کد خبر: ۶۷۳۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

تخم‌مرغ و خواص بی‌نظیر آن

یک دکترای علوم دام گفت: مصرف روزانه یک تخم‌مرغ چهار درصد نیاز انرژی یک زن بالغ را تأمین می‌کند.
تخم‌مرغ و خواص بی‌نظیر آن
آفتاب‌‌نیوز :

بهروز یاراحمدی اظهار کرد: تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین‌ها و املاح ضروری است و می‌تواند به‌عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد.

وی افزود: نیازهای تغذیه‌ای افراد برحسب جنس و سنشان متفاوت است. یک تخم‌مرغ متوسط ۷۶ کیلوکالری انرژی دارد و مصرف روزانه آن سه درصد نیاز انرژی یک مرد بالغ و چهار درصد نیاز انرژی یک زن بالغ را تأمین می‌کند.

یاراحمدی افزود: در نمودارهای ارزیابی کیفیت پروتئین موجود در مواد غذایی، همیشه تخم‌مرغ در بالاترین حد یعنی ۱۰۰ قرار دارد و به‌عنوان استاندارد مرجع برای سنجش پروتئین سایر غذاها استفاده می‌شود.

این عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات لرستان گفت: تخم‌مرغ، بیشتر ویتامین‌های موردنیاز بدن به‌جز ویتامین C را دارد.

وی بیان کرد: تخم‌مرغ منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B و ویتامین A است.

یاراحمدی اضافه کرد: همچنین تخم‌مرغ ویتامین D و ویتامین E را به مقدار کافی و لازم تأمین می‌کند و حاوی تمامی املاح برای تأمین سلامتی فرد است به‌خصوص اینکه منبع بسیار خوب ید و فسفر بوده که ید برای ساخت هورمون تیروئیدی و فسفر برای رشد بهتر و سلامتی استخوان‌های بدن لازم است.

این دکترای علوم دامی گفت: املاح مهم دیگری که در تخم‌مرغ وجود دارند شامل روی، سلنیم، آهن و کلسیم است. روی باعث بهبود زخم، بلوغ و رشد بهتر می‌شود و عفونت را نیز از بین می‌برد. سلنیم نیز یکی از آنتی‌اکسیدان‌های مهم بوده و رادیکال‌های آزاد ناشی از سوخت ناقص چربی‌ها را در بدن از بین می‌برد و می‌تواند علیه عوامل ایجادکننده سرطان نقش داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
1
قبلا می گفتند گوشت سرشار از ویتامین است.حال که قیمت آن به بالای 100 تومان رسیده.ازاین پس می خواهند درمورد مزایای تخم مرغ بنویسند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین