کد خبر: ۶۷۳۱۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
تبلیغات|در دوسال گذشته هر متر آپارتمان در پونک ۲۰ میلیون گران شده است:

افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن در مناطق پرطرفدار

پونک را می‌توان محله‌ای در نظر گرفت که درگذشته نه چندان دور افرادی که درآمد متوسط و خوبی داشتند، ساکن آنجا بودند. این مهم در حال حاضر تغییر زیادی داشته و به نقطه‌ای رسیده که خرید خانه در پونک و سکونت دراین منطقه جزو فعالیت‌های گران قیمت به شمار می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز :

سرمایه‌گذاری در شرایط کنونی اقتصاد کشورما، امری است که تمام اقشار جامعه برای حفظ ارزش پول خود مجبور به انجام آن هستند و به قولی می‌توان گفت، برای ذخیره پول باید آن را برای خریدن کالا خرج کرد، تا در آینده به عنوان پس انداز قابل ارزش باشد. این امر در حوزه‌های مختلف می‌تواند به صورت خرد و کلان صورت گیرد و هرکس به نسبت دارایی اش سرمایه گذاری کند.

به عنوان مثال، ورود به بازارسرمایه می‌تواند با ۱ میلیون تومان هم انجام شود و هرکس به میزان ریسک پذیری و سرمایه اش، از منافع و زیان‌های سهامداری بهره می‌برد. بازار طلا و ارز نیز به همین صورت می‌تواند با کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیز سرمایه گذار بپذیرند. اما این مقوله در بازار مسکن متفاوت است و در این شرایط، باید حداقل، بیش از ۱ میلیارد تومان برای یک خانه ۵۰ متری در وسط شهر پرداخت شود. در نتیجه هر کسی توان ورود به این بخش را ندارد و کسانی که قصد سرمایه گذاری در آن را دارند، باید توجه و نظارتی بیش از سایرین برای انتخاب خود داشته باشند.

افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن در مناطق پرطرفدار

آگاهی از شرایط اجتماعی، جانمایی، ترافیک و نوسان قیمت خانه در محله‌های مختلف می‌تواند این تصمیم گیری را تا حد بسیاری برای متقاضیان آسان‌تر کند. از این رو شرایط و المان‌های مهم تصمیم گیری برای خرید خانه در پونک که یکی از مناطق محبوب تهرانی‌ها به شمار می‌رود را بررسی کردیم که در ادامه می‌خوانید:

افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن در مناطق پرطرفدار

پونک محبوب‌ترین محله با درآمد متوسط

پونک را می‌توان محله‌ای در نظر گرفت که درگذشته نه چندان دور افرادی که درآمد متوسط و خوبی داشتند، ساکن آنجا بودند. این مهم در حال حاضر تغییر زیادی داشته و به نقطه‌ای رسیده که خرید خانه در پونک و سکونت دراین منطقه جزو فعالیت‌های گران قیمت به شمار می‌رود. درست است که این افزایش قیمت در میزان معاملات مشاورین املاک تاثیر بسزایی گذاشته، اما پونک همیشه یکی از محلات محبوب به شمار می‌رفته و همیشه به نسبت سایر مناطق هم رده خودش، خرید و فروش ملک با رونق بیشتری همراه بوده است.

این افزایش تعداد معاملات مسکنی دلیل مهم دیگری همچون استفاده از تکنولوژی روز دنیا در سامانه‌های هوشمند معاملات املاک دارد. به این صورت که مشاورین و مردم، املاک آماده عرضه خود را در سامانه وارد می‌کنند و قشر انبوهی از متقاضیان آن‌ها را مشاهده، انتخاب و با مالک و مشاورین املاک ارتباط می‌کنند.

گفتنی است این پروسه انتخاب جستجوی ملکی، بازهم بروزرسانی شده و حتی نیاز نیست کاربران در میان انبوهی از فایل‌های متفرقه به دنبال واحد مورد نیاز خود بگردند؛ زیرا هوش مصنوعی این کار را انجام می‌دهد. این مهم توسط شرکتی دانش بنیان به نام اینپین صورت گرفته که توانسته با وارد کردن هوش مصنوعی در سیستم معاملات ملکی، ارزش افزوده‌های بیشماری در این صنعت به همراه بیاورد.

از جمله این ارزش افزوده‌ها می‌توان به تسهیل در جستجوی ملکی وافزایش قدرت انتخاب برای خرید یا اجاره خانه اشاره کرد. به عنوان مثال متقاضی خرید آپارتمان در پونک با وارد کردن مشخصات مالی و مکان مورد نظر خود برای سکونت در سامانه اینپین، علاوه بر اینکه هوش مصنوعی را برای پیداکردن خانه مورد نظر خود به کار می‌گیرد، درخواست خود را برای انبوهی از مشاورین املاک فعال در منطقه مورد نظر ارسال می‌کند. گفتنی است این خدمات برای کاربران اینپین فقط با ثبت نام در این سامانه امکان پذیر است.

افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن در مناطق پرطرفدار

قیمت آپارتمان در پونک و روند تغییرات آن در یک دهه گذشته

پونک یکی ازمناطقی است که به دلیل وسعت زیاد، به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. از این رو قیمت‌های آپارتمان در دو ضلع آن، تفاوت‌های بسیاری دارد. گفتنی است در این گزارش به قیمت مناطق متوسط این محله می‌پردازیم.

ابتدای سال ۹۱ قیمت هرمترمربع آپارتمان در پونک ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود؛ در حالی که آن بازه زمانی میانگین قیمت خرید آپارتمان در تهران ۳ میلیون تومان ثبت شده است. این امر بدین معنی است که قیمت این محله کمی بیشتر از نقاط مرکزی شهر است.

مدنظرداشته باشید در حال حاضر قیمت خرید آپارتمان در پونک به طور متوسط در هرمترمربع نزدیک به ۳۲ میلیون تومان است. این نرخ از ابتدای سال، روند صعودی بیشتری به خود گرفت. به طوری که دو فصل گذشته نزدیک به ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت در نرخ خانه‌های این محله روی داده است.

شایان ذکر است همچون سایر محله‌های تهران، اواسط سال ۹۶ با آغاز بخش دوم رکود در بخش مسکن، افزایش مجدد قیمت در املاک این منطقه روی داد. به این طریق که نرخ ۷ میلیون تومانی در مرداد ماه ۹۶ دریکسال به ۱۰ میلیون تومان در همان بازه زمانی سال بعد، یعنی مرداد ۹۷ رسید. به همین طریق مرداد ۹۸ بازهم افزایشی چند درصدی را در این محله شاهد بودیم و قیمت خرید آپارتمان در پونک متری ۱۷ میلیون تومان به ثبت رسید.

گفتنی است نمودار قیمت خرید و اجاره خانه در پونک همچنان در شیب صعودی قرار دارد و طبق اعلام مرکز آمار و سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، این نرخ تا مرداد ماه ۹۹، ۲۹ میلیون تومان اعلام شده است. شایان ذکر است مشاورین املاک این منطقه، این نرخ را تا ۳۲ میلیون تومان نیز اعلام کرده اند. برای محاسبه کمیسیون املاک معاملات ملکی خود می‌توانید از ابزار آنلاین محاسبه کمیسیون املاک سال ۹۹ اینپین استفاده کنید و از مبلغ دقیق کمیسیون املاک مطلع شوید.

افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن در مناطق پرطرفدار

پونک روی نقشه و ترافیک آن

همانطور که اشاره شد، پونک به دو سمت تقسیم می‌شود. در تقسیم بندی شهرداری نیز بخش عمده‌ای از آن در منطقه ۵ و قسمت کوچکی از آن در منطقه ۲ تهران قرار دارد. به این صورت پونک از شمالی‌ترین ضلع خود به بزرگراه آبشناسان، از غرب به بزرگراه ستاری، از شرق به اتوبان یادگارامام و در نهایت از جنوب به آزادراه شهید همت معطوف می‌شود.

احاطه شدن پونک از اتوبان‌های فوق، دسترسی به این منطقه را با خودروی شخصی آسان می‌کند. اما ترافیک داخل پونک که عمدتا از اشرفی اصفهانی آغاز می‌شود کمی راه رسیدن به مرکز این محله را سخت می‌کند. اما در مجموع رفت وآمد به این منطقه با خودروی شخصی بسیار آسان است. لازم به ذکر است حمل ونقل عمومی در این منطقه نیز از شرایط نسبتا خوبی برخوردار است. به طوری که ایستگاه‌های اتوبوس متعدد که از مناطق مختلف و ایستگاه مرکزی متروی صادقیه به پونک می‌رود، رفت و آمد را آسان می‌کند.

افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن در مناطق پرطرفدار

مراکز تفریحی و تجاری پونک

بسیاری از جوانان در دهه ۷۰ و ۸۰ صادقیه و پونک را برای خرید و گشتن در مراکز تجاری، انتخاب می‌کردند. این امرهمچنان با ایجاد مراکز تجاری متعدد در میان ساکنین غرب تهران جذابیت دارد. از سوی دیگر مردم می‌توانند علاوه بر خرید با مراجعه به مجتمع بوستان، تیراژه و پاساژ‌های متعدد کوچک و بزرگ این منطقه، در فضا‌هایی همچون سینما و فودکورت، اوقات خود را سپری کنند.

گفتنی است برای پیاده روی و ورزش‌های همگانی نیز بوستان نهج البلاغه و پارک پردیسان در نزدیکی محله پونک قرار دارد که دارای فضا‌های بسیار بزرگی هستند. گفتنی است این منطقه همیشه طرفداران بسیاری برای سکونت داشته و به همین دلیل ساخت وساز بسیاری در آن صورت گرفته که انتخاب را برای متقاضیان آسان کرده است. کافی است برای بازدید بهترین فایل‌های خرید یا اجاره آپارتمان در پونک با واردکردن https://www.inpinapp.com در مرورگر خود وارد سامانه اینپین شوید و از ابزار‌های متفاوت آن برای انتخاب خانه رویایی تان بهره ببرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
0
4
خدا قصاص کنه باعث و بانی گرانی دستوری مسکن در کل کشور را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
0
3
تورم مثل زلزله است وقتی شروع شد تمام اجزا اقتصادی را به صورت یک پارچه به هم می ریزد مسکن هم مجهزا از این طیف نیست ،
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین