کد خبر: ۶۹۵۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

مزایای رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای حافظه

وجود غلات، فیبر، میوه‌ها و چربی‌های مفید در رژیم غذایی باعث عملکرد شناختی بهتر مغز در سال‌های پایانی زندگی افراد می‌شود
مزایای رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای حافظه
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- نتایج پژوهشی تازه نشان می‌دهد افرادی که در طول عمرشان از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی می‌کنند که در آن سبزیجات برگ‌دار بیش‌تر و میزان گوشت کم‌تر وجود دارد در سال‌های پایانی عمر خود از عملکرد ذهنی بهتر و شفاف‌تری برخوردار خواهند بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در این بررسی مشخص شده افرادی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را در دستور کار خود قرار می‌دهند حافظه قوی‌تر و کارکرد ذهنی بهتری دارند.

در این بررسی از تصویربرداری عصبی مغز استفاده شده است. این پژوهش که در اسکاتلند انجام شده نشان می‌دهد وجود غلات، فیبر، میوه‌ها و چربی‌های مفید در رژیم غذایی باعث عملکرد شناختی بهتر مغز در سال‌های پایانی زندگی افراد می‌شود.

البته در این بررسی تاثیر رژیم مدیترانه‌ای بر عملکرد ذهنی مشاهده شده و تاثیر قابل توجهی بر کارکرد فیزیکی مغز از جمله بر روی حجم قشر خاکستری مغز مشاهده نشد.

پژوهشگران معتقدند این نوع رژیم غذایی ممکن است بر نقاطی از مغز تاثیرگذار باشد که در تصویربرداری‌های عصبی قابل مشاهده نیستند. این پژوهش توسط پژوهشگران دانشگاه ادینبرو اسکاتلند بر روی بیش از ۵۰۰ نفر که در دهه هفتم عمرشان به سر می‌برند صورت گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین