کد خبر: ۶۸۰۷۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
بیشترین افزایش قیمت مربوط به گروه آهن آلات و حبوبات بوده

کالاهای اساسی در یک سال چقدر گران شدند؟

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در شهریور ماه امسال در بین ۸۶ قلم کالای اساسی، قیمت ۷۱ کالا بین ۰.۳ تا حدود ۲۰۲.۶ درصد نسبت به خرداد سال گذشته افزایش داشته و بیشترین افزایش قیمت هم مربوط به گروه آهن آلات و حبوبات بوده است.
کالاهای اساسی در یک سال چقدر گران شدند؟
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت ۱۰ کالا شامل چهار نوع تیر آهن با ۱۶۵.۷ تا ۲۰۲.۶ درصد، دو نوع میلگرد با ۱۳۲ و ۱۳۴ درصد، ورق سیاه با ۱۳۵.۵ درصد و همچنین لپه، عدس و برنج هندی به ترتیب با ۱۲۲.۷، ۱۵۲.۳ و ۱۸۸.۳ درصد افزایش قیمت در شهریور امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته و بین دو تا سه برابر شده است.

بنابراین قیمت هر کیلو لپه، عدس و برنج هندی در شهریور به ترتیب به حدود ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان، ۲۱ هزار تومان و ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

در این میان هفت کالا هم بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشتند. یعنی در این مدت قیمت برنج پاکستانی با ۹۰.۳ درصد، شکر کیلویی و بسته بندی با ۵۷.۶ و ۵۱.۴ درصد، تخم مرغ با ۶۱.۸، کنجاله سویای وارداتی با ۹۷.۹ درصد. لوبیا قرمز با ۹۱.۹ درصد و لوبیا چیتی با ۶۰.۲ درصد افزایش قیمت، بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. قیمت هر کیلو از این هفت قلم کالا در شهریور امسال به ترتیب به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان، ۸۲۰۰، ۸۰۰۰، ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان، ۵۸۰۰، ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان و ۲۴ هزار و ۴۰۰تومان رسیده است.

از بین مهم‌ترین کالاهایی که در مدت یاد شده کمتر از ۵۰ درصد افزایش قیمت داشتند هم می‌توان به نخود درجه یک با ۳۹.۱ درصد، موز درجه یک با ۳۲.۲، نخود درجه یک با ۲۸.۳ درصد، ذرت خارجی با ۴۰.۹، قند حبه با ۴۸.۷، ماکارونی با حدود ۴۰ و پنیر ۵۲۰ گرمی با ۴۰.۸ درصد افزایش قیمت اشاره کرد.

قیمت کدام کالاها کاهش یافت؟

در این میان قیمت ۱۵ کالا نیز در مدت یاد شده بین ۰.۴ تا ۲۴.۲ درصد کاهش داشته است. کمترین کاهش قیمت مربوط به جوجه یک روزه گوشتی بوده که در شهریور ماه هر قطعه از آن به قیمت ۱۸۰۰ تومان عرضه شده و بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به کاغذ چاپ ۷۰ گرمی اندونزی بوده که قیمت هر بند از آن از ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان در شهریور سال گذشته به ۳۹ هزار و ۱۰۰ تومان در شهریور امسال رسیده است.

قیمت سیب زمینی درجه یک، کاغذ روزنامه وارداتی، لاستیک اتوبوس و گوساله زنده نیز در یک سال مورد بررسی به ترتیب ۱۹.۹، ۱۶.۸، ۱۵.۸ و ۱۱ درصد کاهش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
1
قيمتها خيلي بالاست ارز اگر ده تومن هم بشه قيمتها پايين نخواهد امد كساني را كه يكباره بنزىن را سه برابر كردند صدها نفر را به كشتن دادند ارز را به اىنجا رساندند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
خداوند تمام کسانی را که عامل تورم وگرانی بودند لعنت کند.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
1
قیمت کالاها و ارزاق عمومی در عرض سه سال 8 تا 10 برابر شد.آمارهای اعلامی دولت فقط روی کاغذ ونمایشی است وبرای کنترل اذهان عمومی اعلام می شود.واقعیتها را باید با مقایسه قیمتهادر صحنه اجتماع وبازار مشاهده کرد.بنده برنج ایرانی طارم از یک مارک مشخص را که در سال 92 یعنی شروع دولت اول روحانی کیلویی 3700 تومان خریده بودم یکماه پیش کیلویی نزدیک 37000 تومان خریدم یعنی ده برابر.همه کالا ها به همین نسبت یا کمی بیشتر ویا کمی کمتر گران شده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین