کد خبر: ۶۸۷۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
راهکار‌هایی برای راحت‌تر خوابیدن در طول شب

چگونه خوابی راحت داشته باشیم؟

در ساعات باقی‌مانده به خوابیدن باید از استفاده از لامپ‌های با روشنایی زیاد خودداری کرد. همچنین، باید از خوردن وعده‌های غذایی حجیم و بزرگ در ساعات پیش از خواب و از انجام تمرینات ورزشی در ساعات پیش از خوابیدن اجتناب ورزید.
چگونه خوابی راحت داشته باشیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- اکنون که در شرایط فراگیری کرونا اکثرا در خانه به سر می‌بریم و مرز بین زندگی و خواب نامشخص شده است؛ توصیه‌هایی برای انجام کار‌هایی به منظور راحت‌تر خوابیدن در شب مناسب به نظر می‌رسند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ دکتر "نیکولا بارکلی" متخصص علوم عصبی و پژوهش‌های مرتبط با خواب از دانشگاه آکسفورد در این‌باره توصیه‌هایی را ارائه کرده است.

او اشاره می‌کند که در ساعات باقی‌مانده به خوابیدن باید از استفاده از لامپ‌های با روشنایی زیاد خودداری کرد. همچنین، باید از خوردن وعده‌های غذایی حجیم و بزرگ در ساعات پیش از خواب و از انجام تمرینات ورزشی در ساعات پیش از خوابیدن اجتناب ورزید.

دکتر بارکلی می‌گوید: "ورزش مهم‌ترین نکته است. فعالیت بدنی در طول روز به خواب راحت‌تر در شب کمک می‌کند و فرد در روز بعد احساس هوشیاری بیشتری خواهد داشت. با این وجود، ورزش کردن در چند ساعت باقی‌مانده به خوابیدن اشتباه است؛ چرا که درجه حرارت بدن را به حدی افزایش می‌دهد که خوابیدن را دشوار می‌سازد. بدن ما برای خوابیدن به خنکی نیاز دارد. در نتیجه، زمان مناسب برای ورزش، صبح یا بعدازظهر است. مقداری ورزش روزانه می‌تواند خواب شما را بهبود بخشد. در نتیجه، ارزش دارد که برای آن وقت بگذارید".

او می‌افزاید: "دوش آب گرم به بهتر خوابیدن شما کمک می‌کند چرا که پس از بیرون آمدن از حمام در معرض هوای خنک قرار گرفتن، باعث خنک شدن بدن شما می‌شود. علاوه بر آن، بزرگترین وعده غذایی خود را برای ساعات ابتدایی روز قرار دهید و چند ساعت پیش از خواب، شامی سبک بخورید. همچنین، اگر هنگام عصر خود را در معرض نور شدید قرار دهیم، خوابیدن در شب برای مان دشوارتر می‌شود. استفاده طولانی‌مدت از تلفن همراه، تبلت و رایانه‌ها نیز تاثیر منفی مشابهی بر خواب شبانه ما دارند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین