کد خبر: ۶۶۵۹۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

روش‌های کاهش استرس کنکور

یک روانشناس گفت: کنکور بخشی از زندگی بوده و با استرس و اضطراب زیادی همراه است که با گذر زمان به پایان می رسد و هر کس با نگرش صحیح خود می تواند نگرانی های مرتبط با آن را کاهش دهد.
روش‌های کاهش استرس کنکور
آفتاب‌‌نیوز :

راضیه محبوبی بیان کرد: همه نگرانی ها و اضطراب های بی جهت در این زمینه را فقط با نگرش و بینش صحیح می توان کاهش داد و باید سعی کرد بر روی یک مبحث تمرکز داشت تا از میزان استرس کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: عوامل متعددی در افزایش استرس و اضطراب نقش دارد که یکی از عوامل مهم و مؤثر انتظار بیش از حد والدین در قبولی بهترین رشته است که این فشار از طرف خانواده می تواند موجب پرخاشگری نوجوانان شود.

محبوبی با اعلام اینکه گاهی مقایسه های اجتماعی منجر به نگرانی فرد می شود، گفت: چراهایی که پاسخ قطعی آنها را نمی توان داد به طور مثال یک داوطلب کنکور با خود زمزمه می کند «چرا دوستم قبول شد اما من نباید قبول شوم؟» و این مقایسه های اجتماعی منجر به افزایش اضطراب در فرد می شود.

وی ادامه داد: راه حل هایی برای کاهش استرس کنکور وجود دارد و توصیه می شود که می تواند متمرکز شدن بر جسم خود باشد؛ به عنوان مثال تنفس عمیق شکمی دو بار در روز، نوشیدن آب، طبیعت‌گردی و از همه مهمتر توکل بر خداوند باعث می شود از شدت استرس کاسته شود.

وی مطرح کرد: خواب منظم و دقیق، پرهیز از گفتارها و بحث های نگران کننده در محیط خانواده، تلاش برای دور شدن موقتی از هر آنچه فکر را آشفته می کند و تمرکز بر زمان حال از دیگر مواردی است که می تواند باعث کاهش استرس در فرد شود.

این روانشناس در پایان با اشاره به شیوع کروناویروس و استرس کنکوری ها به علت بلاتکلیفی از زمان برگزاری آزمون اظهار کرد: باید فضای امنی را در خانواده برای فرزندان فراهم آورد تا در این ایام دچار نگرانی ها و استرس بیش از حد نشوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
0
اینهم (....) برکت تحریمه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین