کد خبر: ۶۹۶۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

احساس بدخلقی و افسردگی دارید؟/ شاید بخاطر تغییر زمان بیدار شدن از خواب است

الگوی خواب نامنظم می‌تواند خطر افسردگی را افزایش دهد و همچنین عدم نظم در خوابیدن باعث بدخلقی شود؛ مانند حالاتی که ممکن است فرد در ساعات پس از نیمه شب و شروع زودهنگام کار در اولین ساعات صبح داشته باشد.
احساس بدخلقی و افسردگی دارید؟/ شاید بخاطر تغییر زمان بیدار شدن از خواب است
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- احساس بدخلقی می‌کنید؟ آیا حس می‌کنید دچار افسردگی شده‌اید؟ شاید علت آن زمان خوابیدن و بیدار شدن شما از خواب باشد. نتیجه پژوهشی تازه نشان می‌دهد که تغییر زمان بیدار شدن از خواب می‌تواند بر روحیه شما تاثیر بگذارد و خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پژوهشگران برنامه زمانی خواب بیش از دو هزار کارآموز بخش پزشکی و درمانی امریکا و تاثیر آن بر رفتار و خلق و خوی این افراد را مورد بررسی قرار دادند.

همه افراد مورد بررسی الگوی خواب نامنظمی داشتند که شامل ساعات طولانی کار و بیدار بودن و تغییر مداوم زمان خوابیدن و بیدار شدن بود.

این تیم پژوهشی دریافتند که الگوی خواب نامنظم می‌تواند خطر افسردگی را افزایش دهد و همچنین عدم نظم در خوابیدن باعث بدخلقی شود؛ مانند حالاتی که ممکن است فرد در ساعات پس از نیمه شب و شروع زودهنگام کار در اولین ساعات صبح داشته باشد.

این بررسی در دانشگاه میشیگان امریکا صورت گرفته و داده‌های خواب و خلق و خوی بیش از ۲۱۰۰ تن از کارکنان بخش درمانی و پزشکی را در طول یک سال مورد بررسی قرار داده است.

نتایج بررسی نشان دادند برنامه نامنظم خواب و بیدار ماندن طولانی مدت باعث افزایش خطر ابتلا به افسردگی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین