کد خبر: ۶۶۹۲۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
رشد ۱۰.۵ درصدی قیمت مسکن در یک ماه

مسکن دوباره گران شد؛ متری ۲۳.۱ میلیون تومان/ یک کارگر با حقوق یکساله، چند متر خانه می‌تواند بخرد؟

متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در شهر تهران در مردادماه به ۲۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه قبل ۱۰.۵ درصد و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۷۷.۴ درصد رشد داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در مرداد ماه ۲۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۰.۵ و ۷۷.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در مردادماه سال ۱۳۹۹، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۹۱۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳۵.۴ درصد کاهش و ۱۷۵.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مسکن دوباره گران شد؛ متری ۲۳.۱ میلیون تومان| یک کارگر با حقوق یکساله، چند متر خانه می‌تواند بخرد؟

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۸.۵ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در ماه مورد بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۲۷.۴ و ۳۰.۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

مسکن دوباره گران شد؛ متری ۲۳.۱ میلیون تومان| یک کارگر با حقوق یکساله، چند متر خانه می‌تواند بخرد؟

اگر کارگر همه حقوق یک سال خود را پس انداز کند، می‌تواند یک متر خانه بخرد!

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با استناد به گزارش بانک مرکزی گفت: متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی ۲۳ میلیون تومان است. با این حساب اگر یک کارگر در طول سال همه حقوقش را پس انداز کند و هوا بخورد، می‌تواند سالی یک متر خانه بخرد.

اردشیر مطهری در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: «براساس گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی ۲۳ میلیون تومان شده است. با این حساب اگر یک کارگر در طول سال همه حقوقش را پس انداز کند و هوا بخورد، می‌تواند سالی یک متر خانه بخرد. ⁧ مستضعفان کجای تصمیمات دولت هستند؟!»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
1
6
آنچه واضح است رشد تورم چند ماهه اخير بدليل رشد چند ده برابري بورس و قيمت دلار بوده كه مويد آن خروج پول از بازار بورس بعد از ريزش قيمت ها و سوق داده شدن آن بسوي بازار مسكن مي باشد (رشد ده درصدي مسكن در ماه گذشته همزمان با سقوط بورس). متاسفانه عدم وجود افراد شايسته در مديريت جامعه و فقدان برنامه جامع و بلند مدت سمي شده به جان قشر كم درآمد جامعه.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
2
1
شمابادرج این مطلب دامن میزنیدبه گرانی مسکن.داریدسیگنال میدهیدبه دلالان مسکن که قیمت راببریدبالا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
2
1
کار دلالان را راحت می کنید یا ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین