کد خبر: ۶۹۰۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸

آمریکا پنج نفر را در ارتباط با تروریست تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای سیاست‌های یکجانبه گرایانه دولت ترامپ سه شنبه شب تحریم‌هایی را علیه پنج نفر در ارتباط با تروریست اعمال کرد.
آمریکا پنج نفر را در ارتباط با تروریست تحریم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خزانه داری آمریکا پنج نفر را با ملیت های محتلف از جمله مغرب ، عربستان و عراق که به ادعای آنان در ارتباط با ایران هستند را در لیست افراد تروریست جهانی خاص قرار داد.

به گزارش وبسایت خزانه داری آمریکا، اسامی این افراد عبات است از محمد (مغرب) ، عارف سلطان یوسف حسن (عربستان)، احمد اسماعیل، فواد احمد نوری و نیامات هما رحیم (عراق).

دولت شکست خورده دونالد ترامپ که باید یک هفته دیگر قدرت را به جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا تحویل دهد، مدعی است که شماری از افراد القاعده با ایران در ارتباط هستند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه شنبه) در واکنش به ادعاهای بی اساس وزیر خارجه آمریکا و مرتبط کردن القاعده به ایران در توئیتر خطاب به «مایک پامپئو» نوشت: همه تروریست های ۱۱ سپتامبر از کشور مورد علاقه ات از خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.

وی به قرار گرفتن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریست از سوی آمریکا نیز اشاره کرده و نوشت: از قرار گرفتن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم تا اسناد ساختگی از طبقه بندی خارج‌ شده درباره ایران و ادعاها درباره القاعده، آقای «ما دروغ می گوییم، تقلب می کنیم و دزدی می کنیم» به شکل رقت باری در حال به پایان رساندن دوران فاجعه بار وزارت خارجه اش با دروغ های جنگ طلبانه است.

ظریف عنوان کرد: کسی دیگر فریب نمی خورد. همه تروریست های ۱۱ سپتامبر از کشور مورد علاقه پامپئو در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین