کد خبر: ۶۸۱۵۱۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
در صورت لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران توسط بایدن

چراغ سبز سرمایه‌گذاران اروپایی‌ برای حضور در بازار ایران

تحولات مربوط به انتخابات آمریکا و شکست کاخ سفید در فشار حداکثری و تحریم ایران، امیدواری اروپایی‌ها برای تسهیل مناسبات تجاری با ایران را افزایش داده، به طوری که آنها قرار است با هدف جذب سرمایه‌گذاری در بازار ایران، در کنفرانسی که توسط اتحادیه اروپا تامین مالی شده گرد هم آیند.
چراغ سبز سرمایه‌گذاران اروپایی‌ برای حضور در بازار ایران
آفتاب‌‌نیوز :

سرمایه گذاران اروپایی قرار است در ۱۴-۱۶ دسامبر (۲۶-۲۴ آذرماه)، در صورت لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران توسط بایدن،‌ در کنفرانسی که توسط اتحادیه اروپا تامین مالی شده، حضور یابند.

اکنون پیش‌بینی می‌شود، براساس وعده‌های جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا،‌ واشنگتن روابط تجاری خود را با کشورهایی که به سبب سیاست‌های یکجانبه گرایانه دونالد ترامپ به حالت تعلیق درآمده بود،‌ دوباره از سرگرفته بگیرد.

دولت جدید آمریکا که وامدار انبوهی از مشکلات مربوط به رئیس جمهوری پیشین است،‌ به زودی بر مسند قدرت خواهد نشست و این انتقال قدرت سبب شده میزان امیدواری در خصوص رونق اقتصاد جهانی خسته از کرونا و سیاست‌های خصمانه دونالد ترامپ،‌ بیشتر شود.

به گزارش نیویورک تایمز، انتظار می‌رود پس از رسمیت یافتن پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، او همانگونه که پیش از این وعده داده بود رفتارهای دولت قبلی را اصلاح کرده و واشنگتن را به جمع دیگر شرکای برجام بازگرداند و در عمل به این توافق، برخی از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا و به صورت کلی رویکرد تحریم و فشار در برابر ایران را کنار گذاشته و دیپلماسی در شرایط برابر و احترام متقابل را در پیش گیرد.

اگرچه دولت دونالد ترامپ ادعا کرده است که در فرصت اندک باقی مانده تا پایان این دولت، تحریم های بیشتری علیه ایران وضع کند ولی کارشناسان و مقامات سابق آمریکا بر این باورند که در عمل تحریم های جدیدی در کار نخواهد بود فقط نام و عنوان تحریم هاست که تغییر می کند.

در این میان کشورهای اروپایی بیشتر از سایر کشورها خرسند هستند، چرا که با ورود بایدن در مسند ریاست جمهوری آمریکا و لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، این کشورها می توانند مجددا به بازارهای ایران بازگردند.

به گزارش پایگاه خبری «اینتلی نیوز»،‌ در حال حاضر سرمایه گذاران اروپایی قرار است در صورت لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران توسط بایدن،‌ در کنفرانسی که توسط اتحادیه اروپا تامین مالی شده است در ۱۴-۱۶ دسامبر (۲۶-۲۴ آذرماه) گرد هم آیند.

تارنمای بلومبرگ نیز در گزارشی اعلام کرد هدف از برگزاری این کنفرانس جذب سرمایه‌گذاران اروپایی به بازار ایران و بهره‌برداری آنها از این بازار در صورتی است که تحریم های آمریکا بار دیگر لغو شوند.

به دنبال حصول توافق هسته‌ای میان غرب با ایران در سال ۲۰۱۵، برگزاری کنفرانس‌های بین المللی درمورد اقتصاد، تجارت و بانکداری ایران افزایش یافت اما به دنبال خروج آمریکا از برجام با تصمیم ترامپ در تداوم برگزاری این نوع کنفرانس ها اختلال بوجود آمد.

فارن پالسی نیز در گزارشی نوشته است که دموکرات‌های کنگره در مقابل طرح دولت ترامپ برای افزایش تحریم ها علیه ایران و رقبای آمریکا مقاومت کرده و از وی خواستند تا نرمش نشان داده و اجازه دهد کمک‌هایی برای مقابله با کرونا به این کشور فرستاده شود.

«خسوس گارسیا» عضو مجلس نمایندگان، «الیزابت وارن» سناتور دموکرات و ۷۳ تن دیگر از دموکرات‌های کنگره هفته جاری در نامه‌ای به «استیو منوچین» وزیر خزانه داری و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا درخواست کردند تا دولت این کشور یک مجوز موقت جهانی در مورد ارسال کیت‌های آزمایش کرونا و تجهیزات حفاظتی به منظور مقابله با کرونا صادر کند.

فارن پالیسی نوشت: احتمال دارد که دولت جو بایدن بتواند با اعمال سریع معافیت، انتقال کمک‌های آمریکا برای مقابله با کرونا را تسهیل کند. اما ماه‌های آینده اهمیت حیاتی دارند. در حالی که کرونا در سراسر دنیا در حال گسترش است، دولت ترامپ قصد دارد در ماه‌های پایانی فعالیت خود دولت بعدی آمریکا را در رابطه با موضوعات مالی در تنگنا قرار دهد.

بر اساس این گزارش، بایدن از ترامپ درخواست کرده است تا با صدور مجوزهایی اجازه دهد که کالاهای شرکت‌های داروسازی و ابزارهای پزشکی به ایران منتقل شود. بایدن همچنین خواستار ایجاد کانال‌های مخصوص برای بانک‌ها و شرکت‌های خدماتی شده است تا ایرانی‌ها به درمان‌های پزشکی نجات‌بخش دسترسی داشته باشند.

به نوشته فارن پالیسی، پیش‌تر دولت‌های جورج دبیلو بوش و باراک اوباما از مجوزهای مشابهی که اداره کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه داری آمریکا صادر کرده بود، برای ارائه کمک به ایران در جریان زلزله‌های مخرب ۲ دهه قبل استفاده کرده بودند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
2
8
داستان ادعای لغو تحریم ها و آمدن سرمایه گذاران اروپایی تکراری است.اروپایی ها با اخم آمریکا ایران ترک می کنند.الان هدف گرفتن امتیاز دیگری در حد و اندازه برجام هسته ای از ایران است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
1
5
و باز هم تحلیل های ابدوغ خیاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
2
7
این چرندیات رو شما افتابی ها زمان برجام هم می گفتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
1
7
در حال برک کردن اروپائیها هستید.مگر همین شرکت های اروپایی با برجام نیامدند و با اخم آمریکا رفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
6
6
هرگز کاسبان تحریم نخواهند گذاشت ملت ایران آب خوش از گلویش پایین برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
فعلا که کاسبان برجام نگذاشتند آب خوش از گلوی مردم پایین بره
قمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
1
تا قبل از سخنرانی سوگند نخوریم دروغ نخواهیم گفت .
کاسبان تحریم هم به الگویشان نگاه میکنند . و خلاف میکنند
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
1
0
الان فقط افراد بیعقل وفاقد شعور سیاسی به حرفهای بیهوده ای مثل مذاکره وسرمایه گذاری خارجی می اندیشند.
کارمند ساده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
2
چرا سبز نباشد در حالی که نزدیک به 90 میلیون مصرف کنند وجود داشته باشد که 1 درصد اختیار دارشان هستند . و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
ببینید سرمایه‌گذاری امری علمی بسیاردقیق وحساس است و هرگز اروپا در ایران سرمایه‌گذاری نمیکند با دروغهایتان مردم را فریب ندهید چون اصولاً شاخص های ارزیابی آنها این را تایید نمی کند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین