کد خبر: ۶۹۰۶۴۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
روزنامه اسرائیلی از برنامه‌ریزی رکن دایره سوم ارتش برای مقابله با ایران خبر داد

آیا اسرائیل بدون ترامپ برای درگیری مستقیم با ایران آماده می‌شود؟

سایت اکسیوس در گزارشی از تلاش نخست وزیر اسرائیل برای تاثیرگذاری بر سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال ایران خبر داده و نوشته است که نتانیاهو در حال بررسی تعیین یک نماینده ویژه برای مذاکره با دولت آتی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران است.
آیا اسرائیل بدون ترامپ برای درگیری مستقیم با ایران آماده می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه‌ها و خبرنگاران اسرائیلی از تلاش‌های تازه ارتش اسرائیل با هدف آمادگی برای درگیری احتمالی و تضعیف برنامه هسته‌ای ایران، هم‌زمان با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا خبر داده‌اند.

روزنامه پرتیراژ "اسرائیل هیوم" گزارش داده است که رئیس ستاد ارتش اسرائیل دستور تهیه طرحی برای مقابله با ایران را به رکن دایره سوم ارتش اسرائیل -که با نام رکن ایران شناخته می‌شود- داده که به نوشته این روزنامه به اقدامات اخیر ایران از جمله سرعت بخشیدن به برنامه هسته‌ای مربوط می‌شود.

باراک راوید، خبرنگار سایت اکسیوس هم در گزارشی از تلاش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای تشکیل تیمی با هدف تاثیرگذاری بر سیاست‌های جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران خبر داده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص هم حملات کم‌سابقه اسرائیل به مواضع متحدان ایران در سوریه را با تلاش ایران برای تجهیز نیروهای خود در مرز عراق و سوریه مرتبط دانسته و نوشته است که اسرائیل نگران است دولت آقای بایدن با بی‌توجهی به عراق زمینه را برای تقویت نیروهای ایرانی در این کشور فراهم کند.

طرح تضعیف برنامه هسته‌ای و مقابله با ایران

روزنامه اسرائیل هیوم (اسرائیل امروز) می‌گوید "رکن عملیات راهبردی دایره سوم" ارتش اسرائیل که عموما با عنوان رکن ایران شناخته می‌شود در حال تهیه طرحی با سه گزینه برای تضعیف تلاش‌های هسته‌ای ایران و در صورت لزوم مقابله با تهاجم احتمالی ایران است که به زودی تقدیم خواهد شد.

این روزنامه درباره منبع این خبر و گزینه‌های مورد بحث توضیحی نداده است اما نوشته افزودن میلیاردها شِکِل به بودجه دفاعی اسرائیل بخشی از این تلاش‌ها خواهد بود.

بنا بر این گزارش مقام‌های اطلاعاتی ارتش اسرائیل مدعی هستند که با توجه به اقدامات اخیر هسته‌ای ایران، "تهران می‌تواند در عرض یک سال تاسیسات تمام عیار هسته‌ای با اهداف نظامی راه‌اندازی کند."

اسرائیل هیوم به نقل از بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل نوشت: "ایران در سال‌های اخیر در زمینه تحقیق و توسعه، هم در غنی‌سازی و هم قابلیت‌های تهاجمی، پیشرفت کرده و...." ایران همواره تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد کرده است.

به گزارش این روزنامه؛ گانتز گفته "روشن است که اسرائیل باید یک گزینه نظامی روی میز داشته باشد. چنین گزینه‌ای نیاز به منابع و بودجه دارد و من برای تحقق آن تلاش می‌کنم."

سایت اکسیوس در گزارشی از تلاش نخست وزیر اسرائیل برای تاثیرگذاری بر سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال ایران خبر داده و نوشته است که نتانیاهو در حال بررسی تعیین یک نماینده ویژه برای مذاکره با دولت آتی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

باراک راوید، خبرنگار اسرائیلی، در این گزارش نوشته است که نتانیاهو هم‌زمان در حال تشکیل تیمی داخلی با هدف تهیه یک استراتژی برای تاثیرگذاری بر سیاست‌های کابینه بایدن است.

پیشتر هم گزارش شده بود که نتانیاهو در نامه‌ای به وزیر دفاع اسرائیل خواهان کنترل کامل خود بر سیاست‌های مربوط به ایران شده بود، هر چند که بنی گانتز در پاسخ به این نامه گفته بود که این سیاست‌ها "مسئله شخصی" آقای نتانیاهو نیست.

اکسیوس نوشته است که در تلاش‌های تازه نتانیاهو یک نام بیشتر از همه به چشم می‌خورد و آن یوسی کوهن، رئیس موساد است که در روزهای اخیر به واشنگتن سفر کرده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی دیگر به نگرانی‌های اسرائیل از سیاست‌های منطقه‌ای دولت جو بایدن اشاره کرده و حملات بی‌امان اسرائیل به خاک سوریه و مواضع متحدان ایران را از جمله نتایج آن دانسته است.

این روزنامه نوشته اسرائیل در عرض دو هفته چهار بار به سوریه حمله کرده و گفته است که حمله آخر "با توجه تعداد اهداف، فاصله آنها و شمار تلفاتی که به جا گذاشت، متفاوت بود."

گزارش شده است که در حمله بامداد چهارشنبه به چندین منطقه در سوریه ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

هاآرتص نوشته با وجود آنکه مقام‌های اسرائیلی معمولا درباره این حملات سکوت می‌کنند اما منابعی در ارتش گفته‌اند که حمله اخیر به طور مشخص علیه استقرار نیروهای ایرانی در مرز سوریه با عراق و همین طور نگرانی از تنش‌های روز افزون منطقه در آستانه انتقال قدرت در آمریکا بوده است.

این روزنامه گزارش داده است که یک مقام اطلاعاتی اسرائیل در جلسه‌ای پشت درهای بسته گفته است که ایران در ارزیابی‌های خود به این نتیجه رسیده که استقرار نیروها در نزدیکی مرز اسرائیل با موانع زیادی روبرو است و به همین دلیل توجه خود را به غرب عراق و مرز سوریه معطوف کرده است.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
11
9
یک در میلیارد هم اسراییل هیچ غلطی نمی تونه کنه. آفتاب آمار دشمنان ما رو بیشتر بنویس ولی طوری که ترسوها رو نلرزونی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
8
7
سایت آفتاب. آرزوی جنگ را به گور می بری. بگرد هر جای دنیا کسی مطلبی در باره جنگ نوشت آن را ترجمه کن و چاپ کن. اینشاله در دولت بعدی تکلیف روزنامه های غرب زده نیز مشخص می شود.
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
11
6
شما ها به خدا اعتقاد ندارید، و الا از آمریکا نمیترسیدید
پشیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
6
8
آبروی اصلاحاتم بردید
دیگه مردم گول نمیخورن با این تکنیک ترسوندن.
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
2
8
فقط من اینو میدانم که اول باید محل نگهداری بمب های اتم اسرائیل را زد والا
او میزند ودیگر هیچ،!..؟
ویا عمرا درگیر نشویم چون حتی تل وآویو هم نابود بشه بازهم یک بمب اتم به ما بزنه خسارتش جبران ناپدیر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
5
10
اگر قرار بود جنگ بشه در زمان بوش و یا ترامپ می شد. این ها همه بازی اند، بازی هایی که رنگ باخته اند.
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
1
3
اسراییل با قطر و عربستان توافق
با پکن کرملین رایزنی پیوستن به اجماع
افخمی
|
Germany
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
5
3
یک مشت وطن فروش سال هاست که ما را از حمله جهود می ترسانند ولی فاقد درک این مسئله هستند که سربازان مقام معظم رهبری منتظر یک اشاره هستند که سرزمین جهودها را شخم زده وسیب زمینی بکاریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین