کد خبر: ۶۶۷۵۵۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷

موز گران شد

 رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران از افزایش قیمت موز در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: دلیل این افزایش قیمت وارداتی بودن این میوه است.
آفتاب‌‌نیوز :

اسدالله کارگر درباره افزایش قیمت موز اظهار کرد: در هفته‌های اخیر موز با افزایش قیمت مواجه شده و براساس گزارش‌های شفاهی تا ۱۹ هزارتومان هم به فروش رسیده است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران در پاسخ به این سوال که علت این افزایش قیمت حدود ۹۰۰۰ تومانی موز چیست، گفت: موز کالای وارداتی است و طبیعتا افزایش نرخ ارز بر قیمت آن موثر خواهد بود. همچنین علت ارزان بود موز در هفته‌های گذشته این بود که فروشندگان مجبور بودند خرید‌های قبل خود را به دلیل گرمای هوا هرچه سریعتر و زیر قیمت بفروشند.

موز گران شد

وی اضافه کرد: البته در تابستان به دلیل افزایش تنوع میوه، موز تقاضای زیادی ندارد و هرچه به فصول پاییز و زمستان نزدیک‌تر می‌شویم با کاهش تنوع میوه ها، تقاضا برای خرید موز هم زیاد می‌شود. همچنین این نکته را باید اضافه کرد که عدم برگزاری مراسم‌ها در تالار‌ها و ... نیز باعث کاهش تقاضای خرید موز شد که طبیعتا همه این موارد در کاهش قیمت این محصول در هفته‌های گذشته موثر بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین