کد خبر: ۶۸۵۰۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

رئوفیان: بعید است اصولگرایان به وحدت برسند/«پایداری‌ها» به دنبال انسجام نیستند

نایب رئیس اول جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت از توانایی و تلاش‌های این جبهه برای ساماندهی فعالیت مستقل در انتخابات آتی خبر داد.
رئوفیان: بعید است اصولگرایان به وحدت برسند/«پایداری‌ها» به دنبال انسجام نیستند
آفتاب‌‌نیوز :

ابوالقاسم رئوفیان، نایب رئیس اول جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در خصوص روند فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که به منظور وحدت در جریان اصولگرایی در جریان است و شانس موفقیت این فعالیت‌ها، گفت: پیش‌بینی نمی‌شود که اصولگرایان بتوانند به وحدت برسند و با همان سازوکارهای گذشته اما با ظاهر و شاید اسم جدید در عرصه رقابت‌ها حاضر خواهد شد. به عبارت دیگر به معنای واقعی کلمه اراده‌ای برای وحدت میان تمام قطب‌های اصولگرایان وجود ندارد، این مساله در انتخابات مجلس شورای ‌اسلامی هم تکرار شد و علیرغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفت که فهرست پایانی یکبار منتشر شد و بعد از آن فهرستی در کار نباشد اما بعد از یکبار انتشار، فهرست نهایی دیگری با چند تغییر منتشر شد و تعدادی افراد عوض شدند.

وی افزود: این نشان دهنده روحیه سهم‌خواهی و خودشیفتگی در میان برخی افراد و گروه‌ها است که می‌خواهند تحت پوشش رسیدن به انسجام و وحدت، فضا را مهندسی کنند اما در نهایت نتیجه به گونه‌ دیگری رقم می‌خورد. اکنون هم همینطور است، به هیچ عنوان نیروهای رادیکال و تندروی این جبهه که امروز به پایداری‌ها معروف هستند اجازه نخواهند داد که این اتفاق رخ دهد و من هم به عنوان یک فعال سیاسی ترجیح می‌دهم وارد این بازی و سناریوهای ازپیش تعیین شده نشوم.

رئوفیان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت، ابراز داشت: من به عنوان عضو جبهه پیشرفت رفاه و عدالت بارها به دوستان شورای مرکزی گفته‌ام که این روند فعالیت‌ها با هدف وحدت در نهایت به سرانجام نخواهد رسید و معتقد هستم که پس به جای اینکه ما زمان را از دست بدهیم و آن‌ها بتوانند ما را به بازی بگیرند باید با توجه به پتانسیلی که وجود دارد خودمان فعالیت مستقل را ساماندهی کنیم. به دوستان هم گفتم که جبهه پیشرفت رفاه و عدالت وزن بسیار خوبی در میان سایر جبهه‌های مطرح در کشور دارد و می‌تواند ملجاء و مرجع بسیاری از فعالان سیاسی که بخواهند در انتخابات ۱۴۰۰ به عرصه شوراها ورود کنند، باشد؛ لذا نباید با این پتانسیل در زمینی بذر کاشته شود که در نهایت محصولی که بتوان روی آن حساب کرد، به دست نمی‌دهد.

دبیرکل حزب ایران زمین درخصوص روند فعالیت‌های این تشکل سیاسی نیز اظهار داشت: در راستای برنامه‌ریزی و فعالیت مستقل اعضای جبهه نیز ما در حزب اسلامی ایران زمین کارها را شروع کردیم و هر هفته جلسه آنلاین را با دبیران استان‌ها در سراسر کشور و اعضای شورای مرکزی به مدت سه ساعت برگزار می‌کنیم. تاکنون در حال بررسی معیارها و شاخص‌ها بودیم و آخرین جلسه ما هم به جدول مکانیزم ارزیابی کاندیداها اختصاص پیدا خواهد کرد که این ارزیابی از طریق دیدار حضوری و گفت‌وگوی چهره به چهره انجام می‌شود تا افراد از نظر توانمندی‌ها، کارآمدی، اثربخشی، برنامه‌محوری و تعامل‌گرایی مورد سنجش قرار گیرد.

وی ادامه داد: درخصوص انتخابات ریاست جمهوری هم در کنار این ویژگی‌ها، این مساله که فرد مورد نظر چه میزان معتقد است که طبق اصول قانون اساسی صرفا در آن بخش که تحت ریاست قوه مجریه است فعالیت کند، سنجیده خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
جوانان انقلابی را تندرو خطاب نکنین. چرا جبهه پایداری را تندرو خطاب میکنین؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین