حادثه‌ای که بر اثر آن یک دستگاه خودروی نظامی خسارت و ۴ نفر از پرسنل ناجا آسیب دیدند. این خبر ساعاتی بعد در بیانیه‌ای که قرارگاه قدس سپاه منتشر کرد، تایید شد.

به‌گفته برخی منابع خبری، معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان گفته که این حادثه درپی برقراری یک «تماس ساختگی» رخ داده است.

انفجار بمب صوتی در زاهدان؛ دوباره جیش‌العدل؟!

بنابر اظهارات محمدهادی مرعشی، درپی تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ مبنی بر بروز حادثه در یکی از مناطق زاهدان، ماموران انتظامی در محل حاضر شده‌اند و در این لحظه، عاملان تماس دروغین یک بمب صوتی را اطراف خودروی انتظامی منفجر کردند. مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، اما گفته که ۴ مجروح حادثه انفجار بمب صوتی در زاهدان، پس از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان مرخص شدند. به‌گفته فریبرز راشدی، پس از اعلام این انفجار ۳ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام می‌شوند و در همین راستا ۲ نفر از مجروحان با درمان سرپایی بلافاصله و ۲ نفر دیگر پس از چندساعت مراقبت و دریافت خدمات از بیمارستان، صبح روز چهارشنبه مرخص شده‌اند. اگرچه هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را برعهده نگرفته، اما این گروه در بیانیه‌ای مدعی شده که در عملیاتی علیه خودروی یکی از فرماندهان نظامی، او را به شهادت رسانده‌اند؛ ادعایی که بیشتر به خبرسازی شبیه است و فارغ از آن نیز تاکنون از جزییات عوامل احتمالی حادثه اصلی نیز خبری در دسترس نیست. پایگاه خبری پلیس استان سیستان و بلوچستان، اما اعلام کرده که «در رابطه با حادثه تاکنون ۵ نفر مظنون دستگیر و یک دستگاه خودرو هم توقیف شده است.»

همچنین چند کانال تلگرامی نزدیک به نهاد‌های امنیتی ادعا کرده‌اند که گروه «جیش‌العدل» عامل بمب‌گذاری بودند. این اولین‌بار نیست که این گروه که پیش از این با عنوان «جندالله» مشغول به فعالیت بوده، دست به بمب‌گذاری زده است. تیرماه امسال فداحسین مالکی، نماینده زاهدان درمجلس از حمله تروریستی به ۳ خودروی سپاه در سیستان و بلوچستان خبر داد. او گفته بود که نیرو‌های سپاه با ۳ خودرو در نزدیکی روستای گلوگاه در حال گشت بودند که با ۲ بمب کنارجاده‌ای برخورد کردند و توانستند یکی از این بمب‌ها را خنثی کنند، اما دومین بمب منفجر شده است. سفیر سابق ایران در افغانستان، همان زمان اعلام کرد که مسوولیت این اقدام را «جیش‌العدل» برعهده گرفته است. با این وجود برای مشخص شدن اینکه آیا انفجار شیء صوتی بامداد روز چهارشنبه هم کار این گروه تروریستی بوده یا مساله‌ای دیگر در میان است، باید منتظر اعلام این گروه یا بررسی‌های بیشتری نیرو‌های نظامی و امنیتی این منطقه بمانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین