کد خبر: ۶۸۷۲۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰

قیمت نهایی شاهین و تارا چقدر است؟ دو خودروی جدید واقعا باکیفیت‌اند؟

فعالان بازار قیمت تارا را ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی کرده‌اند. نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: دو خودروی شاهین و تارا جایگزین خودروهای بی‌کیفیت می‌شوند و با عرضه آن به بازار نظر مردم دوباره به صنعت خودرو جلب می‌شود.
قیمت نهایی شاهین و تارا چقدر است؟ دو خودروی جدید واقعا باکیفیت‌اند؟
آفتاب‌‌نیوز :

اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: «دو خودروی شاهین و تارا جایگزین خودروهای بی‌کیفیت می‌شود و با عرضه آن به بازار نظر مردم دوباره به صنعت خودرو جلب می‌شود.»

براساس آنچه فعالان بازار می‌گویند شاهین و تارا دو خودروی پیشرفته هستند که می‌تواند به تقاضای مردم برای داشتن خودروی باکیفیت پاسخ دهد.

قیمت نهایی شاهین چقدر است؟

چندی پیش رضا شیوا، رئیس شورای رقابت به تسنیم گفته بود: «قیمت کارخانه‌ای خودروی شاهین در سه ماهه سوم سال ۲۳۶ میلیون تومان است که با احتساب افزوده شماره‌گذاری و بیمه، ممکن است حدود 13 درصد به این مبلغ اضافه شود.»

اما فروشندگان خودرو قیمت تارا و شاهین را چقدر برآورد می‌کنند؟

نعمت‌الله کاشانی‌نسب، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفته بود: «شاهین خودروی به‌روزی است. این خودرو هنوز وارد بازار نشده اما ممکن است در کارخانه با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به مردم عرضه شود اما قیمت این خودرو در بازار احتمالا معادل قیمت خودرو پژو ۲۰۰۸ است.»

همچنین فیروز نادری، یک فعال بازار خودرو نیز با تایید صحبت‌های نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو به تجارت‌نیوز گفته بود: «چنانچه شاهین زمستان وارد بازار شود قیمت این خودرو بالای 200 میلیون تومان است. همچنین پیش‌بینی می‌شود قیمت این خودرو در بازار آزاد هم قیمت پژو 2008 باشد.»

قیمت تارا 300 میلیون تومان است

اما در روزهای پایانی آذر اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره قیمت تارا گفته بود: «هنوز قیمت کارخانه‌ای تارا و بازار مشخص نیست اما آنچه برآورد شده قیمت تارا کمی از قیمت شاهین بالاتر است. یعنی قیمت شاهین در بازار 260 میلیون تومان است. این در حالی است که کیفیت تارا یک سر و گردن از شاهین بیشتر است و قیمت این خودرو حدودا 300 میلیون تومان ارزیابی می‌شود.»

این در حالی است که چندی پیش فعالان صنعت خودرو گفته بودند که قیمت تارا حدود ۸۰۰ میلیون تومان است. قیمتی که با انتقاد مردم مواجه شد. اما اکنون در حالی قیمت تارا و شاهین بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان عنوان می‌شود که قیمت پراید در بازار حداقل ۱۰۰ میلیون تومان است و با این حساب قیمت این خودروی جدید و البته باکیفیت از بسیاری از خودروهای موجود در بازار مانند انواع پژو و یا تندر کمتر است!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
1
1
خوب واسه خودتون کاسبی میکنید، تاراهنوز رو نمایی نشده استارت نمیخوره تازه نوبرانه اش اینطوره ای به حال ورژن بعدیاش!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
1
1
پراید ۲۰ تومن از سرش زیادی چه خبره ۱۰۰تومن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین