کد خبر: ۶۸۰۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

غلات پرفیبر، بهترین انتخاب برای صبحانه مبتلایان به دیابت

مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بهترین انتخاب برای صبحانه مبتلایان به دیابت مصرف غلات پرفیبر بوده و استفاده از غلات داری شکر توصیه نمی شود.
غلات پرفیبر، بهترین انتخاب برای صبحانه مبتلایان به دیابت
آفتاب‌‌نیوز :

انسیه وطن دوست اظهارکرد: استفاده از موادغذایی به شکل متعادل از مهم ترین اهداف اصلی رژیم درمانی در بیماران دیابتی به شمار می رود.

وی افزود: کارشناسان و متخصصان تغذیه به منظور رساندن قندخون به سطح طبیعی، حفظ سطح چربی های خون در حد طبیعی، کاهش مشکلات خاص بیماران دیابتی، به دست آوردن و حفظ وزن ایده ال، تامین انرژی موردنیاز بدن و جلوگیری از بروز عوارض و مشکلات ناشی از دیابت رژیم غذایی به مبتلایان به این بیماری ارائه می دهند.

وطن دوست تاکید کرد: برنامه غذایی بیماران دیابتی باید به طور منظم تهیه شود، به گونه ای که هر روز در ساعت معینی غذا میل کنند و روزانه به طور حتم 4 تا 5 وعده غذایی در برنامه آن ها گنجانده شود.

وی اظهارکرد: مبتلایان به دیابت باید در هر وعده غذایی مقادیر متناسبی از کربوهیدرات مصرف کنند تا دچار عوارض ناشی از نوسانات قندخون نشوند.

وی با بیان اینکه چربی دریافتی از طرق موادغذایی برای دیابتی ها باید محدود شود، عنوان کرد: این بیماران باید از محصولات بدون قند نظیر بیسکوییت های بدون قند استفاده و مصرف قندهای ساده نظیر شکر، عسل و ... را محدود کنند.

وطن دوست خاطرنشان کرد: مبتلایان به دیابت باید آهسته و آرام غذا بخورند، زیرا سریع خوردن غذا باعث تغییر ناگهانی قندخون می شود که سلامت بیماران را به خطر می اندازد.

این مسئول یادآور شد: استفاده از نان های سبوس دارنظیر نان گندم کامل، سنگک و جو باید جایگزین نان های سفید یا باگت شود و این بیماران نباید از مصرف سبزیجات خام، سالاد و ... همراه با وعده های غذایی غافل شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین