کد خبر: ۶۹۴۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

بعیدی‌نژاد: ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن شرکت آسترازنکا بزودی به ایران می‌آید

سفیر ایران در لندن گفت: هنوز ارتباط مستقیمی بین شروع واکسیناسیون در برابر کرونا با کاهش تعداد مبتلایان و فوت شدگان ناشی از این بیماری تثبیت نشده است.
بعیدی‌نژاد: ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن شرکت آسترازنکا بزودی به ایران می‌آید
آفتاب‌‌نیوز :

حمید بعیدی نژاد در مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشت: در انگلیس آمار کسانی که واکسن زده اند از ده میلیون گذشته است اما تعداد مبتلایان و فوت شدگان هنوز بسیار بالاست. وضعیت در آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی هم شبیه به همین است.
وی ادامه داد: واکسیناسیون تنها راه مقابله موثر با کروناست و کشورهای جهان به تدریج این مرحله را باید پشت سر بگذارند. اما این به معنای این نیست که تصور شود واکسیناسیون به سرعت تعداد مبتلایان و فوت شدگان را کاهش خواهد داد. هنوز موثرترین شیوه در سراسر جهان رعایت پروتکل های بهداشتی است. حفظ این پروتکل ها همزمان با واکسیناسیون موثرترین راه مقابله است.

وی تاکید کرد که هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند فقط با واکسیناسیون مردمش، خود را در این جهان پر از ارتباطات مردمی از تبعات شیوع بیماری حفظ کند. بر این اساس باید حرکتی همه گیر و جهانی وجود داشته باشد. این موضوع امروز مورد تاکید جدی کشورها در سازمان بهداشت جهانی است که مقابله با شیوع کرونا فقیر و غنی نمی شناسد، همه باید مشارکت کنند و هدف طراحی برنامه کواکس نیز امکان در اختیار گذاشتن واکسن به تمامی کشورها از طریق توزیع گسترده واکسن می‌باشد، نیز همین است.
سفیر کشورمان در لندن گفت: خوشبختانه تهیه واکسن از سوی ایران هم در مسیر خوبی پیش می رود، چهار میلیون دوز از واکسن اسپوتنیک(که واکسن بسیار خوب و موثری است)خریداری شده که اولین محموله روز پنجشنبه هفته جاری وارد شد، چهار میلیون و دویست هزار واکسن تولید شرکت آسترازنکا در چارچوب برنامه کواکس خریداری شده است که قرار است بزودی به ایران ارسال گردد و همین طور سه واکسن داخلی در مسیر فاز پیشرفته تست انسانی هستند که می توانند به مرحله تولید برسند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین